Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp met het kopen van een goede PC. (Rond 400,-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, spellen zoals PUBG, Fortnite, Battlefield (4&1) BO3 en zo voort.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 400 euro, graag niet over..

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
8Gb RAM en misschien een GTX 970 of een i5.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]Energieverbruik en geluid zijn geen problemen.i]

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
hoop een goede pc die elke cent waard is en die ik lang kan gebruiken, en als ik hem later moet upgraden is dat geen probleem, ik heb niet veel verstand van PC's en hoop advies te krijgen van mensen die dat wel hebben :) ik zou het liefst geen bouw zelf willen doen omdat ik weinig verstand er van heb en dan bang ben dat er iets fout gaat.

Erg bedankt,

Ik heb ook nog 2 PC's op het oog, weet niet of ze goed zijn, graag zou ik daar advies voor krijgen!

PC 1:
https://www.marktplaats.n...reviousPage=mijnberichten

PC 2:
V&A aangeboden: Game PC I5 4460 GTX 970 8gb Ram

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
[b]RoCI Remmy schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:21:
Wat verwacht je van ons?
hoop een goede pc die elke cent waard is en die ik lang kan gebruiken, en als ik hem later moet upgraden is dat geen probleem, ik heb niet veel verstand van PC's en hoop advies te krijgen van mensen die dat wel hebben :) ik zou het liefst geen bouw zelf willen doen omdat ik weinig verstand er van heb en dan bang ben dat er iets fout gaat.
wij raden natuurlijk altijd aan om hem zelf te bouwen. dan heb je meer controle over wat er in komt en wat je er later mee wil gaan doen.
ook voor advies voor de minst en geringste dingen.

en er zijn verschrikkelijk veel instructie video's te zien over het bouwen van een pc. en het installeren van alle componenten. (en kwa gereedschap heb je altijd alleen een Philips schroevendraaier nodig)

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• rickstrein3737
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Tussen die 2 is de onderste beter. Maar al weet je niet bij 2de hands aankopen wat er mee gebeurt is houd daar rekening mee misschien is hij wel 24 uur per dag voor mining gebruikt.

Maargoed even over de pc's
met de gtx 970 heb je een pc die een stuk beter kan gamen dan met een 960. Gemmedeld ongeveer 40 % meer. Hij heeft 2 (1,5) gb waardoor je er ook langer op kan gamen. Aangezien games steeds meer vram gebruiken.

De procesoren is de amd ongeveer 10 procent sneller maar dat is te verwaarlozen in dagenlijks gebruik.

Maar met zelf bouwen heb je meer controle over je onderdelen. Al is het moeilijk om met nieuwe onderdelen de onderste pc te kunnen verslaan.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Ik denk dat voor deze eisen en prijsklasse nieuwbouw haast onmogelijk is.

Zoals hierboven al aangegeven is moet je bij 2e hands oppassen dat er geen versleten materiaal verkocht wordt.

de tweede optie die je in je startpost aangeeft is denk ik wel een goede. Ik heb zelf ~3 jaar geleden een vergelijkbare set-up voor mijn broertje in elkaar gezet en die is er nog steeds erg blij mee.

Het enige waar je naar zou kunnen kijken is de aanschaf van extra RAM-geheugen. Het zelf bijplaatsen van RAM geheugen is als het bouwen met LEGO.

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt allemaal,

Ik snap het risico van het kopen van een 2de hansje.

Maar toch komt het financieel goed uit,
Ik heb niet een hoog budget.

Als ik het goed zie is de 2de optie de beste,

Opzich zou ik het leuk vinden om een zelfbouw te doen maar dan kost het meer...

Erg bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Het punt is vooral dat je niet teleurgesteld moet worden over je eis "er lang mee te kunnen doen". Dat is nou eenmaal lastig met een laag budget. Je gaat iets kopen dat op dit moment al richting de onderkant gaat. De games die je noemt zullen allemaal wel draaien, maar niet met alle eye-candy. Trek je dit door naar nieuwe games, gaat het alleen maar verder achteruit en zul je misschien al sneller moeten gaan upgraden dan je lief is.

Dit kan een weloverwogen keus zijn, begrijp me niet verkeerd, maar het is wel iets dat je je moet realiseren.

Verwijderd

@Verwijderd

https://tweakers.net/revi...17-budgetgamesysteem.html

Misschien kan je hier wat mee.

Verwijderd

Topicstarter
Daar moet nog wel windows op, hoeveel zou dat kosten?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, kom ik rond 500 euro uit, das nog wel boven budget maar ik zie wel of dat kan.

Bedankt!

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:43:
[...]

bedankt, kom ik rond 500 euro uit, das nog wel boven budget maar ik zie wel of dat kan.

Bedankt!
Ik weet niet of je nog op school zit, maar veel onderwijsinstellingen bieden de mogelijkheid om software via een gereduceerde prijs aan te schaffen. Bijvoorbeeld via slim.nl

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:56
Die optie 2 pc is toch een mooi ding?? Onderdelen niet te oud. Misschien heeft ie de bonnen nog. Voeding heeft 5 jaar garantie.. Met een gtx 970 en een i5 4460 kun je voorlopig echt wel ff vooruit en je hebt nog de mogelijkheid om later te upgraden naar een 4790(K) op dat moederbord..

Heb je ook nog een extra monitor(tje) erbij. Misschien handig voor school of huiswerk tijdens het gamen :)

Je moet bij dit soort aankopen toch altijd even gaan kijken naar de werkende pc maar met nieuwbouw ga je voor dit bedrag nog niet in de buurt komen van de prestaties van deze pc.
En je houdt nog 100 euro op zak ook.
Pagina: 1