Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Ik gebruik prive Gmail. Op mijn Windows-10 en Windows 7-PC's doe ik dat vanuit mijn webbrowser (waarbij het voor onderstaand probleem niet uitmaakt welke dat is). Op mijn tablet en telefoon doe ik dat vanuit een dedicated app en ook daar treedt het probleem op.

In principe komt alle mail aan die ik verstuur. Daar zijn echter twee uitzonderingen op:
  • Als ik met Gmail mail stuur naar mijzelf op mijn werk, komt de mail niet aan. (Ik weet niet of het relevant is, maar op het werk gebruiken we Outlook.) Als ik echter met Gmail mail naar collega's stuur, dan komt deze wel aan. Ook als ik met een prive-Outlook-account mail stuur naar mezelf op het werk, komt deze wel aan.
  • Ik heb ook een eigen domein met email-forwarding naar mijn Google-account. Alle mail die ik vanuit mijn Gmail-app stuur naar dat domein (of het nu xxx@mijndomein.com of yyy@mijndomein.com is) komt niet aan.
In geen van de gevallen krijg ik een "bounce" en ik weet ook zeker dat de mail niet in een spam-folder o.i.d. verdwijnt. Hij komt gewoon niet aan.

Voor het geval het verder relevant is: ik gebruik IMAP en geen POP3.

Ik heb geprobeerd losse Windows-applicaties te installeren (Thunderbird en Em) en die te configureren voor Gmail. Dan treden echter exact dezelfde problemen op.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn en hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb je toevallig je werkadres en je eigen domein aan Gmail toegevoegd om berichten mee te verzenden? Volgens mij biedt Gmail dan email verzonden naar die emailadressen niet standaard aan bij de desbetreffende servers, maar handelt deze intern af en plaatst deze in je eigen Gmail-account. Dat kun je, denk ik, voorkomen door 'Behandelen als alias' te wijzigen https://support.google.com/a/answer/1710338?hl=nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Dank. Dat artikel had ik ook al gelezen.

Ik heb geen alias aangemaakt. Ik heb alleen het "reply-to"-address bij mijn primaire Google-adres veranderd in xxx@mijndomein.com (of is dat ook een alias?)

Nog vreemder is dat mails naar mijn werk niet aankomen. In mijn prive-gmail komt mijn werk-adres nergens voor, niet in de contacten en niet in de aliassen. Desondanks verandert Google als ik een mail aan mijn werk tik naar mijn werkadres "xxx@mijnwerk.nl", dit wel in mijn echte naam. Geen idee hoe weet dat ik het ben. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 600543 op 02-12-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1204080

Hallo,

Heb je hier al een oplossing voor? Ik heb hetzelfde probleem (of een vergelijkbaar): mail verstuurd vanop Gmail komt gewoon niet op onze eigen mailserver toe, hij verdwijnt gewoon in cyberspace.
Het doet er niet toe vanop welk gmail-account de mail verstuurd wordt, hij verdwijnt ook als het vanop een gmail-account is dat niets met ons te maken heeft.
Het probleem is plots begonnen, ik zie geen enkele aanleiding, maar het is behoorlijk lastig.

Bedankt,

Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 18:46
Anoniem: 1204080 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:43:
Hallo,

Heb je hier al een oplossing voor? Ik heb hetzelfde probleem (of een vergelijkbaar): mail verstuurd vanop Gmail komt gewoon niet op onze eigen mailserver toe, hij verdwijnt gewoon in cyberspace.
Het doet er niet toe vanop welk gmail-account de mail verstuurd wordt, hij verdwijnt ook als het vanop een gmail-account is dat niets met ons te maken heeft.
Het probleem is plots begonnen, ik zie geen enkele aanleiding, maar het is behoorlijk lastig.

Bedankt,

Guido
Ik heb geen antwoord voor je, maar ik wilde wel even zeggen dat @Anoniem: 600543 jouw bericht niet zal zien als je hem niet quote, of als je hem niet tagt. Tenminste, ik ga er vanuit dat hij niet dagelijks zijn oude topics op updates gaat controleren.

Ik heb hem nu wel getagd, dus hij krijgt nu in ieder geval een notificatie dat er iets in dit topic gebeurt is waarbij hij vernoemd is.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aangezien de laatste reactie uit 2017 is, verwacht ik sowieso geen reactie.. @Anoniem: 1204080 het lijkt me beter als je een eigen topic start. Je kunt daarbij wel verwijzen naar ook dit topic, en andere manieren waarop je al een oplossing probeerde te vinden. Kijk dan ook eerst even naar de MX records in de DNS server van de eigen mailserver.

In dit topic doorgaat heeft als risico dat men over het stokoude probleem gaat nadenken in plaats van het jouwe dat wegens de forwarding toch anders is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Loekarin
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zal even kijken of dit topic nu ook elders op dit forum staat.

[update]
nee, het topic is niet opnieuw aangemaakt. Ik zal even een eigen topic starten.

[ Voor 33% gewijzigd door Loekarin op 14-11-2019 14:11 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Laten we dan in Sommige mail komt niet aan in Gmail Verder gaan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.