Tijdschakelaar bij vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:07
Op onze badkamer hebben wij vloerverwarming in de vorm van water met een bijbehorende pomp (deze is special geplaatst voor de badkamer). Deze wordt "gevoed" door stadsverwarming. Deze pomp staat 24/7 aan en dus is het ook 24/7 lekker warm in onze badkamer. Echter hoeft het voor ons niet de hele dag warm te zijn op de badkamer. In de ochtend en in de avond is voor ons prima. Nu zat ik te denken om gewoon een simpele tijdschakelaar bij de pomp te plaatsen. Deze tijdschakelaar moet er voor zorgen dat de pomp alleen op gewenste tijden warm water door de slangen pompt. Kan dat? Of moet je er echt voor zorgen dat er geen warm water toevoer meer is?

[ Voor 3% gewijzigd door Sunri5e op 01-12-2017 09:22 ]

Verwijderd

kan prima.. scheelt je een hoop poen elk jaar...

kan zijn dat er nog wel iets van warm water doorloopt maar in elk geval 90% minder als nu.

scheelt je in elk geval paar 10tjes aan stroom..

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 09:24 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

dat kan. heb zelf ook iets wat daar op lijkt om de woonkamer vloer soms uit te zetten

let wel even op!

je hebt het over stadsverwarming dus waarschijnlijk aanvoer 80 graden. Ook als de pomp uit is zal er nog wel wat langs komen. meet even goed of het direct via de retour balk weer retour gaat of ook echt de vloer in want dat wil je niet

anders kom je aan een zoneklep op de tijdschakelaar

• Sunri5e
Ray schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:24:
dat kan. heb zelf ook iets wat daar op lijkt om de woonkamer vloer soms uit te zetten

let wel even op!

je hebt het over stadsverwarming dus waarschijnlijk aanvoer 80 graden. Ook als de pomp uit is zal er nog wel wat langs komen. meet even goed of het direct via de retour balk weer retour gaat of ook echt de vloer in want dat wil je niet

anders kom je aan een zoneklep op de tijdschakelaar
Wat heb jij voor iets wat er op lijkt?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Sunri5e schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:27:
[...]

Wat heb jij voor iets wat er op lijkt?
Ik gebruik een kaku aan uit met de ics 2000 met een tijdschema. bottemline is dat in de ochtend de pomp een half uur uit gaat en de verwarming aan die dan de rest vd ruimtes, oa de vv vd badkamer verwarmt.

maar! ik heb maximaal 50 graden aanvoer temp en een mengventiel wat in de praktijk betekend dat als de pomp uitstaat het water wat er toch door wil via de retour loopt en niet via de vloer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb hier op de vloerverwarming ook een zgn pompschakelaar zitten. Die reageert op temperatuur en als ie warm water krijgt gooit ie de pomp aan incl naloop. In de zomer draait de verwarming niet en draait ie sowieso iedere 24 uur ff om vastlopen te voorkomen. Ding kost ca 30 euro en bespaart een hoop.

Echter: jij lijkt een permanente aanvoer te hebben. Als je daar een thermostaatknop voor zou zetten, krijg je het zelfde als ik heb. Dus
Aanvoer > thermostaatknop > sensor pompschakelaar > pomp > verwarming.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sunri5e
The Eagle schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:41:
Ik heb hier op de vloerverwarming ook een zgn pompschakelaar zitten. Die reageert op temperatuur en als ie warm water krijgt gooit ie de pomp aan incl naloop. In de zomer draait de verwarming niet en draait ie sowieso iedere 24 uur ff om vastlopen te voorkomen. Ding kost ca 30 euro en bespaart een hoop.

Echter: jij lijkt een permanente aanvoer te hebben. Als je daar een thermostaatknop voor zou zetten, krijg je het zelfde als ik heb. Dus
Aanvoer > thermostaatknop > sensor pompschakelaar > pomp > verwarming.
Ja ik heb een constante aanvoer. Werkt dat dan wel een met tijdschakelaar?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou er een tijdschakelaar op kunnen zetten, schakel je alleen de pomp uit. Een pompschakelaar schakelt zichzelf in als ie warm water aanvoer voelt. Vandaar ook de op erking dat je er een thermostaatknop tussen zou moeten zetten. Die gaat dicht als de ruimte op temperatuur is.

Maar doe anders ff een plaatje / foto van de situatie, dat zegt mer dan heel veel woorden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sunri5e
The Eagle schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:49:
Je zou er een tijdschakelaar op kunnen zetten, schakel je alleen de pomp uit. Een pompschakelaar schakelt zichzelf in als ie warm water aanvoer voelt. Vandaar ook de op erking dat je er een thermostaatknop tussen zou moeten zetten. Die gaat dicht als de ruimte op temperatuur is.

Maar doe anders ff een plaatje / foto van de situatie, dat zegt mer dan heel veel woorden :)
Dit is de situatie. Het hele systeem hangt in de kamer naast de badkamer.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/30tieqo.jpg
Pagina: 1