Toon posts:

Vereffenen theorie tijdreizen

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heeft iedereen hier weleens een gespaakte droom van gehad dat hij kon reizen door de tijd en zo de mooiste dingen meemaakte.

Waar ik zelf mee zit in tegenstelling tot een andere theorie die precies uitlegd en ook op grond van aansluitende theorie tegen de realiteit aanleunt, is dat ik denk dat veel van deze theorieen absoluut geen grond kunnen krijgen in de werkelijke wereld en slechts is beperkt tot een mooie tekst op papier. Ik heb in de search al gezien dat er meerdere topics hierover in het verleden waren. Maar zoals men weet worden ook theorieen ververst.

Daarom zou ik graag ideeen willen uitwisselen via deze topic met GoT-ters die hier verstand van hebben. Zelf heb ik vernomen van een vroegere leraar van mij, dat tijdreizen wel degelijk kon worden gebolst, maar dat hiervoor reizen met lichtsnelheid een noodzaak was. Ik zit ook met de vraag, indien tijdreizen mogelijk zou zijn, hie krijg je dan invloed op de kere tijd, hoe kun je dus beslissen waar je heen reist, zowel tijd, als plaats?

Misschien een interessante discussie...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Beste Bergkamp, wat heb jij toch in godsnaam met het woord concept? Je blijft maar topics openen met dat woord erin... :Z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07-2025

DeX

Dankje...

En nu:

DeX, over tijdreizen...

In mijn ogen is en zal het nooit mogelijk zijn om in de tijd te reizen.
Het word te complex gemaakt door de relatitiveitstheorie en wormgat ideeen. terwijl het ook gewoon simpel tijd kan zijn. gewoon iets dat om de seconde een seconde vooruit gaat.
stelling: Als men sneller dan licht gaat gaat men de toekomst in.

Niets is verder dan de waarheid. als je sneller dan het licht gaat zie je gewoon niets meer. het is niet zo dat licht aan tijd is verbonden. maar dat wisten we al.

Dus het concept van tijdreizen: Niet mogelijk. Het concept sneller dan licht: wel mogelijk.

Deze post is geplaats om te laten zien dat ik het niet persoonlijk bedoelde tegenover Bergkamp. maar eerder zijn forumkeuze en topicaanmaak.. Daarnaast ken ik bergkamp helemaal niet en ik geef alleen mijn mening over wat ik tot nu toe gelezen heb.

--PEACE!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je alleen tijd vertragen tov een ander punt...dus een soort van `toekomst` reizen..dat wat geweest is breng je niet meer terug hoor ;)

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

nah volgens mij heeft tijd reizen niets met licht te maken. Want op het moment dat je met lichtsnelheid je eigen verwijderd van de aarde ga je voor je gevoel hetzelfde tijd vooruit als altijd. Al lijkt het op aarde of je verder in de tijd gaat. Maar jij blijft gewoon in je eigen tijd.

Lekker zijn is een gave :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 11 juli 2001 16:26 schreef lordspacie het volgende:
Al lijkt het op aarde of je verder in de tijd gaat. Maar jij blijft gewoon in je eigen tijd.
Wie zegt dat? Dat is misschien wat jij denkt, maar het is niet wat je noemt 'abstract denken'.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op woensdag 11 juli 2001 16:26 schreef lordspacie het volgende:
nah volgens mij heeft tijd reizen niets met licht te maken. Want op het moment dat je met lichtsnelheid je eigen verwijderd van de aarde ga je voor je gevoel hetzelfde tijd vooruit als altijd. Al lijkt het op aarde of je verder in de tijd gaat. Maar jij blijft gewoon in je eigen tijd.
Relativiteit, geweldig toch? :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11-2025
Oke back to the topic :) De zinloze berichies zijn verwijderd.

Verwijderd

ok, ik zal die theorie wel ff vereffenen hoor. Vrij makkelijk, er zijn geen lastige hobbels: tijdreizen kan gewoon niet.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 11 juli 2001 19:54 schreef Captain Proton het volgende:
ok, ik zal die theorie wel ff vereffenen hoor. Vrij makkelijk, er zijn geen lastige hobbels: tijdreizen kan gewoon niet.
Ja ok, maar je vergeet het concept :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 11 juli 2001 17:33 schreef morgoth het volgende:
Oke back to the topic :) De zinloze berichies zijn verwijderd.
Thanks

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-01 21:35

FCA

Volgende week door Bergkamp: Wat is het concept van het woord concept?

On-topic:
Tijdreizen in de klassieke zin is redelijk onmogelijk. Je schendt het principe van de causaliteit op grote schaal, en zodra dat overboord is wordt de natuurkunde lichtelijk wazig (en dat is een lichte understatement :+ )
Om nog maar niet te spreken van alle grootvader, grootmoeder, vader en moeder paradoxen...

Tijdreizen in de theorie van parallelle universa is in principe mogelijk, ik zie alleen niet in hoe. Hoezo kom je dan ineens in een ander universum? En waarom juist in dat ene? Theorieëen daarover zijn mijn insziens het stadium van science-fiction nog niet ontstegen.

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

Volgensmij is vooruit reizen iets heel anders dan achteruit. Ik denk niet dat je het zomaar kunt vergelijken met een videoband die je voor of achteruit spoelt. Achteruit gaat in ieder geval nooit kunnen, anders waren er al allemaal androids ons hier komen opzoeken naar deze tijd. Dat is dus zeker weten uitgesloten. Vooruit is vreemd. Dat betekent dat je een bepaalde periode niet bestaat en er daarna weer bent. Dat zou misschien kunnen, maar dan ben je gewoon tijdelijk ingevroren in de tijd.

Verwijderd

Tijdreizen in het verleden is onmogelijk omdat:
Energie niet kan verdwijnen:
Een mens is energie (massa).
Als ik in het verleden geraak en ik DENK dat ik een bericht moet achterlaten voor de <andere ik> vooruit op mijn tijd dan zal ik dat uitvoeren -> andere ik ontvangt bericht -> gaat niet terug in de tijd -> ik besta niet in verleden -> massa verdwenen

Dit alles zou wel kunnen als er natuurlijk andere universums (en shit) gemaakt worden bij tijdreizen.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Niets is verder dan de waarheid. als je sneller dan het licht gaat zie je gewoon niets meer. het is niet zo
dat licht aan tijd is verbonden. maar dat wisten we al.
Bull shit... als je zo snel gaat, en je blijft heel, dan gaan je reacties zo langzaam dat het lijkt alsof je in de tijd reist...

Vertraging heet zoiets...

Terug in de tijd zal nooit kunnen

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

terugreizen lijkt mij ook niet echt mogenlijk:
stel je bent het leven zat en je gaat terug in de tijd om je moeder(voor je geboorte) te vermoorden.
je bestaat niet meer dus er zal ook niemand komen om je moeder te vermoorden.(denk ik)

Verwijderd

Ik lees sinds enige tijd de topics in dit (en andere) fora en vaak is onderwerp tijdreizen in associatie met de lichtsnelheid. Hierbij een poging de klokken en klepels te verwijderen: Tijdreizen is in principe mogelijk (en gebeurt zelfs dagelijks en bij iedereen :)), maar dan vooruit.

De relativiteitstheorie zegt dat de tijd voor iedere waarnemer anders is. Concreet betekent dit dat de tijd voor iemand die beweegt langzamer gaat dan voor iemand die stil staat. Als de bewegende persoon met een klok in zijn hand vertrekt en na een uur bij de stilstaande persoon terugkomt loopt zijn klok achter in vergelijking met de klok van de stilstaande persoon.

Hoe hoger de snelheid van de bewegende persoon, hoe groter de tijdsverschillen. Als de beweger met 290.000 km per uur reist, zijn de tijdsverschillen aanzienlijk. De beweger is op zijn klok een uur weggeweest, op de aardse klokken is de tijd echter honderden jaren verstreken (voorbeeld, niet nagerekend). De beweger heeft dus ten opzichte van de aarde in de tijd gereist. Deze theorie van Albert E. is bewezen (dus gemeten door de tijd van een atoomklok in een spaceshuttle te vergelijken met een atoomklok op aarde)

Verwijderd

Toekomst reizen is eigenlijk geen toekomstreizen, toekomstreizen = BV Sneller of minder snel bewegen als de anderen, iederen zit op een kluitje op aarde, dus als je buiten de aarde bent zal je andere tijden leven, wat is de tijd ook al weer?
Doordat de aarde ronddraait is er een tijd, anders zou er eigenlijk ook geen tijd bestaan, volgens mij dan...:) Terug in de tijd is gewoon onmogelijk, en denk maar es in ALS het mogelijk was wat voor gevolgen het heeft. Het kan gewoon NIET, en als je een beetje denkt als: Als ik naar het verleden ga, kan ik me eigen tegen komen...kan dit als je naar de toekomst reist? Neeeeee... Dus toekomst reizen ligt meer voor de hand, en is zoals ik hier al lees bewezen dat het mogelijk is doordat het kluitje aarde met een andere snelheid 'beweegt' als de zogeheete 'tijdsreizer'

• Lordy79
  • Laatst online: 05:39

Lordy79

Vastberaden

Ik denk dat er helemaal geen tijd bestaat en dat tijd gewoon iets is wat we ons hebben aangeleerd.

In het universum is massa en energie en deze zijn uitwisselbaar volgens E = mc^2

Verplaatsing van massa/energie in het heelal is feitenlijk niets anders dan een andere opstelling van alle massa/energie. Deze verplaatsingen worden 'geregeld / geregeerd' door de natuurwetten

In theorie zal er ooit een moment kunnen komen (of die is er al oneindig veel malen geweest) dat de totale massa/energie in dezelfde stand komt als op een 'tijdstip' ervoor zodat we een herhaling van zetten krijgen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Volgens mij kan tijdreizen niet en bestaan tijdparadoxen helemaal niet.

Tijd is volgens mij een niet bestaand iets wat wij als mensen ervaren. Er spelen zich processen af en dat komt op ons over als tijd. Dus tijd zit in je hoofd vind ik. Vaag he? Net als zwaartekracht: bestaat eigenlijjk helemaal niet, schijnt gewoon gekromde ruimte te zijn, volgens de discoverychannel tenminste.

Tijdparadoxen: het is bekend dat als er een actie is er een reactie is. Bij tijdparadoxen wordt dat omgedraaid. Dus dan is actie-reactie omgedraaid. Kan dus niet. Dus tijdparadxen bestaan niet.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

ik heb laatst de film Time Machine gezien; niet omdat ik graag B-films kijk maar omdat ik een SF junkie ben :P... goed: het draait eig. in die film om de vraag waarom de hoofdrolspeler het verleden (het sterven van zijn meissie) niet kan terugdraaien. Dat kan niet omdat hij dan nooit terug in de tijd zal zijn gegaan omdat die toekomst nooit is gebeurd is het antwoord.

Ik denk dat ze hier, mits we er even vanuit gaan dat tijdreizen mogelijk is, best een goed punt hebben. Ik denk dat mits tijdreizen mogelijk is er echter alleen naar het verleden gereist kan worden maar zodra je daar wat probeert te wijzigen de toekomst waaruit je kwam niet meer bestaat, jij niet terug in de tijd kon reizen en die wijziging dus ook nooit is gebeurd. M.a.w. het verleden wijzigen kan helemaal NIET.

Dan over naar de toekomst reizen. Dat kan i.m.h.o. om dezelfde reden echter wel. mits je uiteraard op het identieke punt waarvan je vertrok weer terug in je "eigen" tijdlijn stapt omdat je anders de toekomst die normaal zou zijn (zonder tijd te gaan reizen) ook zou veranderen; dan kun je dus niet terug naar je vertrekpunt i.m.h.o.

Ik denk zojuist een helder moment te hebben meegemaakt: jullie ook? :+

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

py.mosjuh schreef op 28 August 2003 @ 14:08:
Ik denk zojuist een helder moment te hebben meegemaakt: jullie ook? :+
Saturday 14 July 2001
Toch niet helemaal helder? :+

• merlin_33
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08-2025
There was a young lady of Wight,
Who traveled much faster than light,
She departed one day,
In a relative way,
And arrived on the previous night.

Lees hier is eens over tijdreizen: http://www.hawking.org.uk/lectures/lindex.html

Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Exirion schreef op 28 August 2003 @ 14:26:
[...]

[...]

tsja: ik zocht op het topic.. zoals ook moet volgens de FAQ :P

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Verwijderd

Exirion schreef op 28 August 2003 @ 14:26:
Dat heet nu tijdreizen ;)

Het lijkt me echter verstandiger om een nieuw topic hierover te starten waarin je je standpunt nog even duidelijk uitlegt, daan in dit topic verder te gaan. Het was nooit een briljant topic, en het wordt een bijzonder warrig geheel als mensen gaan reageren op posts van 2 jaar geleden: We hebben tenslotte niet allemaal een tijdsmachine klaarstaan :P

Vandaar dus een slotje, met een uitnodiging aan de topickicker zijn mening nogmaals te herformuleren in een nieuw, eigen topic.

Overigens, over de FAQ, die stelt dat je eerst moet zoeken of je vraag ooit al beantwoord is in een ander topic, niet dat je als je geen bevredigend antwoord vindt, maar verder gaat in een oud topic... Dat is eigenlijk nooit handig, omdat dan oude en nieuwe discussies door elkaar gaan lopen en veel van de originele posters niet meer op het forum komen om te reageren (of het helemaal niet meer eens zijn met hun vroegere posts).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.