niet de snelste, maar wel de stabielste

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een audio-pc in elkaar te zetten, maar ben nu op zoek naar een goed, stabiel socket A moederbord. Hoeft dus niet goed overklokbaar te zijn (wat doe ik dan op Tweakers :)), RAID is ook niet echt van belang, CNR en shit ook niet (goh? :)) maar dus wel uiterst stabiel. SDRAM of DDR maakt niet uit. Heeft iemand een goeie suggestie? Epox of MSI of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
msi K7T PRO of PRO2

ZEEER stabiel, maar hij kan geen 266mhz fsb procs aan....
(dus wel TB's 200mhz fsb en natuurlijk durons :) )

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Een audio PC? Daar kun je ook wel een Pentium 100 ofzo voor gebruiken. Tenminste als je alleen MP3's bedoelt. Die zijn ook uiterst stabiel hoor.
Maar ik denk dat je al een Socket A proc hebt of niet?
Tegenwoordig zijn er niet zo veel mobo's meer waar al die dingen NIET op zitten. Die mobo's van tegenwoordig zijn allemaal overcompleet, dus dat wordt lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:13
ECS K7VZA V3
KT133A
Retestabiel, Alle AMD-socketA procs, 200/266 FSB. En dat slechts voor 209,-.

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:44

Opa

Nu Multifocaal!

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, sorry, ik ben niet duidelijk geweest. Met audio-pc bedoel ik, muziekmaken, dus multitracken, soft synths en directx-plugins draaien onder Sonar of Vegas voor het afmixen van bandopnamen. Alvast bedankt voor de snelle reacties. Nog meer meningen? Vast wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI k7t turbo (R?)
kijk maar even naar deze link

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1410&p=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Waarom geen Intel Pentium III?
Moederborden met Intel chipsets winnen qua stabiliteit nog altijd van de AMD en VIA chipsets.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ECS (elite group) K7VZA Rev. 3.0
Draait bij mij heel stabiel, schijnt goedkoop te zijn (ik had hem voor 330 piek maar dat is dus superduur heb ik begrepen).
Er is maar 1 nadeel en dat is dat het moederbord voor geen meter is te overklokken. Als ie dus niet hoeft te worden overklokt is de K7VZA dus een hele goeie keus denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19
Op woensdag 11 juli 2001 16:43 schreef Tyrian het volgende:
Moederborden met Intel chipsets winnen qua stabiliteit nog altijd van de AMD en VIA chipsets.
Jupz .. :7

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 juli 2001 16:43 schreef Tyrian het volgende:
Juist in het gebruik van prof. audioprogs worden verschrikkelijk veel drijvende komma-berekeningen uitgevoerd, met name door de signaalbewerkingsplugins. Daarin is de Athlon, zoals bekend, veruit superieur. Zeker als je kijkt naar de prijs-prestatie verhouding. Verder heb qua stabiliteit nog nooit enige problemen gevonden met de Athlon. Ik tik dit nu op mijn werk-pc (Athlon700) die nu een uptime heeft van zo'n drie maanden, zonder 1 crash.
Maar je hebt gelijk op het gebied van warmte-ontwikkeling en natuurlijk is/was de 440BX geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op woensdag 11 juli 2001 16:53 schreef REVV het volgende:

[..]

Juist in het gebruik van prof. audioprogs worden verschrikkelijk veel drijvende komma-berekeningen uitgevoerd, met name door de signaalbewerkingsplugins. Daarin is de Athlon, zoals bekend, veruit superieur. Zeker als je kijkt naar de prijs-prestatie verhouding. Verder heb qua stabiliteit nog nooit enige problemen gevonden met de Athlon. Ik tik dit nu op mijn werk-pc (Athlon700) die nu een uptime heeft van zo'n drie maanden, zonder 1 crash.
Maar je hebt gelijk op het gebied van warmte-ontwikkeling en natuurlijk is/was de 440BX geweldig.
Qua brute kracht is de Athlon idd sneller, en goedkoper. Maar veel audioprogramma's zijn voor zover ik weet veel beter voor SSE geoptimaliseerd dan voor 3DNow!, waardoor ze uiteindelijk misschien nog wel beter presteren op PIII machines dan op Athlon PC's

Maar zoals gevraagd gaat het hier meer om stabiliteit dan om snelheid.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06
MSI K7T266 pro? is wel een DDR moederbord maar da's toch ook al goedkoop nu.
Je zit in ieder geval niet meer met de VIA 686A/B chipset, die nogal veel bugs had... 'k weet het nummertje van de nieuwe via niet, da's iets van VT8826 ofzo..

Ik heb dit bordje en 't bevalt me prima qua stabiliteit :)

Zet er een 1.2Ghz TB op en 256mb DDR geheugen of iets anders gelange de portomonee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:19
Op woensdag 11 juli 2001 16:53 schreef REVV het volgende:

[..]

"Athlon, zoals bekend, veruit superieur"

Tjah.. als jij een verschil van 0 tot 12% veruit superieur noemt heb je gelijk, alleen over FPU dan. SSE en Caching daar buiten gelaten offcourse. Verder verdien je een P3 momenteel in energie trug in ongeveer 6-9mnd. dus een Athlon is op de lange termijn veel duurder. Denk eerst ffies na voordat je weer blert "ATHLON!", want daar is niet iedereen mee geholpen. Ze zijn goedkoop en redelijk snel, en daar is alles mee gezegd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ook jij bedient je van dogma's in de pro Intel verhalen.

SSE haalt bij lange na niet het voordeel wat een sterkere Athlon FPU brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 17:06 schreef nigelator het volgende:
Verder verdien je een P3 momenteel in energie trug in ongeveer 6-9mnd. dus een Athlon is op de lange termijn veel duurder. Denk eerst ffies na voordat je weer blert "ATHLON!", want daar is niet iedereen mee geholpen. Ze zijn goedkoop en redelijk snel, en daar is alles mee gezegd.
Athlon veel duurder vanwege stroomverbruik? Veel zal het niet schelen lijkt me. Athlon is goedkoper dan pentium3 en even snel en stabiel, terwijl de FPU sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste nigelator, ten eerste bler ik niet. Dank je wel, ik geef gewoon mijn mening. En als ik 12% minder hoef te wachten tot mijn audiobestand van reverb is voorzien, dan vind ik dat idd een flink verschil. Over SSE (die optimalisatie valt ook vies tegen binnen de programmatuur die ik gebruik) en caching heb ik het nooit gehad, dus daar ga ik verder niet op in. En geef eens een rekenvoorbeeld voor de energiekosten? Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

[on-topic]
Naar mijn weten zijn de stabielste bordjes de Epoxjes. In alle reviews die ik tot nu tot heb gelezen, krijgt ie de volle waardering voor stabiliteit. En dat zegt toch wel wat. Niet van alle mobo's kun je dat zeggen...

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 10-09 02:37
Ik zou hetzelfde advies geven als Britney .. MSI K7T Pro of Pro2. Zeer stabiele bordjes.

Over de Athlon FPU Nigelator, deze heeft 3 pipelines terwijl een P3 er maar 1 heeft. Das niet het enige wat telt natuurlijk maar geloof maar dat dat in pure floating point berekeningen meer dan 0% - 12% scheelt. Eerder 40% ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI KT7 pro, zijn goede en goedkope bordjes. 8-)

PS: Terraguy je icon vindt ik cool! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
koop een P4 + abit th7 mobo

P4 is tegenwoordig net zo duur als een athlon 1.4ghz systeem (proc+mobo+geheugen)

reken zelf maar uit
Pagina: 1