Wix koppelen aan eigen domain wil niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Neogeo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:36
Hallo tweakers,

ik heb een website gemaakt op wix. Nu moet deze gekoppeld worden op wix en de handleiding doorlopen. Ik heb mijn hosting gesproken "VIP.nl" en deze mensen hebben dit ingesteld.

Het rare is dat de ene x het wel doet en andere x niet. Op mac computers werkt het altijd op alle browser en op 1 telefoon wel en andere niet. Krijg ene x error page "You don't have permission to access / on this server." Of pagina is niet veilig.

Nu heb ik met wix contact gezocht en die zeggen dat het bij de hosting ligt. Het gaat om de website dkkozijnen.nl

Hello Greetz,

Thank you for contacting the Wix Support Team. It appears that the problem you are currently experiencing is due to the following:

DOMAIN INFORMATION
Domain:dkkozijnen.nl
Registrar:Provider.nl
Status:active
Name Servers:ns1.wixdns.net
ns0.wixdns.net
dns1.vip.nl
dns2.vip.eu
vip.resolver.domains

It appears that you have set to connect to multiple nameservers causing for multiple sets of DNS records to conflict with each other.

This is causing for the the DNS records to not resolve or connect to Wix. We would have to ask you to contact the domain registrar and make sure that only the Wix nameservers are set to connect. Once done, please wait for Domain Propagation to occurr.

I hope that this information was helpful. If you have any further questions, please let us know.

Best Regards,
Angel G

Ik heb twee x de hosting gebeld en zeggen dat ik weer bij wix moet zijn. Na een beetje onderzoek op website die gemaakt zijn op wix en gekeken in whois.com staan hier maar 2 dns records.

Wie heeft hier ervaring in en kan mij mee hier helpen?

Alvast bedankt voor alle hulp! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Neogeo op 30-11-2017 20:58 ]

Beste antwoord (via rens-br op 07-12-2017 09:37)

• Neogeo
Gebeld gesproken met vip. Kwam er zelf niet helemaal uit. Verwijzen me weer naar wix :( grrrh. Ik ga maandag nog eens bellen. Wordt er wel een beetje ..... van

Alle reacties

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:49
Als ik via mijn laptop nslookup gebruik krijg ik dit terug
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
> set type=ns
> dkkozijnen.nl
Server:  UnKnown
Address:  192.168.x.x

Non-authoritative answer:
dkkozijnen.nl   nameserver = dns1.vip.nl
dkkozijnen.nl   nameserver = vip.resolver.domains
dkkozijnen.nl   nameserver = dns2.vip.eu

Kijk ik bij MXToolbox, krijg ik dit terug:
code:
1
2
3
4
5
NS  ns0.wixdns.net  216.239.32.101
NS  ns1.wixdns.net  216.239.34.101
NS  dns2.vip.eu     88.99.141.80
NS  dns1.vip.nl     109.106.160.7
NS  vip.resolver.domains    213.154.231.130
Maaaaar, die website geeft ook aan dat de SOA serial numbers van je NameServers niet overeenkomen, en de TTL van sommige staat niet goed. Waarschijnlijk worden er daardoor een aantal niet weergegeven door Windows.

De belangrijke vraag waar jij antwoord op moet geven: Bij welke portal geef je de DNS records op? Is dat bij Wix, of is dat bij VIP? Kies een van de twee, en gooi degene die je niet kiest uit je NS records. Daarna weer verder kijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 30-11-2017 21:11 ]

• Neogeo
Ik geef bij vip de dns records op zoals aangegeven in de handleiding van wix.

Handleiding:

Nu kunt u de koppeling instellen bij de provider van uw domein.
Log in op de website van uw domeinprovider en werk de naamserver-instellingen voor dkkozijnen.nl als volgt bij:
- ns1.wixdns.net
- ns0.wixdns.net

Als u problemen ondervindt, neem dan contact op met het ondersteuningsteam van uw domeinprovider.

Het volgende bericht is:

Zo eenvoudig is het!
Als u de naamservers van Wix juist hebt ingevuld, zal uw domein binnen 48 uur online zijn.
Houd er rekening mee dat SSL wordt uitgeschakeld terwijl we het beveiligingscertificaat voor uw domein aanmaken.
Neem even de tijd om te controleren of de naamservers bij uw domeinprovider wel de volgende zijn:
ns1.wixdns.net
ns0.wixdns.net

[ Voor 82% gewijzigd door Neogeo op 30-11-2017 21:17 ]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:49
Ik heb net even die handleiding bekeken en het lijkt erop dat ze min of meer van je verwachten dat je de nameservers wijzigt naar Wix en het DNS beheer bij hun in de portal gaat doen. Er is zo te zien wel een 'Connection method', dan moet je deze handleiding volgen: https://support.wix.com/e...ix-using-pointing-9731446. En vervolgens dus de NS-records van Wix verwijderen uit je VIP portal.

Lees hem wel even goed door, ze linken nog door naar een waarschuwing over het niet automagisch kunnen bijwerken van de DNS gegevens en het daardoor kunnen missen van nieuwe features ofzoiets. Ik vraag me af hoe belangrijk dat is, maar het zou zomaar kunnen dat dit een onderhouds onvriendelijke oplossing is als Wix regelmatig IP-adressen van webservers wijzigt bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neogeo
Bedankt voor je antwoord! Ik ga morgen even verder prutsen :) ik laat je weten hoe het gegaan is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Neogeo
Gebeld gesproken met vip. Kwam er zelf niet helemaal uit. Verwijzen me weer naar wix :( grrrh. Ik ga maandag nog eens bellen. Wordt er wel een beetje ..... van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogeo
Het is eindelijk opgelost. Na aantal keren gebeld te hebben, hebben ze het aangepast :)
Pagina: 1