Ideeën voor kerstpakketten actie.

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 926911

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik vraag jullie niet om te doneren maar juist om ideeën. 5 jaar geleden zijn we met een groepje een actie gestart betreft kerstpakketten voor minima die tussen wal en schip vallen. Juist om deze mensen ook een leuke kerst te bezorgen.

Terwijl het 5 jaar geleden nog niet zo goed ging met de economie in Nederland was de bereidwilligheid veel groter als op dit moment. Hebben hier dat ze denken dat nu iedereen de financieel malaise wel te boven is. Dit is helaas niet waar er zijn mensen waar ze nu pas achterkomen dat hun uitgave patroon maar iets omlaag halen niet het gewenste effect heeft gehad dus ze zitten in de schuldsanering en noem maar op.

Hebben al op meerdere manieren bedrijven en instellingen benaderd en elke kleine donatie wordt gewaardeerd. Ja ik weet er zijn meer mensen die dat doen ook met andere bedoelingen en snap dat bedrijven daar huiverig voor zijn maar hoe zou ik het anders kunnen doen en toch mensen een leuke kerst kunnen bezorgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:52

Onbekend

...

En wat is precies jouw doelgroep? Heel Nederland, of een bepaalde stad?
En vooral gericht op gezinnen, of ook op alleenstaanden? Ook vooral gericht zieke en gehandicapte mensen, of maakt dat niet uit?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Topicstarter
Onbekend schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:06:
En vooral gericht op gezinnen, of ook op alleenstaanden? Ook vooral gericht zieke en gehandicapte mensen, of maakt dat niet uit?
Doelgroep is iedereen in een bepaalde gemeente. gezinnen en ook alleenstaande. iedereen die niet in de aanmerking komt voor de voedselbank maar te weinig heeft voor een eigen leuke kerst.

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Onbekend schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:06:
Wordt het bezorgd via een pakket service? Of moeten ze het zelf ophalen? Zo kan het gewicht van je gebaar ook afwijken. En als je mensen het wilt laten ophalen is het ook heel belangrijk dat je de aankleding leuk maakt (denk b.v. standee met eten en drinken).

Zijn gebruikte producten ook te accepteren (en nee die boxer mag je zelf houden :+ ), in dit soort situaties heb je te maken met een goed gebaar, dus wees ook specifiek met wat je weggeeft. Kijk niet raar op als mensen zelfs met gratis dingen nog gaan zeuren :)

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Topicstarter
Nou de mensen zeuren niet het is meer het probleem goederen en donaties te krijgen. Ze kunnen het zelf namelijk ophalen. Op die 3 dagen wordt er door ons ook gekookt zodat ze wat warms naar binnen krijgen.

We zijn redelijk goed begonnen met 50 kerstpakketten en dat is gegroeid naar bijna 300 en helaas kunnen we dit jaar de 100 niet eens halen helaas.

En ja alles wat nog tenminste houdbaar is tot 1 januari accepteren we. Goederen en geld halen we zelf op bij bedrijven en particulieren of ze kunnen storten op een speciaal bankrekeningnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Als het goed met de economie gaat, zouden bedrijven eerder geld over hebben om te besteden.
Ik denk dat je richting "gratis" reclame voor bedrijven moet gaan denken. Als je een contact hebt met een of meerdere raadsleden, kan je mogelijk via die weg wel bedrijven vinden. Als er vervolgens een krantenartikel wordt gewijd aan dat bedrijf die 300 Kerstpakketten schenkt, heeft het bedrijf gratis reclame dat ook nog eens positief over komt. :) (Mogelijke bedrijven zijn dan bijvoorbeeld de lokale kledingwinkel, supermarkt of witgoedzaak.)

Topicstarter
Dat is misschien wel het grootste probleem. We willen er zo weinig mogelijk media bij hebben gezien dat het 2e jaar toen redelijk mis is gegaan. Mensen schamen zich nogal voor hun financiële situatie. Dus gelukkig nog op het allerlaatste moment het artikel uit de krant kunnen halen inclusief de foto die ze er bij wouden gebruiken.

Maar je geeft me wel een idee omdat opnieuw te gaan proberen op eventueel onze voorwaarden en dan met reclame voor de bedrijven die geschonken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Het onderwerp van de foto moet het bedrijf zijn die de kerstpakketten schenkt of maakt. Bijvoorbeeld een paar stapels Kerstpakketten op de foto met op de achtergrond logo van dat bedrijf.
Natuurlijk geen foto van iemand die het Kerstpakket ontvangt. ;)

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:09
Anoniem: 926911 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:09:
[...]

Doelgroep is iedereen in een bepaalde gemeente. gezinnen en ook alleenstaande. iedereen die niet in de aanmerking komt voor de voedselbank maar te weinig heeft voor een eigen leuke kerst.
Maar waarom komen ze niet in aanmerking voor de voedselbank?
Natuurlijk geweldig dat je mensen helpt, maar als dat komt doordat ze een te hoog inkomen hebben begrijp ik wel waarom bedrijven wel een beter doel weten (om het bot te zeggen).

Edit: Ik heb jarenlang bij kerstpakkettenbedrijven gewerkt en het is gewoon heel makkelijk om alles dat je over hebt of door klanten wordt gedoneerd naar de voedselbank te brengen of te laten ophalen. Zij hebben de doelgroep al in beeld en het distributiekanaal is er al. Ook zitten zij door het hele land, dus je kunt bedrijven de mensen in hun regio laten helpen in plaats van alles op een hoop te gooien en alleen mensen in bijvoorbeeld Utrecht een verrassing te brengen. Voor een bedrijf in bijvoorbeeld Limburg is dat gewoon 'niet leuk'.

[ Voor 32% gewijzigd door Ample Energy op 30-11-2017 23:10 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:01

Barrycade

Through the...

Bij ons al jaren en jaren via de locale krant: lever je kerstpakket in en de krant geeft het aan de minder bedeelden.

Maar hoewel ik het idee er achter snap vind ik je selectie wat twijfelachtig. Geen voedselbank maar wel minder te besteden voor een leuke kerst.

Voor 10 euro heb je een huis vol kerst rommel bij de Action/Kringloop.

Ik denk dat je doelgroep te vaag is om medeleven te genereren.
Pagina: 1