Hoi Allemaal,
Mijn Vraag
Ik wil bepaalde Cellen laten kleuren wanneer in meerdere niet opeenvolgende cellen hetzelfde woord staat.
In dit geval moeten C7 en D7 groen kleuren wanneer in G7, K7, O7, R7 en S7 het woord "Gereed" staat.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 2013 Prof. plus. Nederlands
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Google in Nederlands en engels geprobeerd. Tevens Dit forum doorzocht. Wat ik tot nu toe vond en probeerde werkte voor twee celen. Maar als ik de derde toevoegde of meer werkte het niet.
=ALS($G$7="Gereed";0;1)=ALS($K$7="Gereed";0) Werkte. Wanneer in beide cellen Gereed stond werd C7 en D7 Groen. Ook kan je met het verdraaien van een 0 en een 1 de kleur van de cel beïnvloeden als er in beide cellen niets staat.
Toen ik zo doorging met de rest van de cellen werkte het niet en kreeg ik Foutmeldingen.
Ook heb ik geprobeerd
=ALS(EN($G$7="Gereed";$K$7="Gereed;Enz;Enz))
Maar dat ging ook niet
Ook heb ik geprobeerd om alle gewenste cellen aan het begin te zetten
$G$7;SK$7; enz enz of met komma als scheidingsteken.
Verder heb ik nog wat variaties geprobeerd al met al te vergeefs
Ik hoop dat ik niet over de oplossing heb heen gelezen op dit forum. Dan spijt mij dat zeer.
Ik wacht Geduldig af of iemand mij hiermee kan helpen!
Met Vriendelijke Groet,
Steven
Mijn Vraag
Ik wil bepaalde Cellen laten kleuren wanneer in meerdere niet opeenvolgende cellen hetzelfde woord staat.
In dit geval moeten C7 en D7 groen kleuren wanneer in G7, K7, O7, R7 en S7 het woord "Gereed" staat.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 2013 Prof. plus. Nederlands
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Google in Nederlands en engels geprobeerd. Tevens Dit forum doorzocht. Wat ik tot nu toe vond en probeerde werkte voor twee celen. Maar als ik de derde toevoegde of meer werkte het niet.
=ALS($G$7="Gereed";0;1)=ALS($K$7="Gereed";0) Werkte. Wanneer in beide cellen Gereed stond werd C7 en D7 Groen. Ook kan je met het verdraaien van een 0 en een 1 de kleur van de cel beïnvloeden als er in beide cellen niets staat.
Toen ik zo doorging met de rest van de cellen werkte het niet en kreeg ik Foutmeldingen.
Ook heb ik geprobeerd
=ALS(EN($G$7="Gereed";$K$7="Gereed;Enz;Enz))
Maar dat ging ook niet
Ook heb ik geprobeerd om alle gewenste cellen aan het begin te zetten
$G$7;SK$7; enz enz of met komma als scheidingsteken.
Verder heb ik nog wat variaties geprobeerd al met al te vergeefs
Ik hoop dat ik niet over de oplossing heb heen gelezen op dit forum. Dan spijt mij dat zeer.
Ik wacht Geduldig af of iemand mij hiermee kan helpen!
Met Vriendelijke Groet,
Steven
[ Voor 0% gewijzigd door svdbent op 29-11-2017 19:32 . Reden: Typfout ]