'Productwatch' geef je beoordeling bij Producten

Pagina: 1
Acties:

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 22:13

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Heel vaak als je een nieuw onderdeel wilt kopen, zit je je eindeloos rot te zoeken naar reviews. Die reviews staan overal op internet en ze zijn te vinden door een keyword in de search van T.net te geven. Vaak zijn deze reviews al verwijderd van de oorspronkelijke server en vaak zijn ze in een buitenlandse taal geschreven. De reviews geven allen vrijwel altijd tegenstrijdige beoordelingen. Bovendien zijn ze vaak lang van stof en moeilijk te lezen.
Uiteindelijk belandt er dan toch maar weer een vraag op GoT. Welke processor? Welke monitor? Welke videokaart? Welk geheugen? enz. Afijn, je kent ze wel, de gewraakte topics.

Wat is het algemene idee over een soort van Productwatch of Productsurvey? Het zal ongeveer van dezelfde strekking moeten zijn van de shop survey. Er kunnen dus cijfers worden toegekend aan diverse aspecten van gebruik van het product. Te denken valt dan bijv. aan gebruiksvriendelijkheid (hoe goed is het te bedienen), effectiviteit (hoe goed werkt het), prijs (hoe krom moet je ervoor liggen), een algemeen oordeel enz..
Ook is het handig om de winkel van aankoop er bij te laten invoeren (128 MB PC133 is in elke winkel een verschillend Dimmetje).
Ten slotte is er een korte samenvatting te geven over de ervaring met het product (net zoals in de shop-survey)

Volgens mij wordt het zoeken naar een goed onderdeel op deze manier veel gemakkelijker en overzichtelijker.
Bijkomend voordeel is dat je winkels die verrotte onderdelen verkopen (ik verdenk er een winkel van) kunt 'ontmaskeren'.

Wat vindt men van mijn concept?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

is al in ontwikkeling :)

http://www.tweakers.net/products/10302

voorbeeldje :)

het vullen van die database is natuurlijk het meeste werk van alles :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Kolky
  • Laatst online: 27-11 22:13

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Op deze manier is het inderdaad erg veel werk.
Wel een erg goed idee trouwens (net als dat idee van mij :) ), maar erg arbeidsintensief. Niet alleen het maken van de database, maar ook het bijhouden ervan.
Maar zo te zien zijn jullie er al een hele tijd mee bezig (8 januari 2001), dus het zou al heel ver kunnen zijn.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zou erg goede zaak zijn als dat kwam,

* lester is voor!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op woensdag 11 juli 2001 15:28 schreef Kolky het volgende:
het zou al heel ver kunnen zijn.
is het niet :+

maar als je hierop zou kunnen reageren (en waarom zou dat niet kunnen) dan heb je je product survey meteen erbij :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het idee was om een complete database met product specs en product ervaringen op te zetten, met beoordelingen en oc info bij de producten waarvoor dat relevant is.

De specs kunnen gebruikt worden om producten te vergelijken, bijv. Asus A7M266 vs MSI K7T266 Pro.

• CTVirus
  • Laatst online: 26-11 01:25

CTVirus

Dexterslab FAN

Zwaar koel idee dan kan ik eindelijk eens de specs van alle (+prijs) +/- 2 megapixel camera's die er in Nederland te koop zijn in een tabel zien. :) :) :) :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 22:47
dat zal heel handig zijn :)
ik zit me echt klem te zoeken met de search op GoT
daarna nog bij Tom's Hardware site
en nog de reviews van tweakers.net

ben je lang bezig :)
Pagina: 1