Toon posts:

Bestanden waren verdwenen, nu teruggehaald maar beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer kon niet meer opgestart, dus heeft een kennis van me door middel van een opstartstickje (usb), zoiets heette dat, een herstelpunt gezocht. Hier is het naartoe hersteld, waarmee in principe alle bestanden bewaard moesten blijven. Dit bleek echter niet het geval. Vrijwel alle mappen op de pc waren bewaard gebleven, maar leeg.

Door middel van het programma Recuva zie ik dat er heel veel bestanden zijn teruggevonden, waaronder bekende bestandsnamen. Ik heb er nu een paar bij wijze van test teruggezet, maar als ik deze probeer te openen met mijn fotoprogramma's, bijvoorbeeld Windows Photo Gallery, krijg ik de volgende melding:
Deze foto of video kan niet in Windows Live Photo Gallery worden weergegeven. Het bestand is mogelijk beschadigd, of het bestandstype wordt niet ondersteund.

Het betreffen gewoon nog .jpg bestanden en de grootte lijkt me ook reëel, rond de 2,5-5 MB. Heeft iemand ideeën wat het kan zijn of tips hoe ik dit kan oplossen?

Alle reacties

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 20:16
Back-up terugzetten.
Als je die niet hebt en de bestanden zijn belangrijk voor je, sla je je eerst voor je kop.
Sowieso is het niet slim om de bestanden te herstellen op dezelfde schijf, ik hoop niet dat je dat gedaan hebt. De data is dan mogelijk overschreven en niet meer herstelbaar. Zet je pc uit, sluit je hardeschijf aan op een andere computer en probeer verschillende recovery programma's uit. Herstel nooit op dezelfde schijf!
Zijn de bestanden heel erg belangrijk voor je, laat het dan herstellen door een professioneel bedrijf.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:28
Geen backup?
Dan is het jammer voor je, je hebt zelf stukken van de bestanden overschreven door te recoveren op de defecte schijf.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Begin eens met die kennis een draai om zijn oren te geven omdat hij is gaan kloten op jouw PC zonder eerst een kopie van de schijf te maken.
Daarna jezelf een draai om je oren geven omdat je zelf ook geen backups hebt.

Stap drie is besluiten hoeveel je data je waard is. Mag het 1000 piek kosten om terug te krijgen? Dan zelf onmiddelijk stoppen met kloten en een datarecovery bedrijf inschakelen. Is het je minder waard? Kijk dan eens in het datarecovery thematopic.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Kijk eens met chkdsk of je bestandssysteem corrupt is, vaak toont windows dan lege mappen.Het terugzetten van een herstelpunt heeft de zaak wel bemoeilijkt helaas, dus ik weet niet of het iets oplevert.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
blobber schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:06:
Kijk eens met chkdsk of je bestandssysteem corrupt is, vaak toont windows dan lege mappen.Het terugzetten van een herstelpunt heeft de zaak wel bemoeilijkt helaas, dus ik weet niet of het iets oplevert.
Chkdsk nooit doen op defect bestanden, want daarna weet je zeker dat alles weg is.
Dus dit is heel erg foute info wat je geeft.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

jan99999 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:21:
[...]

Chkdsk nooit doen op defect bestanden, want daarna weet je zeker dat alles weg is.
Dus dit is heel erg foute info wat je geeft.
Ja, hij moet eerst een kloon maken, zoals anderen al duidelijk maakten, ik hoef toch niet alles opnieuw voor te kauwen.Daarna de kloon gebruiken om te proberen iets terug te halen.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:42
Dit kan niet veroorzaakt worden door systeemherstel.
Dus of het was vantevoren al ontstaan. Of er is iets anders gebeurt.

Daarmee is het probleem niet opgelost maar het antwoord op die vraag draagt wel bij aan het antwoord mbt de oplossing.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:28
@Verwijderd :Dit wordt niks zo als je nergens op reageert.
Ik meende dat je ons om hulp vroeg.

Constructief:
Begin eerst eens de oorzaak van het geheel te onderzoeken door met Crystaldiskinfo de SMART-data van de harddisk uit te lezen: dus geen tests draaien, maar gewoon de tabel met gegevens uitlezen en hier neerzetten als tekst of plaatje. Dat doet niets met de harddisk, dus je gaat er niet op achteruit.
Dan kunnen we zien of je überhaupt nog iets kunt met die harddisk. ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
Renault schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:58:
@Verwijderd :Dit wordt niks zo als je nergens op reageert.
Ik meende dat je ons om hulp vroeg.
Hij is 15 minuten na z'n post offline gegaan en sindsdien niet meer online gekomen, dus bespaar je de moeite tot 'ie weer opduikt ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1