Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook voor 3D BIM

Pagina: 1
Acties:

• Pluistronaut
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-11 14:48
Hallo allemaal,

Voor het werk ben ik aan het kijken naar een nieuw laptop. Omdat meeneembaarheid een belangrijke eis is ligt de focus voornamelijk op ultrabooks of andere relatief lichte modellen.

Echter maak ik op het werk ook gebruik van het programma Solibri https://www.solibri.com/, dit is een programma om 3D modellen van gebouwen mee te bekijken. Het gaat dus om een beetje inzoomen en draaien van de modellen, geen rendering. Wel zijn het soms grote 3D modellen.

Ook al werk ik hier slechts af en toe mee (ongeveer 2 uur per week), het is toch handig als dit soepel draait.

Probleem is nu dat ik vrijwel geen ultrabooks kan vinden met een dedicated-gpu, enkel met een integrated-gpu. Hierbij zie ik voornamelijk de Intel HD 620 voorbij komen.

Heeft iemand wellicht ervaring met het viewen van grote 3D modellen, bij voorkeur met Solibri of Revit, op een integrated GPU? Op andere fora op internet lees ik erg tegenstrijdige verhalen, en vrijwel nog geen ervaringen met de HD 620.

Geen voorkeur voor een bepaald merk, wel Windows 10 Pro. Budget is ongeveer 1700 excl. BTW.

Alvast bedankt.