Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2x hotspot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:39
Hoi,

Ik heb op het forum rond gekeken en volgens mij is er nog geen gelijksoortige vraag gesteld, dus hoop dat ik misschien wat pointers kan krijgen.

Wij(ik en mijn vriendin) hebben thuis geen gewoon internet meer, maar beide internet onbeperkt internet via tele2.

De downloadsnelheid fluctueerd nog wel eens en toen heb ik zelf over mogelijkheden nagedacht om dit te optimaliseren.

Nu was ik benieuwd of het mogelijk is met apparaten zoals pc, laptop, ps4 etc om met beide telefoons te connecten als hotspot, zodat je de snelheid van beide telefoons kan benutten ipv maar 1.

Ook ben ik wel benieuwd of dit via een speciale router mogelijk zou zijn.

Thnx allemaal!!

Alle reacties

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:37

Koenvh

Hier tekenen: ______

En wat heb je daar zelf al over gevonden? :)

🠕 This side up

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jullie hebben dezelfde provider. De beperkende factor (als je niet pal onder de mast staat) is hoeveel capaciteit er in de lucht is. De lucht is een gedeeld medium, dus alle gebruikers delen dezelfde capaciteit. Wat denk je dat er gebeurt als je dezelfde capaciteit met twee apparaten benadert ipv met een enkele ;)

Oslik blyat! Oslik!

• smok84
dion_b schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:25:
Jullie hebben dezelfde provider. De beperkende factor (als je niet pal onder de mast staat) is hoeveel capaciteit er in de lucht is. De lucht is een gedeeld medium, dus alle gebruikers delen dezelfde capaciteit. Wat denk je dat er gebeurt als je dezelfde capaciteit met twee apparaten benadert ipv met een enkele ;)
We zitte op 100 meter van de mast af.
Dus hoopte toch wat voordeel te kunnen pakken :)

[ Voor 71% gewijzigd door smok84 op 30-11-2017 18:46 ]

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 12:52
dion_b schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:25:
De capaciteit van de mast is vele malen meer dan je zelf met je abonnement krijgt. Anders zou een mast waar 100 man mee verbonden is maar 1/100e van je snelheid krijgen die je normaal hebt?

De mast kan bijvoorbeeld 2 gigabit aan, maar als gebruiker krijg je maar 20 mbit. Zo kunnen er dus 100 gebruikers tegelijk verbinden, allen met maximale snelheid.

Zodra je inderdaad met meer dan dat verbind, zal elke gebruiker omlaag gaan in snelheid.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Edwin88 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:34:
[...]

Zodra je inderdaad met meer dan dat verbind, zal elke gebruiker omlaag gaan in snelheid.
En dat is het punt juist. Net zoals bij ieder andere netwerk is een 4G netwerk fors overboekt. Om 6u 's ochtends is je eigen device inderdaad de beperkende factor, maar op de meeste momenten waarop jij het wilt gebruiken willen andere dat ook en dan is de beschikbare capaciteit die over al die gebruikers verdeeld wordt bepalend.

Dan nog, al zou dit een mast op de hei zijn waar geen hond ooit mee verbonden is, je zou ws meer winnen met een stevige 4G router met hoge specs en goede antennes gericht op de mast.

Oslik blyat! Oslik!

• smok84
Zelf denk ik wel dat er snelheidswinst te behalen valt en niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Echter moet ik natuurlijk wel een constructie hebben van bijvoorbeeld een router of repeater, die het signaal van de hotspot van telefoon 1 en 2 kunnen oppikken en vervolgens weer verdelen.

Echter dit is toch wel lastig te realiseren volgens mij. Wel zou het voor vele een oplossing kunnen zijn voor thuis internet te vervangen door compleet mobiel internet, hetgeen tele2 meen ik gelezen heb te promoten zelfs op dit moment, het te doen met een uitspraak dat ze tetheren niet mogen verbieden.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
smok84 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:37:
Zelf denk ik wel dat er snelheidswinst te behalen valt en niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Echter moet ik natuurlijk wel een constructie hebben van bijvoorbeeld een router of repeater, die het signaal van de hotspot van telefoon 1 en 2 kunnen oppikken en vervolgens weer verdelen.

Echter dit is toch wel lastig te realiseren volgens mij. Wel zou het voor vele een oplossing kunnen zijn voor thuis internet te vervangen door compleet mobiel internet, hetgeen tele2 meen ik gelezen heb te promoten zelfs op dit moment, het te doen met een uitspraak dat ze tetheren niet mogen verbieden.
Het ligt er maar aan WAT je er voor wilt betalen natuurlijk
Je zou eventueel 2 4G routers kunnen inzetten, met twee afzonderlijke accespoints.
Maar dan heb je niet echt één netwerk, maar kan je de zaken verdelen.

Wat duurder wordt het als je die 2 4Grouters met elkaar aansluit op een duurder model thuisrouter ( al zou het eerder een zakelijke oplossinng worden ) die beide signalen opneemt via DUALwan, en die dan intern koppelt naar het thuisnetwerk.

Een snelle zoektocht komt voor mij hier op
2 x https://www.routershop.nl/tp-link-archer-mr6400/pid=53140
1 x https://www.routershop.nl...-gigabit-router/pid=28459

Of zelf kiezen :
( https://www.routershop.nl/dual-wan/tid=163 )

In theorie sluit je dan de 2 TP-links met 4G aan langs port1 naar de dualband router.

Dan heb je in theorie dus 2x de tele2 snelheden ter beschikking.

Ik denk dat je goedkoper uitbent om dan een basisabo te nemen bij Ziggo ( kost 25€/m ) en het met die 30Mbit te doen zonder moeilijke trucen uit te halen

* in THEORIE .... geen idee OF het zo zou werken, en je moet de simkaarten uit de toestellen peuteren

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 01-12-2017 12:48 ]

Pagina: 1