Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klikaanklikuit awmr-300 schakelaar en de Broadlink RM3 Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marc_Sway
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 20:58
Mensen,

Ik heb een klikaanklikuit awmr-300 schakelaar die ik met een Broadlink RM3 Pro probeer te koppelen via RF (433 Mhz). Het gaat nog niet echt lukken. Heeft iemand er ervaring mee?

Ik probeerde de Broadlink het RF signaal van de KAKU afstandsbediening te leren die gewoon de KAKU awmr-300 hier feilloos bedient.

Is het mogelijk dat de Broadlink het RF signaal van de KAKU afstandsbediening helemaal niet kan herkennen?

Tips om dit op te lossen?

Thanks

Alle reacties

• scatleguy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 19:34
Ik heb inmiddels ook een Broadlink RM Pro+ binnen. Ik kan bevestigen dat ie goed werkt met mijn 433Mhz Klik Aan Klik Uit ontvangers. Dat inleren kostte wel wat moeite, maar eenmaal ingeleerd, werkt het prima. Bij het inleren kostte het soms meerdere pogingen, bij mij ging het het beste als de Broadlink bij het inleren dichtbij de bron van de KAKU zender is (20-30 cm) en dat je de Broadlink wat heen en weer beweegt tijdens het inleren. Na het inleren heb ik de Broadlink gewoon weer op z'n oude plek gezet (zo'n 9 meter van de KAKU ontvanger) en deze bedient de lampen vlekkeloos, nog geen één keer gemist.

Stappen die ik volg in de IHC Android app:
- Klik op de RM Pro binnen de Home tab
- Klik 'Add appliance'
- Kies 'User defined', geef het een naam en sla het op
- Klik op de grote +
- Kies 'Scan frequency'
- Druk op de knop van de KAKU zender en houdt deze vast totdat de app hem heeft herkend.
- Kies 'Learn' en druk de knop herhaaldelijk in todat het signaal is opgevangen. Houdt de knop niet vast.

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 13:07
gisteren zelf ook nog eens mee bezig geweest.
Je moet soms verschillende keren proberen voor de broadlink het juiste signaal oppikt..

Je kan hem ook koppelen aan google home of alexa, en dan met stem bedienen. Dit lijkt wel enkel te lukken met lampen (maar als je stopcontacten, rolluiken etc... er als lamp in stopt lukt het dus ook)

• Marc_Sway
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 20:58
Ik heb destijds veel geëxperimenteerd met de Broadlink Pro maar vond de ‘leerfunctie’ echt wel het zwakke punt. Interessant wat jullie beschrijven hierboven met de ervaringen hiermee.

Ik heb de KAKU schakelaars en ook een paar van die goedkope Flamengo/Smartwares schakelaars die je bij de Action kan kopen nooit ca 20 cm vanaf de Broadlink Pro gehad tijdens de leerfunctie (meestal een paar meter) en ook de Broadlink niet heen en weer bewogen tijdens de leerfunctie. Als dit allemaal invloed heeft op het ‘leren’ van nieuwe devices dan is het antenne-design of de software van de Broadlink niet erg robuust.
Ik heb ook zo’n simpele Home Controller van Flamingo/Smartwares (ook van de Action) en ik vind dat voor het weinige geld dat je voor die controller betaalt, de software build en de App voor de iPhone veel stabiele en gebruiksvriendelijker is dan van de Broadlink.

Ik ben er ook van overtuigd dat de App voor de Broadlink vooral is geschreven voor Android telefoons en dat de IOS versie van deze App kwalitatief een heel stuk minder is. Naar mijn maatstaven is de Broadlink App voor IOS echt van waardeloze kwaliteit.
Het zou dus ook goed kunnen dat de issues die ik steeds had met de ‘leerfunctie’ van de Broadlink vooral hierdoor steeds werd veroorzaakt en anderen daar helemaal geen last van hebben omdat ze steeds de Android versie van de App gebruikten.

Het zou interessant zijn als iemand de performance van de Broadlink App zou kunnen testen met hetzelfde Broadlink Pro device en een iPhone versus een de App op een Android phone.