Toon posts:

Amd computer gebouwd maar geen beep en beeld!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ASRock AB350M-HDV Moederbord - M-ATX
Crucial Ballistix Sport LT - DDR4 -> Vervangen door een Vengeance LPX DDR4 288-pin 1x8GB Stick
Intel Solid-State Drive 540S Series - Solid state drive
Corsair CX-M Series CX450M - Voeding (intern)
Cooler Master MasterBox Lite 3 - Minitowermodel
EVGA GeForce GTX 1050 Ti SSC GAMING ACX 3.0 - Grafische kaart
AMD Ryzen 5 1600 - Processor

Hallo, ik ben bezig met het bouwen van deze computer en kom er maar niet aan uit aangezien ik als het goed is alles juist heb aangesloten, de cpu goed erop heb zitten met het driehoekje in het hoekje met de aangeving op het moederbord, wanneer ik hem aan zet gaat alles draaien (cpu koeler, gpu koelers, hdd koelers en voeding) alleen krijg ik dus geen beep te horen en krijg ik niks op mijn scherm, ik gebruik een hdmi kabel voor mn scherm, heb een vga al geprobeerd met de vga van het moederbord, ik ben buiten antwoorden en heb hulp nodig met mijn systeem, ook heb ik al een andere voeding besteld aangezien het ook mogelijk is dat mijn voeding te zwak is, ik heb een voeding besteld Corsair Builder CX600
het ram geheugen had ik al vervangen aangezien ik te horen kreeg dat crucial niet met amd ging dus zit er een vengeance in.
hopelijk kunt u mij uit de brand helpen

Met vriendelijke groet,
Sylvano

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je geeft aan dat je het 'ook' met de VGA op het moederbord hebt geprobeerd. Je hebt toch wel de HDMI in je videokaart geprikt?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 22:27
Je scherm op het moederbord aansluiten zal zoiezo niet werken want die cpu heeft geen geïntegreerde videokaart, dus het kan aan je 1050 ti liggen. Je voeding is niet te zwak, en waarschijnlijk ook niet defect. Anders was je computer waarschijnlijk niet opgestart of zou die uitvallen, maar geen zwart scherm geven zoals je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:03:
Je geeft aan dat je het 'ook' met de VGA op het moederbord hebt geprobeerd. Je hebt toch wel de HDMI in je videokaart geprikt?
de hdmi heb ik op mijn videokaart aansluiting zitten en de vga was een poging van de vga op de mobo naar mn monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bennnie schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:05:
Je scherm op het moederbord aansluiten zal zoiezo niet werken want die cpu heeft geen geïntegreerde videokaart, dus het kan aan je 1050 ti liggen. Je voeding is niet te zwak, en waarschijnlijk ook niet defect. Anders was je computer waarschijnlijk niet opgestart of zou die uitvallen, maar geen zwart scherm geven zoals je nu hebt.
alle fans draaien ook op mijn videokaart, maar geeft niks weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 22:27
Dat zegt niet dat ie niet defect is. Mijn plan van aanpak zou zijn om die videokaart in een andere pc te testen of een andere videokaart in deze pc te testen om de videokaart uit te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bennnie schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:10:
Dat zegt niet dat ie niet defect is. Mijn plan van aanpak zou zijn om die videokaart in een andere pc te testen of een andere videokaart in deze pc te testen om de videokaart uit te sluiten
ik heb helaas geen andere pc of andere videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-10 06:10
Maak even een foto, kunnen we meekijken of alles goed aangesloten zit.
Kijk ook echt alles nog even goed na, alle connectors echt goed aangedrukt? En op de goede plek?
De cpu connector word nog wel eens vergeten, of omgewisseld met een pcie connector.
Probeer ook het ram en de videokaart er een keer opnieuw in te zetten.
Voeding is absoluut niet te zwak, systeem zal met volle belasting ongeveer 200W verbruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door WEBGAMING op 01-12-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:12:
Maak even een foto, kunnen we meekijken of alles goed aangesloten zit.
Kijk ook echt alles nog even goed na, alle connectors echt goed aangedrukt? En op de goede plek?
De cpu connector word nog wel eens vergeten, of omgewisseld met een pcie connector.
Probeer ook het ram en de videokaart er een keer opnieuw in te zetten.
ik kan hier nog geen foto's uploaden maar heb wel een topic op hardware info met 4 foto's van de aansluitingen kan je hierop alles goed bekijken of moet ik ze dichterbij voor je maken? ik heb alles ook al een keer eruit gehaald en gekeken of de verhogingen ook klopten, videokaart erin en eruit, ram ook en zelfs vervangen.
https://nl.hardware.info/...een-beep-en-beeld.291650/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik zit nog te kijken, maar de cpu connector lijkt me in ieder geval niet goed. Of zijn dat de extra 4 pinnen?

Afbeeldingslocatie: https://nl.hardware.info/forum/attachments/20171201_134446-jpg.34640/
Afbeeldingslocatie: https://nl.hardware.info/forum/attachments/20171201_134453-jpg.34641/
Afbeeldingslocatie: https://nl.hardware.info/forum/attachments/20171201_134503-jpg.34642/
Afbeeldingslocatie: https://nl.hardware.info/forum/attachments/20171201_134509-jpg.34643/

[ Voor 78% gewijzigd door WEBGAMING op 01-12-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:17:
Ik zit nog te kijken, maar de cpu connector lijkt me in ieder geval niet goed. Of zijn dat de extra 4 pinnen?
als je me kan vertellen wat ik fout heb gedaan en een oplossing stuur ik een bos bloemen naar je toe, persoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:17:
het is een splitsing van een 8 pin connecter voor de cpu vgm, 2 x 4. en ik heb maar een 4 pin plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ram had ik er ff uitgehaald btw om te kijken wat mn mobo zou doen, maar geen beep of iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Heb je wel een speakertje aangesloten? Anders krijg je zowiezo geen beep ;)
Zit de 4 pin van de processor echt wel goed? Ook in de goede orientatie? (clipje klikt echt vast)
Voor de rest zie ik niets bijzonders eigenlijk.

Als je alles al een keer gecontroleerd hebt, en alles een keer opnieuw erin gezet, verdenk ik de videokaart.

[ Voor 26% gewijzigd door WEBGAMING op 01-12-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 01:19
Ter info, met de 4 pin bedoelen we deze!

https://imgur.com/a/zP7kN

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:24:
Heb je wel een speakertje aangesloten? Anders krijg je zowiezo geen beep ;)
Zit de 4 pin van de processor echt wel goed? Ook in de goede orientatie? (clipje klikt echt vast)
Voor de rest zie ik niets bijzonders eigenlijk.
oohh ik denk heb geen speakertje aangesloten dan zat tie er vast niet bij haha. en de 4pin zit goed vast met het klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Als je wat wil toevoegen, wijzig dan je laatste post. Het is niet netjes om achter elkaar te posten.

Verder lijkt alles gewoon goed aangesloten te zijn. Heb je een M2 SSD? Misschien die ook even loshalen en proberen te starten met 1 ramstick en de videokaart.
Het is een beetje trial and error je moet proberen het probleem te isoleren.
Voeding zou ook ruim voldoende moeten zjin voor deze build.

Oh en heb je de afstands busjes wel goed geplaatst?( misschien teveel geplaatst ) Allicht ook even uit de kast proberen te starten.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt, die zit aangesloten met de kabel waarop cpu staat, hij is gesplits wat t 2 4 pins maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Humma Kavula schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:28:
Als je wat wil toevoegen, wijzig dan je laatste post. Het is niet netjes om achter elkaar te posten.

Verder lijkt alles gewoon goed aangesloten te zijn. Heb je een M2 SSD? Misschien die ook even loshalen en proberen te starten met 1 ramstick en de videokaart.
Het is een beetje trial and error je moet proberen het probleem te isoleren.
Voeding zou ook ruim voldoende moeten zjin voor deze build.

Oh en heb je de afstands busjes wel goed geplaatst?( misschien teveel geplaatst ) Allicht ook even uit de kast proberen te starten.
wat zijn de afstandsbusjes of wat bedoel je hiermaa als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:30:
[...]

wat zijn de afstandsbusjes of wat bedoel je hiermaa als ik vragen mag?
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41aaffgtxLL._SY300_.jpg
Dat zijn die.
Ik zou nu inderdaad beginnen met alles uit de kast te halen, het allemaal op een (simpele, zonder afbeeldingen) doos te leggen, en het buiten de kast een keer te proberen.
Heb je dan hetzelfde probleem, denk ik dat je videokaart kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:30
Op de foto's is dichtbij de PSU nog een los bungelende 4 of 6-pin kabel te zien. Moet deze niet in het MOBO?
Of heb je die nu express losgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:34:
[...]

[afbeelding]
Dat zijn die.
Ik zou nu inderdaad beginnen met alles uit de kast te halen, het allemaal op een (simpele, zonder afbeeldingen) doos te leggen, en het buiten de kast een keer te proberen.
Heb je dan hetzelfde probleem, denk ik dat je videokaart kapot is.
ik zal eerst proberen 10 minuten te laten runnen kijken of de ram nog getraind moet worden, werkt dit niet doe ik het op jouw manier en update ik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diefightdie schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:38:
Op de foto's is dichtbij de PSU nog een los bungelende 4 of 6-pin kabel te zien. Moet deze niet in het MOBO?
Of heb je die nu express losgehaald?
dat is de splitsing van mn cpu kabel, het was een 8 pin maar je splits hem in 2 4 pins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het buiten m'n kast te installeren maar nog steeds hetzelfde helaas.. kwam er ook achter dat ik geen beep speaker heb dus ik ga maar eens kijken of ik er eentje in de buurt kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik zou proberen een videokaart te vinden. Alles met een pcie is goed.
Ik zou op marktplaats en tweakers op zoek gaan naar een goedkoop kaartje wat je werkend kan zien.
En misschien wil diegene de 1050Ti ook wel even in zijn pc stoppen, om die te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
GPU in ander PCIe slot aansluiten al geprobeerd? Heeft die 1050Ti niet ook nog extra voeding nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Aangezien ik ook HWI lees, probleem is opgelost, was het scherm blijkbaar.

Irritant vind ik dat altijd, mensen die 2 topics starten op 2 verschillende plaatsen.
Pagina: 1