Factory setting Hard drive

Pagina: 1
Acties:

• MeneerIkWil
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-11-2024
Duss.

Ik ben nu bezig met een nieuwe build. Mijn harddisk wil ik meenemen uit mijn oude pc. In mijn nieuwe pc heb ik ook een m.2 SSD zitten en wil daar mijn windows op hebben. Dus ik neem aan dat mijn hard drive naar factory mode moet.

Weet iemand hoe ik mijn hard drive naar factory mode moet zetten?

Danku

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
In principe hoef je niets met de schijf te doen. Zorg er alleen voor dat je de schijf nog niet aangesloten hebt op het moment dat je Windows op je ssd wilt installeren, anders gaat setup mogelijk bestanden op je hdd zetten (als hier nog een oude Windows op staat). Draait Windows eenmaal vanaf de ssd kun je de schijf aansluiten en als data schijf gebruiken.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-12-2025
Er is geen "factory reset" voor harde schijven zoals bij je telefoon.
Je hebt de optie om de de ssd opnieuw formateren/indelen tijdens je windows installatie.

graag in het vervolg eerst zelf naar antwoorden zoeken ipv je vraag te droppen

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• MeneerIkWil
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-11-2024
Nielson schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:27:
In principe hoef je niets met de schijf te doen. Zorg er alleen voor dat je de schijf nog niet aangesloten hebt op het moment dat je Windows op je ssd wilt installeren, anders gaat setup mogelijk bestanden op je hdd zetten (als hier nog een oude Windows op staat). Draait Windows eenmaal vanaf de ssd kun je de schijf aansluiten en als data schijf gebruiken.
Ik was zowieso van plan om de hdd schijf leeg te halen. Dat kan gewoon via systeem herstel - deze pc opnieuw instellen - alles verwijderen? dan is de hdd leeg neem ik aan?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Installeer eerst je nieuwe pc met de nieuwe ssd, stop daarna deze er in, en zoek dan maar op hoe je een hardeschijf formateerd. Als je daar op zoekt op google kom je meer dan genoeg info tegen over hoe het wel moet.

Systeem herstel - alles verwijderen doet niks anders dan windows opnieuw installeren en al je documenten verwijderen. Dat wil je niet aangezien je daar geen windows op wil hebben, dus > Formateren!

Specs!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Quadradial schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:28:
Er is geen "factory reset" voor harde schijven zoals bij je telefoon.
Zeker wel: Secure Erase

Afhankelijk van hoe de schijf dit implementeert, gooit dit commando simpelweg de encryptie-key weg, of zero-fillt hij zichzelf.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-12-2025
Compizfox schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:55:
[...]

Zeker wel: Secure Erase

Afhankelijk van hoe de schijf dit implementeert, gooit dit commando simpelweg de encryptie-key weg, of zero-fillt hij zichzelf.
Dat is een secure erase geen "factory reset" waarbij je de disk in orginele staat terug zet.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Quadradial schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:22:
[...]

Dat is een secure erase geen "factory reset" waarbij je de disk in orginele staat terug zet.
Klopt, maar zo zou je het prima kunnen opvatten. Een Secure Erase leegt de schijf, waarmee hij in feite teruggezet is naar de originele staat.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
@MeneerIkWil
Samenvatting:
- installeer je nieuwe PC zonder de oude harddisk er in
- je hebt al je data op de nieuwe PC staan? Doe dat eerst en check of je alles hebt.
- Als de installatie helemaal is afgerond bouw je je oude harddisk in de nieuwe PC in
- start de nieuwe PC dan niet meer op (dat kan)? Dan verander je in de BIOS de bootvolgorde en slaat die op.
- als de nieuwe PC gewoon opstart ga je naar de verkenner, je zorgt dat je zeker weet welke schijf(letter) de oude harddisk is, klikt er met de rechter muisknop op, en kiest "Formatteren".
Klaar, alles is weg en de oude harddisk is leeg en gereed voor gebruik.

Als je oude gegevens niet meer mogen worden teruggevonden op de oude harddisk, moet je aanvullend de "Erase" tips hierboven opvolgen.
Pagina: 1