• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 19:29
Ik heb momenteel een tweetal issues met mijn Philips BDP9600 3D blu-ray speler uit 2010:

1. audio/video is niet meer in sync
2. speler reageert niet/slecht op a/b en touchscreen input

Het is weer even geleden dat ik er voor gezeten heb, dus qua audio/video ga ik nog een keer proberen om de receiver er tussen uit te halen en kijken of de hdmi rechtstreeks naar de tv wel sync is. In principe ligt het niet aan de tv (instellingen) zou ik denken, gezien de PS3 blu-rays wel netjes sync afspeelt.

Voor mijn begrip, weet iemand een technische verklaring te geven waarom een blu-ray speler op een gegeven moment async kan afspelen? Is dat slijtage van de laser? Of...?

Input probleem is ook wel lastig, gezien het me soms een paar minuten kost om de lade open te krijgen. Hij geeft in het display dan wel het commando "open" aan, maar vervolgens gebeurt er niks, en gaat hij vervolgens over tot "loading".

Ik had al eens een reset uitgevoerd, maar dat hielp niks.

Er zat een aardig prijskaartje aan destijds en ik vind het nog steeds een aardige eyecandy (en regiovrije dvd-speler), dus het is me wel wat waard om hem te proberen te repareren. Ik heb ook al contact gehad met Philips, reparatiekosten daar zijn 115 euro.

Nog aanvullend, heel veel draaiuren heeft hij niet gemaakt, gezien ik er niet zo vaak een blu-ray in gooi, dus wat dat betreft had ik nog wel verwacht dat hij langer zou meegaan zonder kuren.

Iemand nog goede tips/suggesties?

EDIT:
Laatste firmware nog even bijgevoegd:
http://www.p4c.philips.co...9600/12&mid=Link_Software

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Zero op 30-11-2017 12:21 ]