Hallo tweakers,
Onlangs heb ik een nieuwe grafische kaart in m'n PC gestopt (RX 580).
De eerste keer startte hij mooi op maar na de tweede keer kreeg ik een POST error "Graphics card not found"
DIt probleem werd enkel opgelost na een BIOS reset.
Daarna heb ik mijn oude grafische kaart weer in het systeem gestopt en hij startte weer goed op.
De nieuwe grafische kaart ging retour naar de webwinkel en ik bestelde een andere (dit keer een 1070 TI).
Helaas met de nieuwe grafische kaart dezelfde problemen. Omdat de voeding al bijna 10 jaar oud is en er ook wel eens de stoppen uit vlogen bij het uitzetten van de PC dacht ik van wellicht is de voeding het probleem. Deze is dus inmiddels ook vervangen. Al met al vind ik het zeer vreemd gezien de GTX1070TI enkel ongeveer 20 watt meer verbruikt en 650W daarmee voldoende zou moeten zijn.
Helaas weer hetzelfde probleem en ik ben nu bang dat het toch het moederbord is. Hebben jullie nog ideeen wat ik kan proberen
zonder gelijk een nieuw moederbord/cpu/geheugen aan te moeten schaffen?
Voor de volledigheid nog even de details van het systeem:
Moederbord: Asus M5A99X EVO (Niet de 2.0 versie)
CPU: AMD FX 8320
Geheugen: 2x 8GB + 2x 16GB DDR3 1600Mhz Crucial
Voeding: Seasonic Focus + 750W (Dit was eerst een Antec Earthwatts 650W)
Grafische kaart: MSI GTX1070TI (Dit was eerst een MSI Radeon R9 270x Gaming)
verder nog een paar ventilatoren, een HDD en SSD.
Onlangs heb ik een nieuwe grafische kaart in m'n PC gestopt (RX 580).
De eerste keer startte hij mooi op maar na de tweede keer kreeg ik een POST error "Graphics card not found"
DIt probleem werd enkel opgelost na een BIOS reset.
Daarna heb ik mijn oude grafische kaart weer in het systeem gestopt en hij startte weer goed op.
De nieuwe grafische kaart ging retour naar de webwinkel en ik bestelde een andere (dit keer een 1070 TI).
Helaas met de nieuwe grafische kaart dezelfde problemen. Omdat de voeding al bijna 10 jaar oud is en er ook wel eens de stoppen uit vlogen bij het uitzetten van de PC dacht ik van wellicht is de voeding het probleem. Deze is dus inmiddels ook vervangen. Al met al vind ik het zeer vreemd gezien de GTX1070TI enkel ongeveer 20 watt meer verbruikt en 650W daarmee voldoende zou moeten zijn.
Helaas weer hetzelfde probleem en ik ben nu bang dat het toch het moederbord is. Hebben jullie nog ideeen wat ik kan proberen
zonder gelijk een nieuw moederbord/cpu/geheugen aan te moeten schaffen?
Voor de volledigheid nog even de details van het systeem:
Moederbord: Asus M5A99X EVO (Niet de 2.0 versie)
CPU: AMD FX 8320
Geheugen: 2x 8GB + 2x 16GB DDR3 1600Mhz Crucial
Voeding: Seasonic Focus + 750W (Dit was eerst een Antec Earthwatts 650W)
Grafische kaart: MSI GTX1070TI (Dit was eerst een MSI Radeon R9 270x Gaming)
verder nog een paar ventilatoren, een HDD en SSD.