Toon posts:

RDP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Goedenavond,

Ik heb gisteren RDP ingesteld op mijn Windows 10 pro pc, ook de poort voor Microsoft remote desktop staat open. Nu wou ik vandaag op mijn werk mijn thuis pc overnemen echter lukte dit niet op mijn werk pc. Als ik de PC met mijn mobiel wil over nemen op 4G gaat het wel goed.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro
Microsoft remote desktop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Poort in de router staat open

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-11-2017 18:20)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:16:
Als het goed is wel, ik heb collega's die gebruik maken van RDP
Dan dien je bij de afdeling ICT toch dezelfde aanvraag in als je collega's? Als de thuis-PC's een duidelijke reden hebben om te worden ingezet voor werk, moet dat toch snel geregeld kunnen zijn?
De PC heeft een statisch IP en daar heb ik de Microsoft remote desktop aan toegevoegd via mijn expiria box V10. Dit zou wel moeten werken gezien ik via het 4G netwerk wel verbinding kan maken op mijn mobiel

[...]
Hier niet... Ondanks dat ik zelf de afdeling ICT ben, staat 3389 ook niet zomaar open naar buiten. Alleen als er een reden toe is, mag je over de gateway-server geauthoriseerd een connectie opzetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wordt op je werk wel uitgaande verbindingen naar de RDP poort toegestaan?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

...op mijn werk...
De IT wordt daar vast door beheerd door ICT-beheerders denk je niet?
Als de RDP poorten dicht staan dan kun je er niet bij.

Vraag het dus aan de IT-ers op je werk. Mijn advies is om Teamviewer te gebruiken. Met een gratis account kun je zo je systeem overnemen via poort 80 waar al het internet verkeer over gaat.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danabanana19
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 15:23
Het kan zijn dat de windows firewall sommige verbindingen niet toestaat, kan een kleine verandering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

3389 open op je WAN IP?

Of heb je het anders ingeregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frostbite schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:14:
[...]

De IT wordt daar vast door beheerd door ICT-beheerders denk je niet?
Als de RDP poorten dicht staan dan kun je er niet bij.

Vraag het dus aan de IT-ers op je werk. Mijn advies is om Teamviewer te gebruiken. Met een gratis account kun je zo je systeem overnemen via poort 80 waar al het internet verkeer over gaat.
spone schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:11:
Wordt op je werk wel uitgaande verbindingen naar de RDP poort toegestaan?
De PC heeft een statisch IP en daar heb ik de Microsoft remote desktop aan toegevoegd via mijn expiria box V10. Dit zou wel moeten werken gezien ik via het 4G netwerk wel verbinding kan maken op mijn mobiel
MAX3400 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:16:
3389 open op je WAN IP?

Of heb je het anders ingeregeld?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:24
Als ik het goed begrijp heb je dus op je thuis-router (veelgebruikte) poort 3389 openstaan, voor de hele wereld zichtbaar, en doorgezet naar een Windows pc? En je denkt serieus dat je langer dan 10 minuten hebt voordat de Russen of Chinezen dat ding hebben overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Die hebben het misschien ook aangevraagd?

Kijk anders naar Teamviewer met twee traps authenticatie. Is een stuk veiliger dan via RDP een connectie maken op deze manier.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dan dien je bij de afdeling ICT toch dezelfde aanvraag in als je collega's? Als de thuis-PC's een duidelijke reden hebben om te worden ingezet voor werk, moet dat toch snel geregeld kunnen zijn?

[...]
Hier niet... Ondanks dat ik zelf de afdeling ICT ben, staat 3389 ook niet zomaar open naar buiten. Alleen als er een reden toe is, mag je over de gateway-server geauthoriseerd een connectie opzetten.

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Je kunt gewoon RDP poort aanpassen naar 443, die is "altijd" open. Of het slim of veilig is, geen idee en niet mijn probleem :) Gebruikte het in tijdens mijn studie voornamelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PhilipsFan schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:21:
Als ik het goed begrijp heb je dus op je thuis-router (veelgebruikte) poort 3389 openstaan, voor de hele wereld zichtbaar, en doorgezet naar een Windows pc? En je denkt serieus dat je langer dan 10 minuten hebt voordat de Russen of Chinezen dat ding hebben overgenomen?
Dat valt ook wel mee tenzij je hele slechte wachtwoorden gebruikt op de accounts die via RDP mogen aanmelden.
Ik heb een jaar zitten wachten op zoiets.....niets :'(

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oogje schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:17:
[...]

Dat valt ook wel mee tenzij je hele slechte wachtwoorden gebruikt op de accounts die via RDP mogen aanmelden.
Ik heb een jaar zitten wachten op zoiets.....niets :'(
Ik zou eerder 'bang' zijn wat "de icter" mee kan lezen over die verbinding, dan een chinees of rus :+

* FreshMaker heeft geen idee wat de beveiliging is, en OF er iets gezien kan worden door 'the man in the middle'

• MAX3400

MAX3400

FreshMaker schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:41:
[...]

Ik zou eerder 'bang' zijn wat "de icter" mee kan lezen over die verbinding, dan een chinees of rus :+
Valt wel mee; het is relatief goed verborgen maar als je inderdaad een verkeerde configuratie maakt, lijkt het allemaal lekker snel te gaan qua connectie...

https://technet.microsoft...ry/cc770833(v=ws.11).aspx

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen vriendelijk bedankt voor het meedenken!

Ik ga naar aanleiding van jullie suggesties even contact opnemen met de ICT afdeling en met hun afspreken van hoe of wat
Pagina: 1