dimmer vervangen ivm led lamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Topicstarter
Ik heb een aantal muurlampen waar een dimmer met draaiknop in zit. De lampen hebben een G9 fitting. Nu wil ik deze lampen graag voorzien van LED lampen omdat ze veel aan zijn en ik daar dus mee kan besparen. Echter zijn de dimmers niet geschikt voor LED lampen, ik neem aan om het bereik van de dimmer.

Het bereik van de dimmers is 25-150 W en een LED lamp is uiteraard maar een paar W.

De dimmers zijn Hopestar LD610: http://www.dg-hopestar.com/En/ProductView.asp?ID=37 en zijn voor 230V.

Nu ben ik aan het kijken of er een andere dimmer in kan die kan werken met de draaiknop. Maar mijn kennis is te beperkt om de goede (indien aanwezig) dimmer te vinden. Zit er niet op te wachten dat de lamp of meer in rook op gaat. ;)

De dimmer mag maximaal ± 1 cm dik zijn. Draaiknop is niet perse nodig want ik sluit de huidige er liever op aan (anders oogt dat niet mooi aan de voorkant van de lamp).

Is zoiets überhaupt mogelijk en heeft iemand een tip welke dimmer zou moeten kunnen werken?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.