Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-04 23:24
Hallo iedereen

Ik heb voor de 2e keer een nieuw scherm gezet bij mijn Huawei P8. Nu vertoont deze witte vlekken. Ik heb al een dead pixel repair laten draaien (een half uur flitsende kleuren) maar dat heeft niets geholpen. Ook wrijven met je vinger helpt niet. Het hangt niet aan de screenprotector. Als je op het scherm drukt vertoont het blauwachtige cirkels. Ook als je op de achterkant hard drukt. Als ik mijn scherm vergelijk t.o.v. van deze morgen, merk ik dat 1 bolletje is "uitgelopen". Hier heb ik foto's gezet waarop het duidelijk te zien is bij verschillende kleuren.

Is er nog een manier om dit weg te werken of zou ik de verkoper een bericht sturen?

Alvast bedankt
Rob Nickmans

Beste antwoord (via NiRo op 01-12-2017 20:13)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@NiRo ik zie geen witte vlekken, maar wel een hoop defecte strepen.

Ik zou even contact opnemen met de verkoper, want dit scherm is in ieder geval niet goed. Maar wat voor display is het precies: origineel of eentje uit china? Je hebt al een aantal keer problemen gehad met je scherm namelijk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, onderwerpen die elders op GoT besproken worden horen daar en niet in OH. Een Huawei P8 is een Android smartphone, dus vragen erover horen in Android Smartphones.

Move OH -> AND

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@NiRo ik zie geen witte vlekken, maar wel een hoop defecte strepen.

Ik zou even contact opnemen met de verkoper, want dit scherm is in ieder geval niet goed. Maar wat voor display is het precies: origineel of eentje uit china? Je hebt al een aantal keer problemen gehad met je scherm namelijk.

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik kan me niet voorstellen dat dit een origineel scherm is, heb beroepshalve genoeg ervan gezien en nieuw met strepen en vlekken nog nooit meegemaakt.
Die witte "bollen" die je ziet zijn vervuiling op de spiegel achter LCD , dit kan vocht zijn maar ook andere vervuiling (stofjes bij refurbisment van het LCD bijvoorbeeld).
Ik heb het voordeel dat ik kan terugvallen op de leverancier in zo'n geval als zijnde een DOA scherm. Ik weet niet hoe het met de TS zit.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• NiRo
Bedankt voor de reacties! Ik heb het scherm gekocht bij een nirt officiële dealer omdat het anders te duur werd. De strepen die je ziet zijn niet echt maar mogelijk ontstaan omdat ik een foto maakt van een scherm. Kan ik die vuiltjes op die spiegel gewoon weghalen als ik het moederbord eraf haal? Dan zie je nl een paar plekken waar een spiegel zit.

Wat kan de oorzaak zijn van de cirkels die je ziet als je drukt op het scherm? Ze zijn ietwat paarsig.

Ik hoop dat dit opgelost wordt! Al bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
UPDATE: Het scherm is nu helemaal kapot. Het vertoont roze strepen en het beeld verspringt. Bedankt voor de tips maar ik ga het scherm dus terugsturen. Hangt er vanaf wat ze zeggen, anders wordt het een nieuwe telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 17:21
Oh...die witte vlekken. Snap niet dat de andere ze niet ziet. Volgens mij is de enige "home-remedie" met een zuignapje voorzichtig aan de achterzijde van het schermpje trekken. Trekt het niet voorgoed weg dan heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Hoeft al niet meer... Touch digitizer werkt nog perfect maar het beeld verspringt en ik krijg een soort "sneeuw" zoals de oude beeldbuizen vroeger. Niks meer aan te doen dus.
Pagina: 1