Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn Wileyfox Swift 2X was leeg en schakelde daardoor uit. Eenmaal aan de oplader gelegd blijft het lampje links bovenaan de telefoon rood knipperen, terwijl dit normaal rood blijft en niet knippert. Weet iemand wat er aan de hand is? Hij start ook niet meer op. Wat kan ik hier aan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwste update.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende stopcontacten en adapters. Aangesloten op een laptop via de USB-ingang.

Alle reacties

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:15
Ik ben bang dat de batterij het begeven heeft.

Verwijderd

Topicstarter
@BlazeMuis Ik hoop van niet. De telefoon is nog geen jaar oud. Is er een manier waarop ik dit kan nagaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Hoe lang heb je 'm laten opladen? Het kan best zijn dat de batterij helemaal op is en dat het even duurt voordat er weer genoeg sap in zit.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:15
Laat het ff een paar uurtjes aan de lader liggen, wel in de gaten houden mocht er iets verkeerd gaan.

Verwijderd

Topicstarter
@Hahn @BlazeMuis Niet langer dan een uur. Laten we dan maar hopen dat de batterij helemaal leeg is en het over een paar uurtjes -> morgenochtend weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, hij heeft de hele nacht aan de oplader gelegen en nu nog steeds; het lampje links boven blijft rood knipperen en hij start niet op, geeft geen percentage aan van hoe ver hij is opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Ik geef het topic even een schopje van OSP naar AND, aangezien het een Android Smartphone is.

Ik heb even gekeken op Google en die geven aan dat je een andere oplader / oplaadkabel moet gebruiken, probeer dat eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:05
Zie mij post is op de laatste pagina van dit topic, ik heb een zelfde probleem:
[Wileyfox Swift 2X] Ervaringen & Discussie

Ik kreeg de telefoon weer aan als ik het kabeltje uit de telefoon haalde en heel lang de aan/uit knop ingedrukt hield. Het batterij percentage stond toen op 2%, direct op vliegtuigstand aan de oplader. De telefoon ging toen langzaam opladen, tot rond de 40% (dut duurt wel een uur of 3 - 4) daarna ging hij over op snel laden en was met een uurtje weer op 100%. Dit heb ik nu 3 dagen achter elkaar. Dit heb ik met diverse opladers geprobeerd, maar heb alleen de meegeleverde USB-C kabel in huis.
Via Facebook gisteren contact opgenomen met Wileyfox Nederland, die denkt in 1e instantie dat het aan de kabel ligt en hebben gisteren een nieuwe kabel opgestuurd om te testen. Die ligt nu thuis op me te wachten. Ik hoop dat het dan opgelost is, kan het vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binho85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-07 18:47
Heb een zelfde probleem gehad met m'n swift 2+. Toestel opgestuurd naar wileyfox die gaven aan dat ze vuil uit de connector hebben gehaald en dat hij het daarna weer deed. Wellicht kun je zelf eens proberen met een dunne naald het vuil uit de aansluiting te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Binho85 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:29:
Wellicht kun je zelf eens proberen met een dunne naald het vuil uit de aansluiting te halen.
Dan kan ik aanraden het niet met een naald te doen, maar met een satéprikker. Een naald is van staal en die geleid dus stroom, daarmee kan je dus kortsluiting veroorzaken.
Pagina: 1