Via leaseplan wilde ik een auto kopen op marktplaats stond de auto er voor 5200 op en op de site op 6400. Wat kan ik nu het beste doen ga namelijk dadelijk voor de auto kijken. Er werd mij verteld dat de auto niet voor minder weg gaat dan 6400.
uitdraai van advertentie meenemen.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:01:
Via leaseplan wilde ik een auto kopen op marktplaats stond de auto er voor 5200 op en op de site op 6400. Wat kan ik nu het beste doen ga namelijk dadelijk voor de auto kijken. Er werd mij verteld dat de auto niet voor minder weg gaat dan 6400.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Dat valt dus niet mee heb alleen de digitale snelkoppeling gekopieerd van marktplaats daar het nog opstaat. Het bedrag is alweer veranderd. Kan ik daar iets mee?
neeVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:04:
Dat valt dus niet mee heb alleen de digitale snelkoppeling gekopieerd van marktplaats daar het nog opstaat. Het bedrag is alweer veranderd. Kan ik daar iets mee?
Je kunt kijken of de webpage gecachet is door een archief.
Leaseplan is zelf de verkoper? Dus ze hebben (hadden) een auto publiek te koop staan voor 5200, maar bij navraag was het 6400?
Of isnheg een auto die zij zouden moeten inkopen voor de lease? In dat geval zit er altijd wel wat geld tussen. Denk aan een reservering voor schterstallig onderhoud en een afleverbeurt.
Of isnheg een auto die zij zouden moeten inkopen voor de lease? In dat geval zit er altijd wel wat geld tussen. Denk aan een reservering voor schterstallig onderhoud en een afleverbeurt.
[ Voor 42% gewijzigd door t_captain op 01-12-2017 06:42 ]
Ze mogen natuurlijk vraagprijs wijzigen, een screenshot van MP is niet bindend.
Sterker nog, zelfs als hij nu nog op MP staat onder deze prijs hoeven ze niet te leveren..
Sterker nog, zelfs als hij nu nog op MP staat onder deze prijs hoeven ze niet te leveren..
Inderdaad, marktplaats prijs is niet bindend. Je kunt het hooguit in de onderhandeling gebruiken, maar ze zijn niets verplicht.
Stond hij er niet toevallig voor 5200 ex BTW op? Dan kom je al een beetje richting de 6400 euro namelijk. Zakelijke verkopers doen dit wel vaker. Mijn inziens raar gedrag op een site als Marktplaats, met vooral veel particulieren, maar goed.
Wat ruist er door het struikgewas
Dit zal het waarschijnlijk moeten zijn. Op hun website zijn ze verplicht in de BTW prijzen te tonen.Cybje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:35:
Stond hij er niet toevallig voor 5200 ex BTW op? Dan kom je al een beetje richting de 6400 euro namelijk. Zakelijke verkopers doen dit wel vaker. Mijn inziens raar gedrag op een site als Marktplaats, met vooral veel particulieren, maar goed.
Wellicht is het een ex-lease. Dan kan een bedrijf/ondernemer de BTW aftrekken, dat kan alleen met autos die nog niet van een particulier zijn geweest dacht ik. Dat verklaart ook de ex. BTW prijs.
Geen idee of je de Dacia of de VW op het oog hebt maar de VW lijkt me enigszins een maandag-ochtend-modelletje. 2x verstuiver(s) vervangen in een jaar.
Daarbij, maar dat is ook opgevallen, op de site van Leaseplan staan verschillende auto's MET en verschillende ZONDER BTW vermeld; waarschijnlijk omdat sommige modellen op grijs kenteken staan.
Daarbij, maar dat is ook opgevallen, op de site van Leaseplan staan verschillende auto's MET en verschillende ZONDER BTW vermeld; waarschijnlijk omdat sommige modellen op grijs kenteken staan.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat hoeft geen maandag ochtend model te zijn maar gewoon slecht gebruik.MAX3400 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:00:
Geen idee of je de Dacia of de VW op het oog hebt maar de VW lijkt me enigszins een maandag-ochtend-modelletje. 2x verstuiver(s) vervangen in een jaar.
Als ik zie hoe mijn collega's hier met hun leaseauto om gaan zou ik er echt nooit een over nemen. Met slippende banden van de parkeerplaats af terwijl het bijna vriest en zo.
Dikke kans dat je voor flink wat kosten komt te staan binnen afzienbare tijd, omdat de auto zo is mishandeld.
Ik snap je redenering, maar zo wordt er natuurlijk lang niet altijd gereden. Ik ken genoeg leaserijders die als goed huisvader over hun auto waken. Daarnaast kan je er bij de meeste leaseauto's van uit gaan dat de auto netjes elke onderhoudsbeurt heeft gehad, want het gros van de leasemaatschappijen eisen dat van de berijders.LOTG schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:50:
[...]
Dat hoeft geen maandag ochtend model te zijn maar gewoon slecht gebruik.
Als ik zie hoe mijn collega's hier met hun leaseauto om gaan zou ik er echt nooit een over nemen. Met slippende banden van de parkeerplaats af terwijl het bijna vriest en zo.
Dikke kans dat je voor flink wat kosten komt te staan binnen afzienbare tijd, omdat de auto zo is mishandeld.
Sterker nog, doen ze dat niet dan kunnen daar uit voortvloeiende kosten doorbelast worden naar de berijders.
Ik denk dat de kans op een dealer onderhouden auto, zeker na de garantieperiode, bij een particulier kleiner is.
daar kan je toch niks mee, zo een groot bedrijf ook.. die behoud zich gewoon type fouten voor behouden en hebben het recht de prijs altijd te wijzigen.
en waarschijnlijk was dat inderdaad een ex btw prijs wat hier al werd aangegeven.
en waarschijnlijk was dat inderdaad een ex btw prijs wat hier al werd aangegeven.
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
@Denman Of een auto dealer onderhouden is kun je makkelijk na gaan, alleen zegt dat niets over slijtage aan motoronderdelen. Ook stelt een leasebedrijf onderhoud aan het eind van de periode vaak uit als het niet noodzakelijk is. Het zijn immers geen liefdadigheidsinstelling en alles wat geld kost is verlies.
Het risico is natuurlijk ook aanwezig bij een auto van een particulier maar ik kan je met zekerheid zeggen dat hier de mentaliteit heerst het is toch een leaseauto.
Als je er een koopt, laat er dan een expert na kijken. Je hebt immers onderzoeksplicht als je een auto koopt.
Het risico is natuurlijk ook aanwezig bij een auto van een particulier maar ik kan je met zekerheid zeggen dat hier de mentaliteit heerst het is toch een leaseauto.
Als je er een koopt, laat er dan een expert na kijken. Je hebt immers onderzoeksplicht als je een auto koopt.
Dat is nooit echt vast te stellen, goed onderhouden leasewagens kunnen worden gekocht door bedrijf/personeel, dat de rotte appels overblijven. Goed onderhouden particuliere auto's gaan langer mee, worden minder snel verkocht op MP (of consorten), of eerste jaren goed onderhouden, daarna een particulier die gewoon geen onderhoud meer doet.Denman schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:56:
[...]
Ik snap je redenering, maar zo wordt er natuurlijk lang niet altijd gereden. Ik ken genoeg leaserijders die als goed huisvader over hun auto waken. Daarnaast kan je er bij de meeste leaseauto's van uit gaan dat de auto netjes elke onderhoudsbeurt heeft gehad, want het gros van de leasemaatschappijen eisen dat van de berijders.
Sterker nog, doen ze dat niet dan kunnen daar uit voortvloeiende kosten doorbelast worden naar de berijders.
Ik denk dat de kans op een dealer onderhouden auto, zeker na de garantieperiode, bij een particulier kleiner is.
Mijn ervaring van ~150 auto's in de lease de afgelopen 20 jaar is dat ze zeker eerste jaren zeer goed onderhouden worden (bedrijf/lease betaalt garage toch wel), maar dat laatste jaar slaat alles om. Leasebedrijven gaan echt geen grote onderhoudskosten meer maken in het laatste jaar, maar dat zijn toch vaak de auto's die jij daar op MP ziet staan.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Bij Leaseplan zijn veel auto's jong gebruikte leasewagens, wij hebben er ooit een auto gekocht die 4 jaar oud was, altijd netjes onderhouden. Nooit gezeik met die wagen en echt geen afgetrapt exemplaar.
Gewoon goed bekijken in de showroom en een proefrit maken. sommige auto's zijn inderdaad minder netjes behandeld maar dat merk je vaak wel. Moderne auto's zijn echt kwalitatief heel erg goed. En ze zijn erop gemaakt om wat misbruik aan te kunnen.
En in mijn ervaring kun je het ook wel vergeten om te onderhandelen bij die jongens, die verzetten zoveel auto's dat de prijs gewoon vast is. Als ergens bij een garage nog toevallig de zomer of winterbanden liggen van die auto dan worden die wel meegegeven dat wel.
Gewoon goed bekijken in de showroom en een proefrit maken. sommige auto's zijn inderdaad minder netjes behandeld maar dat merk je vaak wel. Moderne auto's zijn echt kwalitatief heel erg goed. En ze zijn erop gemaakt om wat misbruik aan te kunnen.
En in mijn ervaring kun je het ook wel vergeten om te onderhandelen bij die jongens, die verzetten zoveel auto's dat de prijs gewoon vast is. Als ergens bij een garage nog toevallig de zomer of winterbanden liggen van die auto dan worden die wel meegegeven dat wel.
LOTG schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:03:
@Denman Of een auto dealer onderhouden is kun je makkelijk na gaan, alleen zegt dat niets over slijtage aan motoronderdelen. Ook stelt een leasebedrijf onderhoud aan het eind van de periode vaak uit als het niet noodzakelijk is. Het zijn immers geen liefdadigheidsinstelling en alles wat geld kost is verlies.
Waar ik in eerste instantie op in ging is de opmerking dat iemand nooit een ex-leaseauto zou kopen omdat ze "altijd" afgeragd worden. Dat is gewoon lang niet altijd zo.SinergyX schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:06:
[...]
Dat is nooit echt vast te stellen, goed onderhouden leasewagens kunnen worden gekocht door bedrijf/personeel, dat de rotte appels overblijven. Goed onderhouden particuliere auto's gaan langer mee, worden minder snel verkocht op MP (of consorten), of eerste jaren goed onderhouden, daarna een particulier die gewoon geen onderhoud meer doet.
Mijn ervaring van ~150 auto's in de lease de afgelopen 20 jaar is dat ze zeker eerste jaren zeer goed onderhouden worden (bedrijf/lease betaalt garage toch wel), maar dat laatste jaar slaat alles om. Leasebedrijven gaan echt geen grote onderhoudskosten meer maken in het laatste jaar, maar dat zijn toch vaak de auto's die jij daar op MP ziet staan.
En ja, ik weet ook dat er in het laatste jaar bezuinigd wordt op onderhoudskosten. Ik weet beide omdat ik bij een grote leasemaatschappij heb gewerkt
Maar je kan de onderhoudshistorie gewoon opvragen, en als het een gerenommeerd merk is en het type weinig problemen kent, zou ik er geen enkel probleem mee hebben om een ex-leaseauto over te nemen. Na wat onderzoek natuurlijk, maar dat moet je bij een particulier ook doen.
Ter info: de heren/dames van Audi (bij de dealers) zijn over het algemeen zeer behulpzaam als je met een kenteken of chassisnummer belt en je vriendelijk vraagt of ze de auto even willen natrekken in het centrale systeem. Zeker op basis van chassisnummer wil je er nog wel eens achterkomen dat bepaalde opties wel/niet op de auto zitten die wel/niet in de advertentie staan.Denman schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:21:
[...]
Maar je kan de onderhoudshistorie gewoon opvragen, en als het een gerenommeerd merk is en een type wat weinig problemen kent, zou ik er geen enkel probleem mee hebben om een ex-leaseauto over te nemen. Na wat onderzoek natuurlijk, maar dat moet je bij een particulier ook doen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nog wel, tot iedereen ze gaat bellen.....MAX3400 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:25:
[...]
Ter info: de heren/dames van Audi (bij de dealers) zijn over het algemeen zeer behulpzaam als je met een kenteken of chassisnummer belt en je vriendelijk vraagt of ze de auto even willen natrekken in het centrale systeem. Zeker op basis van chassisnummer wil je er nog wel eens achterkomen dat bepaalde opties wel/niet op de auto zitten die wel/niet in de advertentie staan.
Wie heeft nog wat tips om bij Leaseplan er een goede auto uit te halen? Waar moet je extra op letten? Ik vraag mij bijvoorbeeld altijd af wat het betekent als een auto na korte tijd op de site komt, zonder dat de gehele lease termijn is uitgezeten. Er worden toch ook regelmatig hele jonge lease occasions opnieuw ingezet? Of gaat bij Leaseplan iedere auto uit een uitgediend contract in de verkoop?
Jong gebruikte auto's worden inderdaad nog wel eens opnieuw ingezet voor de lease, maar dat lukt niet altijd. Hoe dat bij Leaseplan geregeld is weet ik niet.ucsdcom schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:47:
[...]
Nog wel, tot iedereen ze gaat bellen.....
Wie heeft nog wat tips om bij Leaseplan er een goede auto uit te halen? Waar moet je extra op letten? Ik vraag mij bijvoorbeeld altijd af wat het betekent als een auto na korte tijd op de site komt, zonder dat de gehele lease termijn is uitgezeten. Er worden toch ook regelmatig hele jonge lease occasions opnieuw ingezet? Of gaat bij Leaseplan iedere auto uit een uitgediend contract in de verkoop?
Het kan allerlei verschillende redenen hebben waarom een auto voor einde looptijd terug komt:
- Berijder gaat uit dienst en werkgever kan de auto niet meer inzetten voor een collega, contract wordt afgekocht.
- Berijder mocht auto eerder inruilen i.v.m. nog eenmalig gunstige bijtelling (is nu niet meer van toepassing, maar meer van de afgelopen jaren).
- Max. door leasemij gehanteerde kilometers is bereikt.
- Bedrijf gaat failliet, auto's komen met tussenkomst curator terug naar de leasemij (hopen ze althans
).
- Berijder / werkgever is dusdanig ontevreden over de auto dat de auto ingeleverd en het contract afgekocht wordt.
En tja, waar moet je op letten... doe vooraf goed onderzoek over de merken / modellen waar je interesse in hebt. Als het bij merk X met model Y een bekend probleem is dat de injectoren na 160.000km problemen geven (ik noem maar iets) dan laat je die auto met 150.000km misschien beter staan
Maar goed, het is met een occasion nou eenmaal zo: het blijft een gok. Of het nou van een leasemij, particulier of een dealer is (al krijg je bij die laatste vaak nog wel Bovag garantie mee).
Waarschijnlijk zo meenemen, ze proberen natuurlijk een servicebeurt en het rijklaar maken van de auto aan te smeren wat vrij normaal is. Nu moet ik wel zeggen 1200euro meer is een hoop of er zit 24 maanden garantie op.
[ Voor 29% gewijzigd door d1zzje op 01-12-2017 15:45 ]
Toch even nieuwsgierig hoe je het voor elkaar krijgt gemiddeld meer dan 1 auto per 2 maand te verslijten, en dat al 20 jaar lang?SinergyX schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:06:
[...]
Mijn ervaring van ~150 auto's in de lease de afgelopen 20 jaar...
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
WagenparkbeheerLankHoar schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:47:
[...]
Toch even nieuwsgierig hoe je het voor elkaar krijgt gemiddeld meer dan 1 auto per 2 maand te verslijten, en dat al 20 jaar lang?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()