Toon posts:

Nieuwe CPU + MOBO, welke koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik dit in het verkeerde forum geplaatst heb (misschien dat deze bij oc-en etc thuishoort maar goed)..

ehm, ik ben dus van plan om het volgende te gaan aanschaffen:

Abit KT7A (VIA Apollo KT133A)
AMD Athlon (Thunderbird) (1200 MHz) Boxed (266FSB)
en wat geheugen maar dat is nu niet zo relevant ;)

Mijn vraag is.. als ik die CPU boxed koop, ga ik ervanuit dat er dus een goede koeling bij zit??!? of moet ik dat juist niet doen..

ik ben niet van pan om hem te gaan overklokken.. ik stap nml over van celly 300@450MHz naar 1.2GHz ;) dus da's mucho sneller :)

ehmz, gvd nu heb ik alweer bijna een halve pagina volgelult en heb NOG m'n vraag niet gestelt lol :)

okay komt die:

Is de koeling die er standaard bij zit OK voor 1.2GHz? Of kan ik beter een betere koeling kopen?? ik lees hier en daar nogal wat over dat je goed op de koeling moet letten bij die dingen..

alvast hartelijk bedankt voor je reactie...

grtz,
Nighteye

Verwijderd

uh.. simpel... probeer het gewoon.... het is van tevoren nooit zo goed te zeggen.. hangt ook sterk af welke core je hebt voor je 1,2Ghz.. heb je een oude AVIA core i.p.v. een gloednieuwe AXIA ofzo, dan wordt ie een stuk heter @1,2Ghz dan die nieuwe AXIA ;)

Daarnaast kun je altijd nog een betere koeler kopen als ie te heet wordt of als je nog eens wilt gaan overklokken, die standaard koeler kost toch maar 2 tientjes max. :P

Verwijderd

Hoe waarschijnlijk vind je het dat AMD cpu's levert met te weinig cooling voor niet OC-situaties?