Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Goedendag beste mede-tweakers.

ik zit al enige tijd in mijn maag met een probleem met de website gevonden.cc.

Ik weet dat dit al wel vaker op Google terug te vinden is en zelfs hier op tweakers.net.
Maar tot nu toe is er nog geen goede werkende oplossing gevonden.
Dit hoop ik dan ook hier met jullie allen te vinden met de hoop dat zowel ik als googelend Nederland hier iets aan heeft.

Het verhaal zit zo

Ik heb een wijziging aan mijn abonnement bij mijn provider doorgevoerd hierbij heeft mijn provider mijn NAW gegevens vrij gegeven aan telefoongids.nl.
Voor de wijziging stonden mijn gegevens op geheim en dus niet zichtbaar op telefoongids.nl.
Omdat mijn gegevens op telefoongids.nl stonden zijn er van die aparte websites zoals ikhebje.nl en gevonden.cc welke deze gegevens scrappen en deze ook aanbieden via hun sites.

Nu heb ik enige tijd geleden via mijn provider alles weer op geheim weten te zetten en zijn mijn gegevens netjes van telefoongids.nl verwijderd.
En ook de meeste daarbij behoorde aparte sites hebben deze wijziging overgenomen of hebben deze op aanvraag van mij netjes verwijderd.

Op gevonden.cc na! zij geven geheel geen gehoor aan welke manier van communicatie dan ook.
Ik alle mogelijke manieren op hun website wel geprobeerd incl. mijzelf voordoen als iemand die interesse had in het hosten van mijn advertenties bij gevonden.cc helaas zonder resultaat.

Dus gaarne voor je een reactie plaatst dat ik gewoon het contact formulier moet gebruiken en afwachten dat heb ik al gedaan maar na 2 maanden wachten ben ik het wachten een beetje beu.
Daarnaast ben ik niet de enige op het internet die hier tegenaan loopt dat de eigenaar van gevonden.cc geheel niet reageert op welk verzoek dan ook.

Ik heb via whois geprobeerd na te trekken wie de eigenaar is van de site helaas worden deze gegevens afgeschermd door cloudflare/proxy.
Ik heb een abuse melding gedaan bij cloudflare en deze waren zo aardig om mij een gedeelte van de afgeschermde informatie te verschaffen in de vorm van de hosting partij waarbij de website gevonden.cc word gehost.

Het betreft hier OVH.net / nl dit bedrijf is verder goed bereikbaar en wil graag meewerken maar ook hier loop ik tegen een muur aan zei zijn immers de hoster en niet de eigenaar van de website?

Ondanks dat zijn zei ook al een week bezig met het proberen om contact te leggen met de eigenaar zonder succes.

Ik wil hoe dan ook mijn NAW gegevens verwijderd hebben van deze site ik ben erg gesteld op mijn online privacy en maak dan ook zo min mogelijk gebruik van online diensten en heb geheel geen social media.
Gaarne onthoud dat ik dit gewoon vanuit mijn werk en privé leven graag van het internet wil onthouden.
En nee ik heb verder niks te verbergen maar vind het gewoon niet fijn te weten dat mijn gehele adres terug te vinden is op het web.

ik heb mijn rechtsbijstand gebeld welke ook niet veel kon betekenen voor mij als het gaat om online privacy schending zei kunnen een brief sturen naar de eigenaar van de server of website maar gezien de hoster al bezig is en vermoed ook zonder resultaat en de eigenaar onbekend blijft voor mij loop ik hier dus tegen een muur aan.

Dus nu is de vraag hoe nu verder?

Aangifte doen vanwege de wet bescherming persoonsgegevens?
melden bij een meldpunt hiervoor? en zo ja welke?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Op zich wel cru, dat de eigenaar van een site die zo een loopje neemt met de persoonsgegevens van anderen zich zo goed kan en mag verstoppen ;)

Eens kijken waar je heen kan... Stap 1 is de eigenaar. En die heeft zich verstopt.
Stap 2 is inderdaad de hoster. En ook daar heeft de eigenaar zich voor verstopt. Na je abuse-meldingen bij Cloudflare en OVH rest je eigenlijk weinig anders dan de volgende abuse-melding: bij de registrar (GoDaddy, in dit geval). Daarna kun je je altijd nog richten tot Verisign, aangezien zij de registry voor .cc zijn.
Aangezien er op dit moment maar een registry is die de gegevens van zijn registranten mag afschermen (en dat in verband met Europese wetgeving) zullen zij uiteindelijk met de billen bloot moeten, want volgens de ICANN mag whois bescherming niet...
Succes

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Jester-NL schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:34:
Op zich wel cru, dat de eigenaar van een site die zo een loopje neemt met de persoonsgegevens van anderen zich zo goed kan en mag verstoppen ;)

Eens kijken waar je heen kan... Stap 1 is de eigenaar. En die heeft zich verstopt.
Stap 2 is inderdaad de hoster. En ook daar heeft de eigenaar zich voor verstopt. Na je abuse-meldingen bij Cloudflare en OVH rest je eigenlijk weinig anders dan de volgende abuse-melding: bij de registrar (GoDaddy, in dit geval). Daarna kun je je altijd nog richten tot Verisign, aangezien zij de registry voor .cc zijn.
Aangezien er op dit moment maar een registry is die de gegevens van zijn registranten mag afschermen (en dat in verband met Europese wetgeving) zullen zij uiteindelijk met de billen bloot moeten, want volgens de ICANN mag whois bescherming niet...
Succes
Top dankjewel dat zijn er weer een paar die ik kan gaan aanschrijven in de aankomende dagen.

Is er ook niet een Nederlands orgaan waarbij je je kan melden met dit soort misstanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Een Nederlands orgaan? Waarom??

De website richt zich op Nederland... true.
Maar er is gekozen voor een internationale domeinnaam-extentie (.cc) die door een Amerikaanse club wordt beheerd (Verisign). De hoster is Frans (en dus Europees) maar je geeft al aan dat zij ook de nodige moeite hebben om hun eigen klant te bereiken. En dan laat ik Cloudflare er verder maar buiten.
Zolang de houder wel reageert op betalingen en voor de rest niet, kan hij het lang uitzingen...

Er is niet echt een Nederlandse club die dit voor je kan oppakken.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18
copywizard schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:39:
Het betreft hier OVH.net / nl dit bedrijf is verder goed bereikbaar en wil graag meewerken maar ook hier loop ik tegen een muur aan zei zijn immers de hoster en niet de eigenaar van de website?
De hoster kan zich niet verschuilen achter zijn klant en andersom. Zie https://ictrecht.nl/juridisch-advies/aansprakelijkheid/ .

Wat je kunt doen is de hoster sommeren het inbreukmakende materiaal te verwijderen (via hun klant, maar desnoods door de hosting te staken) danwel contactgegevens te verstrekken. Bij een evident onrechtmatige daad - waar hier met enig werk wel aan voldaan kan worden - is de hoster verplicht daaraan gehoor te geven om niet zelf aansprakelijk te zijn (waarbij het helaas wel zo is dat in NL voor privacy inbreuken nauwelijks schadevergoedingen worden toegekend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57942

wat een pruts website, een search word gewoon doorgevoerd naar google en dan embedded in een scherm op gevonden.cc getovert.

Wat een neppe bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:09:
[...]

De hoster kan zich niet verschuilen achter zijn klant en andersom. Zie https://ictrecht.nl/juridisch-advies/aansprakelijkheid/ .

Wat je kunt doen is de hoster sommeren het inbreukmakende materiaal te verwijderen (via hun klant, maar desnoods door de hosting te staken) danwel contactgegevens te verstrekken. Bij een evident onrechtmatige daad - waar hier met enig werk wel aan voldaan kan worden - is de hoster verplicht daaraan gehoor te geven om niet zelf aansprakelijk te zijn (waarbij het helaas wel zo is dat in NL voor privacy inbreuken nauwelijks schadevergoedingen worden toegekend).
begrijp ik hieruit dat ik dit via mijn rechtsbijstand zou kunnen starten om de hoster te sommeren?

p.s. een schadevergoeding is het laatste wat ik zou willen ik wil gewoon mijn gegevens van die site hebben wat normaal niet zo lastig zou moeten zijn? en als dit kan doormiddel van dat de hoster de gehele site incl. alle inkomsten die de eigenaar dan gaat mislopen van zijn niet getoonde advertenties? down haalt ben ik al blij!

het is natuurlijk apart dat er wel degelijk betalingen worden gedaan voor die website maar de eigenaar niet bereikbaar zou zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door copywizard op 04-12-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:37

Wish

ingwell

Melding maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
copywizard schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:00:
begrijp ik hieruit dat ik dit via mijn rechtsbijstand zou kunnen starten om de hoster te sommeren?
Je zult eerst moeten nagaan of dit onder de dekking valt van je polis.

Mocht dat zo zijn dan zal de is rechtsbijstand niet alleen uitvoerend, maar zullen ze je ook moeten adviseren over de te nemen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:19:
[...]

Je zult eerst moeten nagaan of dit onder de dekking valt van je polis.

Mocht dat zo zijn dan zal de is rechtsbijstand niet alleen uitvoerend, maar zullen ze je ook moeten adviseren over de te nemen stappen.
Ok duidelijk ik heb daarvoor dekking gezien zei al aangaven een brief te willen richten aan de hoster om te vragen of die contact wil maken met de eigenaar hierover.

Al heb ik begrepen van OVH dat ze daar al mee bezig waren maar dat dit tot op heden nog niet is gelukt.
Dankjewel! hier heb ik net telefonisch melding gemaakt van bovenstaand feit en zei gaan er naar kijken en een melding aanmaken.

Ook hier gaven zei aan dat ik alle contact momenten moet bewaren maar gezien de site alleen een contact formulier heeft waarbij je geen bevestiging krijgt of en wanneer deze is ontvangen door de eigenaar is dat erg lastig.

Het blijkt uiteindelijk wel dat ik na 4 weken eventueel via de rechter een verwijdering kan afdwingen en ik zal dit dan ook overleggen mijn mijn rechts bijstand om te kijken wat zei hier in kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 11:09

GieltjE

Niks te zien...

Jester-NL schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:34:

Succes
WHOIS bescherming voor particulieren gaat in de EU verplicht worden, .amsterdam en .fryslan hebben hier al een akkoord voor (let op dit is voor particulieren, niet bedrijven). Dit in verband met de nieuwe wetgeving omtrend het beschermen van persoonsgegevens.

Daarintegen is het nog niet zover voor anderen dus gewoon proberen voor nu.

[ Voor 6% gewijzigd door GieltjE op 04-12-2017 11:30 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Mocht het je lukken om op een of andere manier in contact te komen, laat dat dan alsjeblieft weten. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem...

Het is echt raar dat je hier niets tegen kunt doen, zeker omdat het echt om prive gegevens gaat (en niet zomaar een foto waar je per ongeluk op staat ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
francoski schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:49:
Mocht het je lukken om op een of andere manier in contact te komen, laat dat dan alsjeblieft weten. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem...
Als dat dezelfde partij betreft dan zou je wellicht een deel van de procedure gezamenlijk kunnen voeren.

Blijkbaar werkt druk uitoefenen via de leveranciers soms wel: https://www.klachtenkompa...e6-48ad-bb04-82757ddcf934

Voor meer ellende zie https://www.klachtenkompa...e6-48ad-bb04-82757ddcf934 en https://www.google.nl/sea...ei=SzklWsLLNqqT8Qf6gaPwDA .

[ Voor 41% gewijzigd door Rukapul op 04-12-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Niet online
Tnx! Ik heb het Cloudflare abuse formulier meteen ingevuld. Als ik wat hoor, laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
francoski schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:18:
Tnx! Ik heb het Cloudflare abuse formulier meteen ingevuld. Als ik wat hoor, laat ik het weten.
Als je wil kan je dan ook een abuse melding invullen op de site van de hoster?

https://www.ovh.nl/

en eventueel via het contact formulier of telefonisch ook een klacht indienen bij

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/

het zou mooi(maar ook vervelend) zijn als er meer mensen tegen aanlopen omdat dit misschien de hoster sneller overhaalt vanwege de hoeveelheid abuse meldingen.

Alvast erg bedankt!
Rukapul schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:57:
[...]

Als dat dezelfde partij betreft dan zou je wellicht een deel van de procedure gezamenlijk kunnen voeren.

Blijkbaar werkt druk uitoefenen via de leveranciers soms wel: https://www.klachtenkompa...e6-48ad-bb04-82757ddcf934

Voor meer ellende zie https://www.klachtenkompa...e6-48ad-bb04-82757ddcf934 en https://www.google.nl/sea...ei=SzklWsLLNqqT8Qf6gaPwDA .
klopt dit is dezelfde partij maar ik heb dat dus als eerste ook direct gedaan maar cloudflare stuurt mij gewoon door naar de hoster OVH.nl dus dat heeft helaas niet het resultaat dat ik had gehoopt of dat in de link word beschreven

[ Voor 66% gewijzigd door copywizard op 04-12-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:56

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik heb in het verleden ook wel eens brieven via mijn dns hosting partij gekregen m.b.t. privacy gevoelige info welke toen op mijn site stond, het bleek dat het contact formulier al enige tijd niet werkte dus heeft de betreffende persoon zo gepoogd in contact te komen.

Oftewel, ik denk dat een schrijven aan de hosting partij wel de te nemen stap is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 22:42

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Met de nieuwe Europese privacy-wetgeving sta je in ieder geval sterker....

Wikipedia: General Data Protection Regulation

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:37

Wish

ingwell

all_by_myself schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:18:
Met de nieuwe Europese privacy-wetgeving sta je in ieder geval sterker....

Wikipedia: General Data Protection Regulation
yep - maar pas per 18 mei 2018... bovendien moet dan al die wetgeving nog gestaag in uit te voeren procedures worden omgezet, mede op basis van jurisprudentie ... dat kan nog wel even duren :)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Nu ben ik hier geen expert in, dus ik gooi hier alleen even een balletje op waar je zelf nog wat over moet nazoeken, maar is er geen Europese wetgeving dat websites je gegevens moeten verwijderen? Recht om Vergeten te Worden zal je dan naar moeten zoeken.

Dan zou het zo makkelijk moeten zijn om een officieel verzoek daartoe via hun contactformulier te sturen, en na geen gehoor bij de hoster aan te geven dat op die server illegaal materiaal staat (had gevonden.cc al moeten verwijderen, niet gedaan = illegaal). In theorie natuurlijk, hoe de wetgeving precies in elkaar zit ga ik niks over zeggen. Maar het lijkt mij het beste pad om in te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-05 11:55
Stoelpoot schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:56:
Nu ben ik hier geen expert in, dus ik gooi hier alleen even een balletje op waar je zelf nog wat over moet nazoeken, maar is er geen Europese wetgeving dat websites je gegevens moeten verwijderen? Recht om Vergeten te Worden zal je dan naar moeten zoeken.

Dan zou het zo makkelijk moeten zijn om een officieel verzoek daartoe via hun contactformulier te sturen, en na geen gehoor bij de hoster aan te geven dat op die server illegaal materiaal staat (had gevonden.cc al moeten verwijderen, niet gedaan = illegaal). In theorie natuurlijk, hoe de wetgeving precies in elkaar zit ga ik niks over zeggen. Maar het lijkt mij het beste pad om in te slaan.
Dat staat in de nieuwe wetgeving (GDPR/AVG) die mei volgend jaar effectief wordt. Daar staat het expliciet in. Dat recht geldt voor nagenoeg heel europa. Als deze organisatie zich buiten europa bevindt wordt het al wat moeilijker.

Het doel van deze website zal dan op gespannen voet komen te staan met deze wet. Gegevens verzamelen mag dan alleen als er een rechtmatige grond voor is. Melding bij AP zou dan voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Akemi schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:00:
[...]

Dat staat in de nieuwe wetgeving (GDPR/AVG) die mei volgend jaar effectief wordt. Daar staat het expliciet in. Dat recht geldt voor nagenoeg heel europa. Als deze organisatie zich buiten europa bevindt wordt het al wat moeilijker.

Het doel van deze website zal dan op gespannen voet komen te staan met deze wet. Gegevens verzamelen mag dan alleen als er een rechtmatige grond voor is. Melding bij AP zou dan voldoende moeten zijn.
Was dat niet al van toepassing op o.a. Google Wikipedia'tje zegt van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siteoptimo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:32
Gezien het nog niet voorbij gekomen was:
https://www.google.com/we...quest?complaint_type=rtbf

Je kan op basis van de EU privacyregels bij Google de content al uit de zoekresultaten gooien ook. Het blijft wel nog op de site van de gevonden.cc staan dan, maar toch al niet meer via Google te bereiken dan.

De ingestelde mailserver en FTP staan bij OVH ingesteld, kan je inderdaad een abuse complaint indienen.
Via de domeinnaam of Domainsbyproxy zal je niet ver raken.

Ook heb ik via Google dit gevonden:
http://www.gevonden.cc/verwijderen.php?id=7

Al geprobeerd via vermeldingen@gevonden.cc te mailen?

PS:nog wat rondneuzen en ik vond ook hun nieuwe versie: new.gevonden.cc. Nog niet in Google trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door siteoptimo op 04-12-2017 17:16 . Reden: Toevoeging PS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

GieltjE schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:28:
[...]

WHOIS bescherming voor particulieren gaat in de EU verplicht worden, .amsterdam en .fryslan hebben hier al een akkoord voor (let op dit is voor particulieren, niet bedrijven). Dit in verband met de nieuwe wetgeving omtrend het beschermen van persoonsgegevens.

Daarintegen is het nog niet zover voor anderen dus gewoon proberen voor nu.
Dat zeg je heel goed: whois-bescherrming gaat binnen de EU verplicht worden voor particulieren.
Waar ik het nog even in het midden wil laten of de uitbater van deze site een particulier is, is het zeer zeker geen Europese site. Ondanks dat de hoster dat misschien is. .cc is de TLD van de Cocos-eilanden.. een stukje Australie. En de TLD wordt beheerd door Verisign, heel erg Amerikaans. Dus die vlieger gaat niet op.

Ik ben meer dan bekend met het feit dat .amsterdam en .fryslanfrl een dispuut over whois-privacy hebben gewonnen van de ICANN (waar allerlei andere europese registry's gevoegelijk met hun armen over elkaar hebben afgewacht tot deze brutale nieuwelingen het gevecht met de advocaten van de ICANN aangingen).
De ICANN is een club die het namelijk NIET zo voorheeft op privacy. Om die reden waren ze niet blij met .amsterdam en .frl. Ze hebben het al moeilijk genoeg met registrars die de whois te ver anonimiseren.
siteoptimo schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:13:

Je kan op basis van de EU privacyregels bij Google de content al uit de zoekresultaten gooien ook. Het blijft wel nog op de site van de gevonden.cc staan dan, maar toch al niet meer via Google te bereiken dan.

De ingestelde mailserver en FTP staan bij OVH ingesteld, kan je inderdaad een abuse complaint indienen.

Wat heeft Google (en het recht om vergeten te worden in hun zoekmachine) te maken met de content op een site die helemaal niet van Google is? TS geeft aan dat hij niet meer op die site gevonden wil kunnen worden... niet met Google, niet met Bing, niet met Duckduckgo en niet op de site zelf... dat is wat anders dan dat Google niet meer toont (in Nederland) dat TS door genoemde site is geindexeerd op enig moment.

[ Voor 29% gewijzigd door Jester-NL op 04-12-2017 17:19 ]

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
Jester-NL schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:14:
[...]

Dat zeg je heel goed: whois-bescherrming gaat binnen de EU verplicht worden voor particulieren.
(Offtopic: enig idee waarom dit enkel voor particulieren zou zijn? In GDPR wordt vermeld dat persoonsdata gaat om alle data die koppelbaar is met een persoon, zelfs als het bedrijfsdata zou zijn. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen zakelijk en particulier.)

@Jester-NL hierboven,
Ik heb expliciet vermeld dat het dan nog steeds op de site stond... Maar dat het alvast niet meer vindbaar is via Google. Het is geen oplossing, enkel een melding. Relax man.

[ Voor 17% gewijzigd door siteoptimo op 04-12-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:05
OVH is de fysieke host.
Dat is een datacenter.

Dat is niet de "hosting provider" van de eigenaar van het domein.

OVH wordt heel veel gebruikt voor shared hosting.

[ Voor 27% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

siteoptimo schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:13:

PS:nog wat rondneuzen en ik vond ook hun nieuwe versie: new.gevonden.cc. Nog niet in Google trouwens.
Ik heb ruim een jaar geleden al meerdere mails naar dat adres gestuurd. Geen enkele reactie.
Ik ben inmiddels verhuisd, maar heb nog wel dat telefoonnummer. Maar bij gevonden.cc staan nog steeds de oude gegevens, wat hun claim dat zij hun gegevens van andere telefoongidsen krijgen knap ongeloofwaardig maakt...

Ik volg dit topic: mocht het TS lukken om verwijderd te worden hoor ik graag hoe dat gelukt is! :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:21:
OVH is de fysieke host.
Dat is een datacenter.

Dat is niet de "hosting provider" van de eigenaar van het domein.

OVH wordt heel veel gebruikt voor shared hosting.
OVH is de eigenaar van het IP nummer die achter de FTP en de mailbox zitten. Er is een abuse pagina om specifiek "illegale" content aan te klagen. De content die op gevonden.cc staat, gaat tegen de privacywetgeving in en is dus illegaal. Een mogelijke poging voor de topicstarter lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
de hosting provider is volgens mij
http://www.godaddy.com

dus daar zou ik maar eens contact opnemen.

Want zij zijn namelijk de host.

Je kan ook google aanklagen want daarop is gevonden.cc te vinden met hun resultaten maar dan kom je ook niet verder. Dat geldt ook voor OVH.

Domain Name: GEVONDEN.CC
Registry Domain ID: 87296214_DOMAIN_CC-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.godaddy.com
Registrar URL: http://www.godaddy.com
Updated Date: 2016-02-17T14:28:33Z
Creation Date: 2007-02-27T12:01:13Z
Registry Expiry Date: 2018-02-27T12:01:13Z
Registrar: GODADDY.COM, LLC
Registrar IANA ID: 146
Registrar Abuse Contact Email: abuse@godaddy.com
Registrar Abuse Contact Phone: 480-624-2505

[ Voor 107% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
@boyette De domeinnaam is geregistreerd bij godaddy. Er wordt gebruik gemaakt van de anonimiteitsdienst (domainsbyproxy).

Het IP adres wordt verborgen doordat ze gebruik maken van CloudFlare, maar je kan vervolgens op zoek gaan naar "lekken": DNS gegevens die niet doorgegeven worden via CloudFlare. Dat zijn dus zaken als mailservers, ftp etc. En die wijzen naar 94.23.150.158 (voor de FTP), 178.32.4.244 (voor mail via MX),...
Beide adressen behoren toe aan OVH. Als ze gebruik zouden maken van Godaddy zouden deze adressen niet ingevuld staan lijkt mij. Ze gebruiken enkel Godaddy als obfuscator voor de domeinnaam. Klassieke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Godaddy is gewoon een shared hosting provider die hun spul inkoopt bij OVH.

Ik denk toch zeker dat de mensen achter gevonden.cc gewoon klant zijn bij godaddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:37:
Godaddy is gewoon een shared hosting provider die hun spul inkoopt bij OVH.

Ik denk toch zeker dat de mensen achter gevonden.cc gewoon klant zijn bij godaddy.
Godaddy is gigantisch groot en kopen niet "hun spul" in bij OVH... Ken je Godaddy niet?

PS: ik heb dit traject al meerdere malen voor mijn klanten gedaan. Ik weet waarover ik spreek. Je moet gewoon zoeken. Godaddy is te obvious en ga je zelfs zonder rechterlijk bevel geen letter extra informatie krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

siteoptimo schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:18:
[...]

(Offtopic: enig idee waarom dit enkel voor particulieren zou zijn? In GDPR wordt vermeld dat persoonsdata gaat om alle data die koppelbaar is met een persoon, zelfs als het bedrijfsdata zou zijn. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen zakelijk en particulier.)

@Jester-NL hierboven,
Ik heb expliciet vermeld dat het dan nog steeds op de site stond... Maar dat het alvast niet meer vindbaar is via Google. Het is geen oplossing, enkel een melding. Relax man.
Ik ben releaxed... ik ben alleen van mening dat het hele 'recht om vergeten te worden' een wassen neus is, wat zich vaak uit in mensen die heel hard gaan roepen tegen de verkeerde, zich beroepend op een recht dat ze een keer gehoord hebben, en dat vervolgens met het aanpassen van een extentie omzeild wordt...
Maar dat terzijde ;)

Voor wat betreft het verschil tussen bedrijven en particulieren: Dat zou natuurlijk kunnen beginnen met het feit dat een bedrijf een domein niet meer op persoonlijke titel hoeft te registeren, maar dat kan doen op domeinen@bedrijfsnaam.ext.
Als bedrijf heb je meer privacy (of ruimte om registraties anoniem(er) in te richten) dan als particulier waar je (officieel) nog al wat aan informatie moet ophoesten... die dus ook (voor iedereen zichtbaar) in de whois staan.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
new.gevonden.cc

het feit dat bovenstaande site bestaat doet mij vermoeden dat de eigenaar van gevonden.cc nog erg actief is en voor het geval gevonden.cc word down gehaald desnoods op gerechtelijk bevel dat nr 2 alvast klaar staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francoski
  • Niet online
Ik heb van Cloudflare deze reactie gehad:
Cloudflare received your abuse report regarding:
gevonden.cc

Please be aware Cloudflare is a network provider offering a reverse proxy, pass-through security service. We are not a hosting provider. Cloudflare does not control the content of our customers.

Accepted URL(s) on www.gevonden.cc:
http://www.gevonden.cc/telefoonnummer/*********

Hosting Provider:
-----------------

OVH, FR

Abuse Contact:
--------------

abuse@ovh.net

We have notified our customer of your report. We have forwarded your report on to the responsible hosting provider.
You may also direct your report to:

1. The provider where gevonden.cc is hosted (provided above);
2. The owner listed in the WHOIS record for gevonden.cc and/or;
3. The contact listed on the gevonden.cc site.
En daarna uiteraard gelijk OVH gecontacteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco0445
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-05 12:42
http://telefoongids.e2u.cc linkt door naar gevonden.cc en de meta keywords van gevonden.cc bevatten ook e2u en cc. Zie:

<meta name="keywords" content="telefoon, telefoongids, telefoonboek, omgekeerd, zoeken, vinden, gevonden, e2u, cc, snel, zoekopnummer, wes4u, zoeknummerinfo, telefoonnr, naam, adres, personen, postcode, tel, nieuws, weer, verkeer, tvgids, tv-gids, gids, televisie" />

http://whois.domaintools.com/e2u.cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

copywizard schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:12:
new.gevonden.cc

het feit dat bovenstaande site bestaat doet mij vermoeden dat de eigenaar van gevonden.cc nog erg actief is en voor het geval gevonden.cc word down gehaald desnoods op gerechtelijk bevel dat nr 2 alvast klaar staat.
Het wijst mij er eerder op dat iets aan onderhoud wordt gedaan.
Op het moment dat gevonden.cc down moet vanwege klachten, dan geldt dat net zo hard voor *.gevonden.cc.

Het niet meer kunnen gebruiken van de domeinnaam geldt ook voor alle subdomeinen

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

en je kan ook nog melding maken bij de ACM.

Aangezien de site duidelijk gebouwd is om reclame inkomsten binnen te harken en geen hobby site is.
Valt het aan te merken als een bedrijf. de ACM verplicht bedrijven om hun contact gegevens openbaar te maken net als vestigingsadres, telefoonnummer, btw en kvk nummer.

En bij een eenmanszaak is de btw nummer gelijk aan de BSN van de eigenaar dus wordt opsporing direct een stuk makkelijker voor de instanties.

Mocht de eigenaar van gevonden.cc geen bedrijf hebben dan speelt de acm dat wel door naar de belastingdienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siteoptimo
Marco0445 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:59:
http://telefoongids.e2u.cc linkt door naar gevonden.cc en de meta keywords van gevonden.cc bevatten ook e2u en cc. Zie:

<meta name="keywords" content="telefoon, telefoongids, telefoonboek, omgekeerd, zoeken, vinden, gevonden, e2u, cc, snel, zoekopnummer, wes4u, zoeknummerinfo, telefoonnr, naam, adres, personen, postcode, tel, nieuws, weer, verkeer, tvgids, tv-gids, gids, televisie" />

http://whois.domaintools.com/e2u.cc
Ik denk dat dit het winnende antwoord is. De eigenaar van de e2u.cc gebruikt hetzelfde OVH IP, is ook eigenaar van domeinnaam localbiz.nl (wat in dezelfde richting zit). Als je ook nog een reverse whois doet van deze nameservers kom je ook nog meer mailadressen tegen (naast het @gmail.com adres die je vindt via de e2u whois zie je hier ook nog een @live.nl adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Sowieso is er een inschrijving in de KVK met zowel vestigingsadres als contactinfo dus wat dat betreft hoef je niet met indirect gevonden gmailadressen in de weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Het is gelukt !!!!

Voor de duidelijkheid ik heb contact opgenomen met OVH.NL en daar een abuse melding gedaan.

Dit heeft enkele weken geduurd maar zei hebben blijkbaar in contact kunnen treden met de eigenaar van gevonden.cc en nu zijn mijn gegevens verwijderd!

Mocht je dit dus ooit een keer terug lezen op bovenstaande wijzen kan je met enig geduld je gegevens van de site van gevonden.cc laten verwijderen!

dank jullie alle voor jullie input.

Pagina: 1