Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SPOED HULP GEZOCHT zwartscherm na verhoge van mijn ram snelh

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers,

ik heb ASRock Z370 Extreme4 gekocht met corsair vengeance 16gig ( 2 modules _ lpx 3000mhz draait maar op 2133mhz in mijn bios.

toen heb ik dat op 3000mhz gezet en opgeslagen, ik krijg nu geen beeld meer met mijn PC als ik hem opstart.

geprobeerd batterij eruit te halen toen pc helemaal geen stroom meer had, zodat bios instellingen resetten maar dat werkt niet, 3 x aan uit knop ingedrukt 15 seconden lang.

werkt niet, wat nu te doen ?

kan het nu zijn dat mijn moederboard stuk is of mijn Ram geheugen ? ( ja alles kan maar is dit waarschijnlijk ) ?
heb mijn pc naar reparateur gebracht, zat ook geen jumper bij, of ik moet die perongeluk weggegooit hebben.

nu is mijn vraag wat had ik nog meer kunnen doen om dit op te lossen zelf ?
en als mijn pc weer goed is hoe kan ik veilig mijn geheugen van 2133mhz naar 3000mhz zetten hoe werkt dat ?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je de PC ook zonder batterij weer aangezet? Batterij eruit, stroom eraf, weer erop en batterij er weer in reset niet in 10 seconden. Je moet wel even rustig een kwartiertje stroomloos en batterijloos laten staan voordat dat wil. Of dus booten zonder batterij nadat de PC 10 sec van de stroom af is geweest.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
http://asrock.nl/downloadsite/Manual/Z370%20Extreme4.pdf

Pagina 20 clear cmos jumper

CLRCMOS1 allows you to clear the data in CMOS. The data in CMOS includes
system setup information such as system password, date, time, and system setup
parameters. To clear and reset the system parameters to default setup, please
turn off the computer and unplug the power cord, then use a jumper cap to short
the pins on CLRCMOS1 for 3 seconds. Please remember to remove the jumper
cap after clearing the CMOS. If you need to clear the CMOS when you just finish
updating the BIOS, you must boot up the system first, and then shut it down
before you do the clear-CMOS action.

Schijnbaar heb je niet zo veel spoed aangezien je bijna gelijk weer offline ga :P

[ Voor 82% gewijzigd door HKLM_ op 30-11-2017 14:38 ]

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC staat nu bij een reparateur voor 35 euro, Jumper heb ik niet, met de batterij heb ik alles geprobeerd.

Weet iemand hoe je als me pc straks klaar is, hoe ik veilig mijn ram naar 3000mhz kan zetten "?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:34
XMP is toch wel de manier, als dat werkt, kan je verder. Ik heb hetzelfde bord met 32gb Corsair op 3000mhz, dat ging gelijk goed.
Ook op XMP dus.

Let wel 3000mzh is geen garantie, het is gewoon een overclock. Nu gaan de meeste Coffe lake cpu’s wel makkelijk naar de 3000mzh

Echter je kan het pech hebben dat of de geheugen controller van de cpu niet de beste is, of dat het geheugen wat je hebt, gewoon brak is. Ik ben benieuwt wat eruit komt.

[ Voor 19% gewijzigd door freaky35 op 30-11-2017 15:01 ]

• HKLM_
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:53:
Mijn PC staat nu bij een reparateur voor 35 euro, Jumper heb ik niet, met de batterij heb ik alles geprobeerd.

Weet iemand hoe je als me pc straks klaar is, hoe ik veilig mijn ram naar 3000mhz kan zetten "?
Ook zonder jumper had je het kunnen doen met een paperclip ofzo had je 35 euro bespaart :P

Cloud ☁️

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53

BLACKfm

O_o

HKLM_ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:05:
Schijnbaar heb je niet zo veel spoed aangezien je bijna gelijk weer offline ga :P
En als de pc dan vervolgens ook nog bij een reperateur staat hoeven wij daar waarschijnlijk niet veel meer aan te doen.

Maar dat je geen jumper hebt wil niet zeggen dat je de contacten niet kunt 'sluiten'. Simpelweg met een schroevendraaier contact maken tussen die 2 pinnen is al genoeg. En anders haal je de connector van je powerknop even los en zet je die op de pinnen van de cmos-clear. Druk je de powerknop in en doe je in principe hetzelfde als een normaal jumper blokje.

En als je zelf wilt troubleshooten dan moet je beginnen met 1 reepje ram, in diverse sloten proberen te booten en dat herhalen met alle balkjes per stuk tot dat je een keer beeld hebt.

Als je geen beeld krijgt in geen enkele situatie dan zou je een reepje ram uit een andere computer kunnen proberen (als je die hebt) of voor een paar euro een reepje in de V&A kunnen vragen of nieuw kopen ( goedkoopste is goed genoeg). Als het dan nog niet werkt wordt het wat lastiger.

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 14:59:
XMP is toch wel de manier, als dat werkt, kan je verder. Ik heb hetzelfde bord met 32gb Corsair op 3000mhz, dat ging gelijk goed.
Ook op XMP dus.

Let wel 3000mzh is geen garantie, het is gewoon een overclock. Nu gaan de meeste Coffe lake cpu’s wel makkelijk naar de 3000mzh

Echter je kan het pech hebben dat of de geheugen controller van de cpu niet de beste is, of dat het geheugen wat je hebt, gewoon brak is. Ik ben benieuwt wat eruit komt.
XMP en verder ? heb je volledige instructies ? qua volt etc en andere instellingen en profiel 1 moet ik dan kiezen |?

• HKLM_
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:04:
[...]
XMP en verder ? heb je volledige instructies ? qua volt etc en andere instellingen en profiel 1 moet ik dan kiezen |?
Is google bij jou in het dorp al beschikbaar ? Dit soort dingen kan je toch makkelijk vinden (eigen inzet)

Maar goed, begin eens hier mee:

https://www.howtogeek.com...at-its-advertised-speeds/

Cloud ☁️

• freaky35
Als je naar bios gaat, ga je in de main pagina naar—) OC tweaker—) RAM tweaker( klik daarop )——) selecteer daar, door op XMP 1 te gaan staan 3000mzh.

Als het goed is komen er dan van die blauwe puntjes voor alles te staan

Druk op ok, sluit bios af door het op te slaan en ervoor.

Ga gelijk dan met f6 het bios in en check de instellingen of alles goed staat, ook het voltage.

Je kan je hier makkelijk vergissen, doordat Je alleen de snelheid selecteert, maar niet dat die het voltage ook opschroeft.. gevolg geen boot b.v

[ Voor 15% gewijzigd door freaky35 op 30-11-2017 16:20 ]

• freaky35
HKLM_ schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:16:
[...]

Is google bij jou in het dorp al beschikbaar ? Dit soort dingen kan je toch makkelijk vinden (eigen inzet)

Maar goed, begin eens hier mee:

https://www.howtogeek.com...at-its-advertised-speeds/
Zo makkelijk als daar beschreven werkt de asrock niet helaas.Maar je hebt gelijk over inzet.
Ik heb het ook moeten zoeken, uitproberen.🙂, vind ik ook leuk overgens🙂

[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 30-11-2017 16:18 ]

• HKLM_
freaky35 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:17:
[...]

Zo makkelijk als daar beschreven werkt de asrock niet helaas.
Dan nog zijn eigen inzet is 0 en hij weet schijnbaar niet waar die mee bezig is. De site is ook meer als informatie bedoelt zodat hij weet waar die mee bezig gaat.

Cloud ☁️

• freaky35
Mee eens🙂

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SPOED HULP GEZOCHT
Doe eens even normaal...

Het algemeen beleid #verbodenanders
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

Onnodig aandacht trekken naar (een deel van) je post door bijvoorbeeld EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK of kleurgebruik.
Verder:
Mijn PC staat nu bij een reparateur voor 35 euro
Dus dan kun je nu helemaal niets proberen/uitzoeken en heeft een topic erg weinig zin. Dicht dus.

Als je er straks als je PC terug is niet uitkomt mag je een topic openen, maar doe dat dan gewoon zoals het hoort.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.