Nvidia GeFroce, Quadro, Tesla of een combinatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:38

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo Tweakers, momenteel loop ik stage bij een AV-bedrijf waar vooral met Adobe PP/EA en C4D video's worden gemaakt. Mijn baas weet dat ik redelijk thuis ben ik de PC-wereld en heeft dus aan mij gevraagd om een nieuw systeem voor hem samen te stellen waarbij hij specifiek vroeg om te kijken naar Nvidia GTX/Quadro/Tesla kaarten. Maar nu loop ik ook tegen iets aan.

Ik kom er maar niet aan uit waarom ik een Tesla kaart in het systeem zou doen. Zo veel informatie kan ik niet vinden over Tesla GPUs en hoe ze werken met Adobe. Zijn er hier mensen die mij hierin kunnen adviseren? Geld hoeft nu nog niet naar gekeken te worden omdat het om een orientate gaat van deze kaarten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Premiere Pro is het belangrijkste, daarnaast wordt ook gebruik gemaakt van Adobe After Effects. Dit zijn wel de twee zwaarste pakketten. Cinema4D behoort ook tot de software maar deze laten we er even buiten omdat dat niet dagelijks wordt gebruikt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik al wist is dat het verschil tussen Nvidia GeForce- en Quadrokaarten niet zo groot is qua ruwe performance. Het verschil zit vooral in de kwaliteit. Als ik het goed begrijp zijn Quadrochips 'cherry picked' en voorzien van veel ECC VRAM. Mede hierdoor kunnen ze berekeningen nog preciezer uitvoeren.

Het stukje Tesla's loop ik vast. Voor wat ik nu weet is dat Tesla kaarten bedoelt zijn om enkel rekenkracht te leveren in combinatie met een andere kaart. Ook hebben ze geen video-output. Mijn vraag heb ik boven aan dit bericht geplaatst.

Screenshot van onderzoek tot op heden: https://snapr.pw/i/52344ea0f5.png

Alle reacties

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-01 18:33

Sweatleek

404: Member Not Found

Kijk hier anders even tussen ,staat veel info over jouw workload :)

https://www.pugetsystems.com/all_articles.php

confused reality

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Sweatleek schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:10:
Kijk hier anders even tussen ,staat veel info over jouw workload :)

https://www.pugetsystems.com/all_articles.php
Nog even een late reactie, bedankt! Ondertussen heb ik een mooi systeem samengesteld denk ik. Daarbij heb ik een uitgebreid document geschreven voor mijn baas zodat hij weet waarom deze configuratie is gemaakt. :9

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-7900X (Boxed)€ 935,-€ 935,-
1MSI X299 SLI Plus€ 230,95€ 230,95
1PNY Quadro P4000€ 901,50€ 901,50
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 125,-€ 125,-
1Fractal Design Define S€ 73,89€ 73,89
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Seasonic M12II Evo 620W€ 65,95€ 65,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 305,-€ 305,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.005,18

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-01 18:33

Sweatleek

404: Member Not Found

Boost9898 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:28:
[...]

Nog even een late reactie, bedankt! Ondertussen heb ik een mooi systeem samengesteld denk ik. Daarbij heb ik een uitgebreid document geschreven voor mijn baas zodat hij weet waarom deze configuratie is gemaakt. :9

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-7900X (Boxed)€ 935,-€ 935,-
1MSI X299 SLI Plus€ 230,95€ 230,95
1PNY Quadro P4000€ 901,50€ 901,50
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 125,-€ 125,-
1Fractal Design Define S€ 73,89€ 73,89
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Seasonic M12II Evo 620W€ 65,95€ 65,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 305,-€ 305,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.005,18
Ziet er leuk uit, waarom eigenlijk zoon duren quadro ?.

confused reality

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Sweatleek schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:10:
[...]

Ziet er leuk uit, waarom eigenlijk zoon duren quadro ?.
In verband met programma's die gebruikt worden. Als je Adobe gebruikt kan je in combinatie met Quadro GPUs gebruik maken van https://helpx.adobe.com/p...cury-playback-engine.html

Ook kunnen quadro's in 10bit werken, dit kunnen GeForce kaarten niet. Maar wat ik me nu wel afvraag, hoe zou een Titan X(p) presteren tegenover deze quadro? En vanwege de hoeveelheid VRAM.
Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/04335cc323.png

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 13:36

1Kb

Op basis van bovenstaande sheet, waarom zit er dan maar 16gb in je systeem?
Ook is de keuze van de ssd's een beetje vreemd, kun je toelichten waarom je een 250 en 1tb hebt gekozen en niet alleen 1 van 1tb (960).
Ik snap je keuze van de quadro vanwege de extra functies. Ik begrijp ook uit de config dat ecc niet de prioriteit heeft gekregen. Anders zou je een Xeon hebben gekozen vanwege het ecc geheugen lijkt mij.
Voor wat betreft de voeding, dat lijkt me een hele voordelige voeding voor de rest van het systeem, maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee of er een betere is qua duurzaamheid en qua ripple bijvoorbeeld.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Boost9898 leg even uit waarom je perse 10 bit denk nodig te hebben? Want dat is niet zo straigthforward als je zou denken. Quadro's zijn qua prestatie/prijs een zeer slechte aankoop en moet je in princiepe bij Premiere en AE enzo van weg blijven.

Als je echt wilt graden moet je het goed doen met een apart kaartje en een reference monitor. (zoals het ook in resolve gaat, decklink met een ref. monitor er aan)

P4000 heeft trouwens geen ecc he.

TitanXP lijkt me zelden in verhouding, staat vooral vaak niks te doen. 1060/70/80/80ti zal logischer zijn, afhankelijk van wat je doet. Werk je bijv. met RED 6K ofzo dan zijn de zwaardere gpu's zinvoller.

C4D? Dus er worden frames gerenderd en die worden ge-edit in de apps? Of ook met footage uit camera's? Wat voor footage word er mee gewerkt over het algemeen? Met wat meer workflow en context info is het wat makkelijker advies geven. Waar encoden jullie naartoe bij export?

Waar wordt nu op gewerkt?

Let ook even op de scores in Pr pro en AE bij puget systems benchmarks; 8700k zit net onder de door jouw genoemde 10 core en in AE is de 8700k de beste keuze. Alleen als je meer ram wilt dan 64GB of echt wilt multitasken dan zijn meer-core cpu's op een pro/anthousiast platform een goeie deal.

[ Voor 25% gewijzigd door maratropa op 15-12-2017 13:01 ]

specs

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
Ik zou persoonlijk de voeding vervangen naar de 'opvolger' van de S12, de Focus Plus Gold. 550W lijkt me trouwens meer dan genoeg.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
1Kb schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:54:
Op basis van bovenstaande sheet, waarom zit er dan maar 16gb in je systeem?
Ook is de keuze van de ssd's een beetje vreemd, kun je toelichten waarom je een 250 en 1tb hebt gekozen en niet alleen 1 van 1tb (960).
Ik snap je keuze van de quadro vanwege de extra functies. Ik begrijp ook uit de config dat ecc niet de prioriteit heeft gekregen. Anders zou je een Xeon hebben gekozen vanwege het ecc geheugen lijkt mij.
Voor wat betreft de voeding, dat lijkt me een hele voordelige voeding voor de rest van het systeem, maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee of er een betere is qua duurzaamheid en qua ripple bijvoorbeeld.
Omdat RAM momenteel héél duur is heb ik hem tijdelijk voorzien van 16GB RAM zodat het later lonender is om een upgrade te halen. De SSDs was een eis van hem, hij wilde minimaal een 1TB SSD, voor grote videoprojecten denk ik. ECC is inderdaad niet nodig, daar werken we nu ook niet mee en eigenlijk ook geen behoefte aan gehad. De CPU is gewoon heel erg krachtig en de vele cores komen in C4D goed van pas. Ondertussen werkt Adobe ook met +4 cores, dit was vroeger echt een ramp. :9~
maratropa schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:07:
@Boost9898 leg even uit waarom je perse 10 bit denk nodig te hebben? Want dat is niet zo straigthforward als je zou denken. Quadro's zijn qua prestatie/prijs een zeer slechte aankoop en moet je in princiepe bij Premiere en AE enzo van weg blijven.

Als je echt wilt graden moet je het goed doen met een apart kaartje en een reference monitor. (zoals het ook in resolve gaat, decklink met een ref. monitor er aan)

P4000 heeft trouwens geen ecc he.

TitanXP lijkt me zelden in verhouding, staat vooral vaak niks te doen. 1060/70/80/80ti zal logischer zijn, afhankelijk van wat je doet. Werk je bijv. met RED 6K ofzo dan zijn de zwaardere gpu's zinvoller.

C4D? Dus er worden frames gerenderd en die worden ge-edit in de apps? Of ook met footage uit camera's? Wat voor footage word er mee gewerkt over het algemeen? Met wat meer workflow en context info is het wat makkelijker advies geven. Waar encoden jullie naartoe bij export?

Waar wordt nu op gewerkt?

Let ook even op de scores in Pr pro en AE bij puget systems benchmarks; 8700k zit net onder de door jouw genoemde 10 core en in AE is de 8700k de beste keuze. Alleen als je meer ram wilt dan 64GB of echt wilt multitasken dan zijn meer-core cpu's op een pro/anthousiast platform een goeie deal.
Er word hier wel met 10 bits beelden gewerkt en hij heeft momenteel ook een oudere Quadro K4200 in gebruik. Dat was een van de gestelde eisen. Wat ECC VRAM betreft, zelf doe ik thuis en voor mijn opleiding ook het een en ander met een GTX 1080 Ti, hier mis ik geen ECC VRAM in. Is het een belangrijk iets om ECC VRAM te hebben?

Cinema4D gebruiken we eigenlijk alleen voor het maken van 3D animaties, eens een enkele keer wordt er een videobestand binnen C4D gebruikt om in de animatie te gebruiken. De beelden waar we mee werken zijn tot op heden vooral 1080p50 10bit beelden waarbij het systeem ook 4k beelden aan moet kunnen. De bestanden worden over het algemeen naar H.264 MP4 geëxporteerd, H.265 is niet een vereiste maar gaat misschien steeds populairder worden.

Toevallig werken ze hier op dezelfde CPU als ik heb, een 5820K 6/12 core CPU met normaal gesproken 32GB DDR4 RAM. Een aantal weken geleden is toevallig een stick overleden. Ik heb hem al verteld dat hij zijn CPU zou kunnen overclocken want hij draait makkelijk op 4,2GHz. :9

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Boost9898 m'n punt was meer dat als je het "graden" op een aparte monitor doet via een apart kaartje het belang van een quadro wegvalt en je voor een gtx kunt gaan met betere prijs/prestatie. Maar op zich zal een P4000 prima zijn, en waarschijnlijk sterk genoeg. Het hangt ook af van de cpu; tijdens het exporteren wil je een gpu die effecten snel genoeg renderd om de cpu maximaal te kunnen belasten. H264 en vooral HEVC zijn qua encoding behoorlijk zwaar en dus zal die P4000 dat wel prima bij kunnen houden.

Maar vraag je dan wel echt af of die 10 core zinvol is, nu de 8700k zo snel is in adobe apps.

ecc vram boeit idd voor jullie niet echt.

specs

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
@maratropa Het graden gebeurt echt op de GPU zelf ja, er wordt geen gebruik gemaakt van een losse kaart.

De CPU heb ik nog even naar gekeken en Pugetsystems heeft echt goede artikelen zag ik ja! Ik denk dat ik er een i7 7820X in goe in plaats van de i9. Het prijsverschil is gigantisch en de Adobe prestaties minimaal. De 8 cores zijn wel weer lekker voor renders in Cinema 4D. Wel is het verschil 20% qua performance, maar tegenover een prijsverschil van 100% denk ik niet dat dat zo'n probleem zal zijn. ;)

Bedankt voor je kijk en tips in ieder geval.
Pagina: 1