Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Extra numpad: geeft dat geen problemen met huidige numpad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is misschien een hele domme vraag maar voor mijn flightsim heb ik meer toetsen nodig dan mijn toetsenbord heeft. Nu dacht ik erover om een doodsimpel goedkoop los numpad te kopen: heb ik 17 toetsen erbij, helemaal top. En dat voor minder dan 10 euro.

Echter... ik bedacht me opeens dat zo'n numpad misschien wel 'dubbelt' met mijn normale toetsenbord...! Ik bedoel: stel, ik zet de 5 van mijn externe goedkope numpad op 'Centre view' (of wat dan ook). Wat gebeurt er dan als ik op de 5 druk van mijn reguliere toetsenbord? Denkt de computer dan niet 'O, dat is ook een 5' en hopla, 'Centre view'? Ziet de computer dat numpad wel als EXTRA toetsen? En niet als meer van hetzelfde?

Nogmaals, misschien een domme vraag maar goed... ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat gaat je computer niet zien als extra toetsen. De numpad op je losse keyboard werkt hetzelfde als die al op je keyboard zit.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Standaard zijn alle toetsenborden dezelfde keys. Mogelijk dat je er met een tool wel een unieke binding aan kan geven. Misschien dat het spel het zelfs ondersteunt, maar anders zou ik er een joystick-achtige oplossing bij zoeken, of zelf maken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk. Dan moet ik inderdaad op zoek naar een andere oplossing. Ik zag al wel zoiets als de Razer Orbweaver maar dat ding kost me echt teveel geld...!

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik op zich mijn numpad zou kunnen vrijmaken voor wat ik wil, dus dat ik daar genoeg aan heb, alleen zit die natuurlijk rechts op mijn toetsenbord terwijl ik 'm met links moet bedienen... dat werkt dus niet. Maar als ik echt geen andere (betaalbare) oplossing kan vinden, kan ik alsnog een goedkoop numpad kopen zodat ik in ieder geval alles makkelijk met mijn linkerhand kan doen. Wa alleen leuk geweest als de toesten extra waren geweest. ;)

• Pearx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-10 11:03

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:36
Als je nou de NUM lock op de extra keypad aanzet, heb je volgens mij wel "extra" toetsen. (iig direct benaderbaar), toch ?

edit : kwatsch natuurlijk, dan krijg je INS/DEL/HOME etc.

[ Voor 20% gewijzigd door MEN-O op 29-11-2017 19:44 ]

Pagina: 1