Na een tijdje dit forum te hebben gelezen ben ik op het volgende uit gekomen. Dit is mijn eerste pc samen stelling dus mocht ik domme foute hebben gemaakt mijn excuses.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik met mijn pc wil doen is het volgende: Gamen, video editen, photoshop(foto bewerking en webdesign), indesign en illustrator. Tijdens dat ik met indesign bezig ben zal ik het prettig vinden om ook nog illustrator en/of photoshop er naast te kunnen openen.
De volgende game's zou ik er graag soepel op willen draaien:
The hunter call of the wild, PlayerUnknown's Battlegrounds, fallout 4, Rust, planet coaster
verder ga ik er nog een aantal verschillende simulatie game's en shooters, open world game's op spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal €2200 kosten inclusief 2 schermen en een toetsenbord + muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment een macbook dus heb ik geen randappratuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf een goede video kaart te hebben om mijn game's te kunnen spelen daarom ook de 1080 MSI GeForce GTX 1080 AERO 8G OC, en een krachtige cpu nodig te hebben om meerdere zware progamma's te kunnen trekken daarom dus de Intel Core i7-8700
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur ik zou wel graag 2 schijven in mijn pc willen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mijn grootste eis is minder energieverbruik des te beter.
Daarnaast zal ik het ook fijn vinden dat het systeem koel blijft
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken want ik heb geen idee hoe dat moet.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of alles een goed op elkaar is afgesteld, daarnaast vind ik het belangrijk dat mijn systeem toekomst proef (voor de komende 5 jaar) is qau gamen (geen vr), wellicht met een paar kleine update's (wat extra werkgeheugen of een extra video kaart). Mochten jullie nog betere onderdelen weten van de zelfde prijs graag. Of waar ik op zou kunnen besparen.
Toelichting op de componenten
Intel Core i7-8700 Boxed gekozen omdat ik hier makkelijk meerdere progamma's mee kan draaien en ik niet ga overklokken
MSI Z270 GAMING M6 AC Geschikt voor 2 videokaarten en is comptabel met wifi
MSI GeForce GTX 1080 AERO 8G OC ondersteund een 2de videokaart en is in mijn ogen toekomst proef
Seagate Barracuda, 2TB 2tb harde schijf voor mijn foto's en game's
Thermaltake Suppressor F31 Ik vindt de plaatsing van de knopjes aan de bovenkant handig, en verder vind ik het een mooie strakke kast.
Lenovo L24q-10 Zilver IPS voor de kleuren
Scythe Mugen 5 PCGH Edition goede koeling voor de cpu lijkt mij belangrijk
Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 om eerlijk te zijn heb ik hier alleen voor de 16 gb gekozen en verder niet echt een rede.
Corsair RM550x Zwart ik heb gelezen dat dit een erge stille voeding is, en voldoende wattage voor de setup
Crucial MX300 2,5" 275GB ssd voor windows en andere veel gebruikte progamma's
alvast bedankt voor de hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik met mijn pc wil doen is het volgende: Gamen, video editen, photoshop(foto bewerking en webdesign), indesign en illustrator. Tijdens dat ik met indesign bezig ben zal ik het prettig vinden om ook nog illustrator en/of photoshop er naast te kunnen openen.
De volgende game's zou ik er graag soepel op willen draaien:
The hunter call of the wild, PlayerUnknown's Battlegrounds, fallout 4, Rust, planet coaster
verder ga ik er nog een aantal verschillende simulatie game's en shooters, open world game's op spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal €2200 kosten inclusief 2 schermen en een toetsenbord + muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment een macbook dus heb ik geen randappratuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf een goede video kaart te hebben om mijn game's te kunnen spelen daarom ook de 1080 MSI GeForce GTX 1080 AERO 8G OC, en een krachtige cpu nodig te hebben om meerdere zware progamma's te kunnen trekken daarom dus de Intel Core i7-8700
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur ik zou wel graag 2 schijven in mijn pc willen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
mijn grootste eis is minder energieverbruik des te beter.
Daarnaast zal ik het ook fijn vinden dat het systeem koel blijft
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken want ik heb geen idee hoe dat moet.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of alles een goed op elkaar is afgesteld, daarnaast vind ik het belangrijk dat mijn systeem toekomst proef (voor de komende 5 jaar) is qau gamen (geen vr), wellicht met een paar kleine update's (wat extra werkgeheugen of een extra video kaart). Mochten jullie nog betere onderdelen weten van de zelfde prijs graag. Of waar ik op zou kunnen besparen.
Toelichting op de componenten
Intel Core i7-8700 Boxed gekozen omdat ik hier makkelijk meerdere progamma's mee kan draaien en ik niet ga overklokken
MSI Z270 GAMING M6 AC Geschikt voor 2 videokaarten en is comptabel met wifi
MSI GeForce GTX 1080 AERO 8G OC ondersteund een 2de videokaart en is in mijn ogen toekomst proef
Seagate Barracuda, 2TB 2tb harde schijf voor mijn foto's en game's
Thermaltake Suppressor F31 Ik vindt de plaatsing van de knopjes aan de bovenkant handig, en verder vind ik het een mooie strakke kast.
Lenovo L24q-10 Zilver IPS voor de kleuren
Scythe Mugen 5 PCGH Edition goede koeling voor de cpu lijkt mij belangrijk
Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 om eerlijk te zijn heb ik hier alleen voor de 16 gb gekozen en verder niet echt een rede.
Corsair RM550x Zwart ik heb gelezen dat dit een erge stille voeding is, en voldoende wattage voor de setup
Crucial MX300 2,5" 275GB ssd voor windows en andere veel gebruikte progamma's
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 310,- | € 310,- |
| 1 | MSI Z270 GAMING M6 AC | € 175,95 | € 175,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 AERO 8G OC | € 537,- | € 537,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Thermaltake Suppressor F31 | € 83,01 | € 83,01 |
| 2 | Lenovo L24q-10 Zilver | € 216,59 | € 433,18 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 180,90 | € 180,90 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 86,93 | € 86,93 |