Verwijderen van apps W10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
Beste Tweakers,

Ik heb een klein vraagje over Windows 10. Ik had enkele demo's van Forza op mijn (D:) harde schijf staan maar nadat deze het heeft begeven heb ik deze vervangen door een SSD. Nu is het probleem dat de apps van Forza Apex, Forza Motorsport 7 en Forza Horizon 3 nog steeds tussen mijn app lijst staan. Deze apps gewoon met de rechtermuisknop verwijderen doet niets. Tijdens het starten komt dit in beeld:

Kan Forza Horizon 3 Demo niet openen omdat het offline is. Mogelijk ontbreekt het opslagapparaat of is de verbinding verbroken.

(Het opslagapparaat ontbreekt dus daadwerkelijk)

Probleem is dat de Store weigert opnieuw te installeren. De games worden herhalend opnieuw gedownload maar er is constant een melding van een fout bij de installatie zonder verdere informatie. Bij Horizon 3 staat de naam nog in beeld, maar zonder logo. Bij 1 game is de tile op het startmenu grijs met verder niets en bij de andere game is er ook een grijs vlak waar 'ms-recource:Title bij staat.

Ik zou niet weten wat ik moet proberen om de demo's opnieuw geïnstalleerd te krijgen. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Is het mogelijk de apps geforceerd te verwijderen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-09 21:42
Hallo Joost,

Kun je controleren bij instellingen en dan opslag/storage en dan Waar worden bestanden opgeslagen/change where new content is saved? of deze staat op de schijf waar jij het heen wil hebben?

anders:
Iets van ccleaner of iobit uninstaller free. Anders is het toch echt windows herstellen via een live usb

[ Voor 22% gewijzigd door fietser1997 op 30-11-2017 16:44 ]

• unreal0
Herstellen zal geen zin hebben, de harde schijf waar de games opstonden is namelijk kapot. Als ik opnieuw installeer krijg ik een optie pop up met op welke ssd ik het wil installeren dus ik denk ook niet dat dat veel uit maakt. De 2 apps die nu een grijs vlak zijn zie ik niet in cc en de andere (Horizon 3) zie ik wel maar die weigert ook daar te verwijderen, dus dat helpt ook niet.

Alvast bedankt!

edit: zou het helpen om bij cccleaner onder applications skype metro app te cleanen?

[ Voor 9% gewijzigd door unreal0 op 30-11-2017 16:51 ]

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 12:30
Ik weet niet hoe ver je kennis is van commandline en van msiexec, maar je zou kunnen kijken of je in de registry kan achterhalen wat de GUID is van de applicaties. Let er wel op dat je door onjuist gebruik van de registry nog meer kunt slopen.

Als je naar programma's en onderdelen gaat dan zie je waarschijnlijk nog de betreffende applicaties terug. Als je op de naam van deze applicatie gaat zoeken in de registry (gewoon letterlijk wat er staat in programma's en onderdelen, en vaak terug te vinden in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall), dan kun je vaak de GUID terugvinden.

Als je vervolgens in de commandline "msiexec /x HELE-LANGE-GUID-STRING" (zonder quotes) invult dan zou het kunnen zijn dat je ze wel weg krijgt

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-09 21:42
unreal0 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:49:
Herstellen zal geen zin hebben, de harde schijf waar de games opstonden is namelijk kapot. Als ik opnieuw installeer krijg ik een optie pop up met op welke ssd ik het wil installeren dus ik denk ook niet dat dat veel uit maakt. De 2 apps die nu een grijs vlak zijn zie ik niet in cc en de andere (Horizon 3) zie ik wel maar die weigert ook daar te verwijderen, dus dat helpt ook niet.

Alvast bedankt!

edit: zou het helpen om bij cccleaner onder applications skype metro app te cleanen?
Ik adviseer je om iobit uninstaller te gebruiken dit heeft meer functies dan ccleaner en gaat dieper in op je programma's. Ik denk dat het verwijderen of cleanen van de andere app's geen oplossing geeft.
Ik bedoelde met herstellen het herstellen van je windows instalatie via een live usb zodat de configuratie van de store reset.

• unreal0
Ben iobit aan het installeren. Ik heb niet veel kennis van msiexec en commandline dus het lijkt me niet zo verstandig daar zelf in te vroeten :)

edit: ook in iobit kan ik de betreffende apps niet vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door unreal0 op 30-11-2017 22:32 ]

Pagina: 1