Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag;
Ik ben gevraagd door een wat oudere kennis of ik hem kan helpen met Windows Live Mail. Zijn contactpersonen zijn onzichtbaar onder het tabblad maar ze zitten er nog wel in want bij opmaken van een mail kan hij ze wel kiezen.

Mijn advies was stoppen met dit programma omdat het ook niet meer ondersteund wordt en omzetten naar een andere client. Hij wil niet in de cloud dus G-mail is geen optie en ben zelf ook geen fan van alles wat met Google te maken heeft ivm privacy. Office zit niet op deze pc,dus outlook ook niet.

Welke client pak ik dan het beste (gebruik zelf al jaren Outlook dus kennis van andere clients is summier)? Thunderbird of iets anders?

Hoe exporteer is de contactpersonen want als ik de tab contactpersonen aanklik is de werkbalk erboven foutief en staat er geen exporteer functie? Er zit duidelijk op dit moment een fout in het programma Windows Live Mail. Gaat dat hiermee werken? http://triplescomputers.c...contacts-to-new-computer/

Ik heb nog niet gecheckt of hij met Imap werkt maar als dat met Pop3 is hoe zet ik dan de mail over?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Win 10 en een reguliere doorsnee pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Nog niet zoveel want better safe than sorry. Normaal gesproken kan ik zo ongeveer alles wel oplossen op een Windows machine maar dit Windows Live Mail heb ik helaas weinig kennis over en heb geen zin dat hij alles kwijt raakt.

Alle reacties

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Staan de contacten misschien in de map "Contactpersonen" van Windows zelf?
Of is het zo ingesteld (WLM 2011 en nieuwer) dat 'ie ze van Hotmail.com afhaalt?

Verwijderd

Topicstarter
@Iva_Bigone Ik vermoed in de map want hij logt niet in met een Windows account. Hij gebruikt Live Mail, net zoals ik Outlook gebruik. Zit overigens nu niet in de buurt van de pc. Mail komt ook binnen vanuit KPN server.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 12:13 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zat kortgeleden met hetzelfde probleem. Ik ben voor de meest simpele oplossing gegaan die ik het snelst gevonden kon krijgen; https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
@hardware-lover Kijk daar kan ik wat mee. Ben zelf ook wel fan van Firefox dus misschien ga dit het wel worden. Is Thunderbird gebruiksvriendelijk voor de wat oudere onder ons die niet digitaal zijn opgegroeid?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:47
Een backup maken is ook verstandig, en dit programma kan ook alles overhevelen van WLM naar outlook of thunderbird noem maar op.
http://www.kls-soft.com/klsmailbackup/

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:27:
@hardware-lover Kijk daar kan ik wat mee. Ben zelf ook wel fan van Firefox dus misschien ga dit het wel worden. Is Thunderbird gebruiksvriendelijk voor de wat oudere onder ons die niet digitaal zijn opgegroeid?
Mijn jongere broer (nog altijd 50+), kan prima uit de weg met deze mail cliënt. Hij is zeer tevreden na zijn (gedwongen) overstap. Hij valt onder de grote groep "gebruikers", dus enige uitleg is altijd wel wenselijk na een overstap, deze was echter minimaal noodzakelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 30-11-2017 12:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mell33 Ook top. Ik maak op dit moment altijd zelf in de zoveel tijd backups van het databestand van Outlook naar mijn NAS en contacten sync in met Google met Google sync. Misschien dit eens proberen.

Edit: helaas, support geen Outlook 2010 voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 12:51 ]

Pagina: 1