Toon posts:

weer een htaccess vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een search gedaan hier op GT maar ben nog niet tevree..

Ik ga mijn site op f2s.com zetten. ik wil mijn site ip restricten. dmv htaccess.

en die htaccess ziet er zo uit :

<Limit GET>
order deny,allow
deny from all
allow from ***.***.***.***
</limit>

***.***.***.*** is mij ip.

ik moet dus de enige zijn die mijn site kan bezoeken....maarhuh...zelfs ik heb geen toegang. en toch is 't ip adres correct.

met google vond ik een site en die vertelde mij dat ik mijn htaccess zo moet hebben :

AuthNameLimitIPdomain
AuthTypeBasic
<Limit GET>
order deny,allow
deny from all
</limit>

dit werkt ook niet.

dus,
ik krijg geen foutmeldingen enzo, htaccess werkt, maar hij werkt te goed!!
niemand heeft toegang, zelf niet degene met de juiste ip....

huh? hoe kan dat nou? en wie kan mij helpen!!

bedankt

dwaz

Verwijderd

Order Deny,Allow
Deny from all
Allow from ....

werkt bij mij, misschien hoofdletters? apache restarten?

Verwijderd

zit jij niet achter een proxy of iets dergelijks? Want dan pakt apache het ip van de proxyserver

Verwijderd

is het niet zo dat als je deny erin hebt staan, hij altijd zal deny'en? (overruled)?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik zit niet achter een proxy. en ik kan apache ook niet herstarten want ik zit bij een virtual host www.f2s.com.

ja, hij denied alles behalve de ip adres die je opgeeft (allow from) [dat is het hele idee]

en hoofdletters maakt ook niet uit...

alles is in ascII ge-upload en chmod of niet chmod (volgens f2s.com hoef ik niet te chmod)
het mag niet baten (krijg geen 500 error dus htaccess is gewoon goed)

vreemde zooi!!

meer suggesties?

dwaz

Verwijderd

lees je wel goed wat ik zeg? weet niet 100% zeker dat het de oplossing is, maar, bij veel systemen zoals ook ntfs is het zo dat als je

deny all doet en vervolgens kees leesrecht geeft hij toch niet erin kan omdat deny all hogere prioriteit heeft...

misschien is dat in dit geval ook zo? maw...haal gewoon de deny eruit en alleen de allow erin...?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

AuthTypeBasic
<Limit GET>
order deny,allow
deny from all
</limit>
Foute order. Nu pakt ie eerst de deny (alles), en dan pas de allow. Aangezien alles gedenied wordt wordt de allow regel genegeerd.

Probeer dus order allow, deny eens

Verwijderd

Topicstarter
nou wordt ik echt gek....probeer ik jullie adviesen, krijg ik een internal server error. upload ik de oude htaccess file....nog steeds die kl*te 500! ik wordt gek van die freehosting gedoe....doe toch echt nix fout hoor; ascII chmod(of niet, maakt niet uit)

ik weet trouwens niet of dat juist is die order eerst allow en dan deny....

ik heb al mijn info hiervandaan :
http://hoohoo.ncsa.uiuc.edu/docs/setup/access/Limit.html

hellup, kwort gek

dwaz

Verwijderd

Topicstarter
nou, hij doet het weer hoor! alleen ik heb nog steeds geen access. alles geprobeerd wat jullie zeggen, op andere forums zeggen ze dat hoe ik mijn htaccess heb dat dat de juiste is.

kweet het niet meer; ik heb een static IP en zit niet achter een proxy/firewall e.d.

dwaz

Verwijderd

okee nou zo zou ik het doen (heb het niet getest):
code:
1
2
3
4
AuthType Basic
<Limit GET>
</Limit>

Verwijderd

Topicstarter
ja, nu heb ik wel toegang, net als iedereen, zelf als ik mijn ip spoof, of ik via een anonymous proxy ga, krijg ik toegang.

lijkt mij ook wel logisch, kertje, want er staat dus nergens in dat apache iemand moet weigeren....het idee is dus: weiger iedereen behalve....

snappie?

vage shitzooi

bedankt iedereen tot nu to, maar nog geen succes.

oja, 't adres is http://www.oc2.f2s.com , ik heb nu dus kertje's laatste suggestie in gebruik, wie heeft er toegang tot deze site?

dwaz

Verwijderd

dit dan?
code:
1
2
3
4
5
6
AuthType Basic
<Limit GET>
Order deny, allow
Deny from all
Allow from 195.12
</Limit>

(dit zou moeten werken)

Verwijderd

Topicstarter
helaas pindakaas. dit werkt ook niet.

zou het toch niet aan mijn kant liggen? ik heb een static ip bij adsl worldonline, gebruik geen proxies, firewalls etc. dus ik kan niet geloven dat het prob bij mij ligt...?!?!

dwaz

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb even de htaccess geprobeerd bij een andere freehost; prohosting.

hier werkt hij goed volgens mij.
kunnen jullie effe er naar toegaan, als je een file not found page krijgt, heb je dus geen geen toegang,(raar want normaal zou je een 404 error krijgen geloof ik....?)
en als je wel toegang hebt krijg je een javascript prompt en daarna een blauw iets.

http://storm.prohosting.com/~gijz/index.html

bedankt

dwaz

Verwijderd

Topicstarter
op de www.users.f2s.com forum vertellen ze mij dit:

"it wont let u in probably because its seeing your ip(and all ip's) as localhost cos of squid"

ik heb geen idee wat dit inhoud? iemand van jullie wel?

dwaz

Verwijderd

het probleem leg dus gewoon bij f2s, ik zou dus gewon een andere host nemen oid.

Verwijderd

Topicstarter
dus bij prohosting kwam jij niet binnen, en wat is die squid nou?

ik ga ubb gebruiken, dat is de enige reden dat ik f2s gebruik: cgi
bij andere freehost krijg ik cgi niet aan de praat en bij f2s wel, en ze hebben geen banners!

Ik beb van plan om een eigen servertje te draaien, om alleen ubb er op te zetten, en de rest gewoon op een freehost. en volgens mij moet dat met een adsl plus pakket wel lukken...of niet?
maar dan moet ik allemaal nieuwe shit aanschaffen en daar heb ik geen geld voor.

dwaz
Pagina: 1