Toon posts:

Ipcam icm powerbank

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb deze IP-cam http://www.edimax.com/edi...etwork_cameras/ic-3015wn/

en wil die uitrusten met een batterij/voeding zodat ik de cam dichtbij vogeltjes en alles kan plaatsten in mijn tuin.

Ik heb de ballen verstand van electronica en weet niet precies hoe ik dit aan moet pakken.

Heeft er iemand aanwijzingen voor me?

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 16:58
Komt de camera buiten te hangen? Want daar lijkt deze me niet voor geschikt.

Verder kan ik vrij weinig vinden over wat het verbruik is van deze camera. Ik kan alleen vinden dat deze 5vDC nodig heeft.
5V is niet zo spannend, dat zou je met een powerbank afkunnen de vraag is alleen hoeveel de camera daadwerkelijk gebruikt zodat je kan uitrekenen hoelang deze kan werken op welke powerbank.

Is het niet handiger om een buitencamera aan te schaffen die gevoed kan worden via POE?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Axewi schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:41:
Komt de camera buiten te hangen? Want daar lijkt deze me niet voor geschikt.

Is het niet handiger om een buitencamera aan te schaffen die gevoed kan worden via POE?
Is geen buitencamera nee maar de bedoeling is ook niet dat ie een permanente plek buiten krijgt. Gewoon af en toe op een leuke positie zetten onder de juiste weersomstandigheden.

POE vereist een kabelconnectie en dan zou ik dat ding net zo goed met stekkerdoos in de tuin kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:45:
POE vereist een kabelconnectie en dan zou ik dat ding net zo goed met stekkerdoos in de tuin kunnen zetten.
Dat klopt, al lijkt een utp kabel me veiliger dat een stekkerdoos in je tuin. Voordeel is wel dat je dan ook direct een stabiele verbinding met je camera hebt.

Wil je toch gaan werken met een powerbank dan zal je op zijn minst moeten uitrekenen hoeveel stroom de camera verbruikt. Het mooiste is (als je dat hebt liggen) een verbruiksmetertje ertussen zetten en dan de camera zijn werk laten doen.

Anders kunnen we altijd nog uitrekenen wat de camera maximaal kan verbruiken, wat staat er op de originele adapter aan voltage en ampére?

Verwijderd

Topicstarter
Axewi schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:52:
[...]
Anders kunnen we altijd nog uitrekenen wat de camera maximaal kan verbruiken, wat staat er op de originele adapter aan voltage en ampére?
Output +5V 1A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
Ik ben niet helemaal thuis in het mah gebeuren dus als ik het fout heb verbeter me.

Stel je neemt een powerbank van 10000 mAh bij 3.6V
pricewatch: Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart

Maximale stroomverbruik van je camera (in theorie) 5v x 1000mA = 5W

Omzetten voltage van je powerbank naar 5v, 3.6/5 = 0.72 Conversion Factor
Verlies van het omzetten naar 5v = 90% = 0.9

Bruikbare capaciteid van je powerbank met 5v = 10000 x 0.72 x 0.9 = 6480 mAh op 5v
Dat zou betekenen dat je camera in theorie met max belasting: 6480 / 1000 = 6.4 uur kan werken.

Nogmaals als ik het fout heb (wat goed kan) geef het aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Axewi schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:32:
Ik ben niet helemaal thuis in het mah gebeuren dus als ik het fout heb verbeter me.

Stel je neemt een powerbank van 10000 mAh bij 3.6V
pricewatch: Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart

Maximale stroomverbruik van je camera (in theorie) 5v x 1000mA = 5W

Omzetten voltage van je powerbank naar 5v, 3.6/5 = 0.72 Conversion Factor
Verlies van het omzetten naar 5v = 90% = 0.9

Bruikbare capaciteid van je powerbank met 5v = 10000 x 0.72 x 0.9 = 6480 mAh op 5v
Dat zou betekenen dat je camera in theorie met max belasting: 6480 / 1000 = 6.4 uur kan werken.

Nogmaals als ik het fout heb (wat goed kan) geef het aan :)
:? Ik gaf eerder al aan dat ik de ballen verstand heb van stroom en alles. >:)
Wat ik denk ik wel mis is de aansluiting op de cam zelf met powerjack zoals je die hier ziet. Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1FIG4kjihSKJjy0Feq6zJtpXaN/HIPERDEAL-6-X-AA-Battery-Case-Storage-Holder-With-DC2-1-Power-Jack-For-Arduino-Poverbank.jpg_220x220.jpg

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:43:
[...]

Dat blijkt? Ik kan namelijk nergens vinden dat dat ding geschikt is voor buitengebruik.

Anders dan dat de environmental usage ligt tussen 0 & 40 graden Celsius bij 10 tot 90% non-condensing humidity.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:43:
Wat ik denk ik wel mis is de aansluiting op de cam zelf met powerjack zoals je die hier ziet.
Daarom zet ik de berekening er bij :) dan kan je eventueel zelf uitrekenen hoe lang de camera werkt met je eigen of een andere powerbank.

Nu nog het stukje van de aansluiting, je zal op de een of andere manier van USB naar die plug moeten.
Het belangrijkste is dat je weet wat voor een plug je nodig hebt daarna kan je gewoon een verloopje erbij zoeken zoals bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/p/...adapter/9200000059382684/

Die aansluiting is redelijk universeel denk ik, maar je zal het wel moeten nakijken.

zoekterm: usb to power jack

@MAX3400 Achjoh.. het ergste wat er kan gebeuren is een geëlektrocuteerd vogeltje, die kan je dan meteen in alle rust bekijken\filmen >:)

Maar TS gaf al aan dat het geen permanente camera is en alleen af en toe geplaatst wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Axewi op 30-11-2017 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:48:
[...]

Dat blijkt? Ik kan namelijk nergens vinden dat dat ding geschikt is voor buitengebruik.
Als je dit draadje doorgenomen had kon je gezien hebben wat ik te zeggen heb over het buitengebruik. Ik noem even een voorbeeld: Mijn stofzuiger doet het buiten ook. Net getest. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Even dit. Kan ik hieruit afleiden dat een usb standaard 5V is en dat afhankeleijk van het benodigde Amperage wat een apparaat nodig heeft dat gewoon getrokken word zeg maar met een bovengrens?

nieuws: Stroomspecificatie usb 2.0 en 3.0 aangekondigd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:21:
Even dit. Kan ik hieruit afleiden dat een usb standaard 5V is en dat afhankeleijk van het benodigde Amperage wat een apparaat nodig heeft dat gewoon getrokken word zeg maar met een bovengrens?

nieuws: Stroomspecificatie usb 2.0 en 3.0 aangekondigd
Dat klopt. Al veranderd het nu langzaam met de nieuwe quickcharge en usb-c standaarden.

simpele stelregel, voltage mag niet afwijken, iets dat 5v vraagt moet 5v krijgen. Krijgt het meer dan 5v loop je de kans dat je de boel opblaast en krijgt ie minder dan zal het hoogstwaarschijnlijk niet werken.

Ampérage wordt gebruikt naarmate het apparaat het nodig heeft. Teveel ampérage kan dus geen kwaad, te weinig ampérage zal er voor zorgen dat het apparaat alsnog niet werkt.

voorbeeldje: je camera wil 5v en 1ampére, geef je deze 5v en 10ampére dan zal dat gewoon goed moeten gaan.
Geef je deze 10v en 0.5 ampere dan zal er rook uit komen.

Lang verhaal kort:
1) Zoek een powerbank die het lang genoeg volhoud (zie berekening) en die minimaal 1A kan leveren op de usb poort (zo'n beetje elke powerbank)
2) Koop het juiste usb naar power jack verloopje en je kan filmen.

Verwijderd

Topicstarter
Axewi schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:30:
[...]

Dat klopt. Al veranderd het nu langzaam met de nieuwe quickcharge en usb-c standaarden.

simpele stelregel, voltage mag niet afwijken, iets dat 5v vraagt moet 5v krijgen. Krijgt het meer dan 5v loop je de kans dat je de boel opblaast en krijgt ie minder dan zal het hoogstwaarschijnlijk niet werken.

Ampérage wordt gebruikt naarmate het apparaat het nodig heeft. Teveel ampérage kan dus geen kwaad, te weinig ampérage zal er voor zorgen dat het apparaat alsnog niet werkt.

voorbeeldje: je camera wil 5v en 1ampére, geef je deze 5v en 10ampére dan zal dat gewoon goed moeten gaan.
Geef je deze 10v en 0.5 ampere dan zal er rook uit komen.

Lang verhaal kort:
1) Zoek een powerbank die het lang genoeg volhoud (zie berekening) en die minimaal 1A kan leveren op de usb poort (zo'n beetje elke powerbank)
2) Koop het juiste usb naar power jack verloopje en je kan filmen.
Ok dank. Weet ik nu iets meer de ballen van stroom. :)
Pagina: 1