Eerste PC Build "Geen signaal" op monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHMHNTNAMN
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-10 14:48
Hoi, ik heb mijn eerste build vandaag/gisteren in elkaar geprobeerd te zetten en nadat het kompleet was en ik het uit wilde testen op mijn monitor geeft die de hele tijd aan dat er geen signaal is.
...
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 184,50€ 184,50
1ASRock Z370 Extreme4€ 158,50€ 158,50
1EVGA GeForce GTX 1050 Ti 4GB SC GAMING€ 162,50€ 162,50
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Arctic Freezer 33€ 27,85€ 27,85
1G.Skill Ripjaws V F4-2666C15D-16GVR€ 212,-€ 212,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 821,30

Maar dan is de RAM een kit van 1 inplaats van 2. En deze PSU heb ik er bij.
...
Wat ik geprobeerd heb:
  • Verschillende monitors en kabels (HDMI, D-sub). Heb ze geprobeerd op beide het moederbord en de videokaart. Het rare is wel dat als ik mijn monitor zet naar D-sub wanneer die er in geplugd is dan gaat heel de computer uit en weer aan.
  • Als ik de RAM er uithaal dan piept de System Speaker, als ik die er in doe dan niet. Ik heb het in alle 4 de gleuven geprobeerd.
  • Alle stappen in deze gids op tomshardware heb ik geprobeerd
  • De computer opstarten met alle mogelijke combinaties van GPU/SSD/HDD/Alles geeft altijd hetzelfde aan.
Dus.... Ik heb geen flauw idee wat er mis is. Ik heb het aan een paar mensen gevraagd en die zeiden dat het aan de CPU kon liggen, maar ik heb geen manier om te testen of dit klopt of niet want ik heb geen andere computers/onderdelen om te testen. Dus als iemand nog iets anders weet dan zou dat fijn zijn.

Beste antwoord (via MHMHNTNAMN op 29-11-2017 19:49)

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:56
turn off the computer and unplug the power cord, then use a jumper cap to short
the pins on CLRCMOS1 for 3 seconds. Please remember to remove the jumper
cap after clearing the CMOS.

je kan even een jumper pakken van een ander oud moederbord als je dat nog hebt liggen

anders kan je er ook een een schroevendraaier tegen aan houden of een paperclip of zo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het rare is wel dat als ik mijn monitor zet naar D-sub wanneer die er in geplugd is dan gaat heel de computer uit en weer aan.
Dit lijkt alsof er een lekspanning is.

Doet me 2 vragen opborrelen: heb je de monitor & PC wel in een geaard stopcontact en open deur: heb je de standoffs wel gebruikt bij het monteren van het moederbord?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
het zijn 2 modules van 8gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHMHNTNAMN
MAX3400 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:06:
[...]

Dit lijkt alsof er een lekspanning is.

Doet me 2 vragen opborrelen: heb je de monitor & PC wel in een geaard stopcontact en open deur: heb je de standoffs wel gebruikt bij het monteren van het moederbord?
Ik heb alleen in de keuken een geaard stopcontact verder nergens in huis, ik zal eens kijken of ik het daarmee kan verbinden. De standoffs heb ik gebruikt ja. Ze zitten ook in de goede locatie en ik heb ze meerde keren gecontroleerd.

Als ik mijn monitor niet aan zet dan blijft de computer gewoon de hele tijd aan.
Nee 1 van 8gb, alleen degene die ik heb gekocht staat niet op Tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door MHMHNTNAMN op 29-11-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ah.. dat is een beetje jammer.. want dan kon je die andere module eens proberen..

haal die videokaart er eens uit
dat moederbord heeft ook onboard video

kijk eens of hij het dan wel doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHMHNTNAMN
boyette schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:13:
ah.. dat is een beetje jammer.. want dan kon je die andere module eens proberen..

haal die videokaart er eens uit
dat moederbord heeft ook onboard video

kijk eens of hij het dan wel doet
Ja, dat heb ik geprobeerd, dan krijg ik precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MHMHNTNAMN schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:12:
[...]

Ik heb alleen in de keuken een geaard stopcontact verder nergens in huis, ik zal eens kijken of ik het daarmee kan verbinden. De standoffs heb ik gebruikt ja. Ze zitten ook in de goede locatie en ik heb ze meerde keren gecontroleerd.

Als ik mijn monitor niet aan zet dan blijft de computer gewoon de hele tijd aan.

[...]

Nee 1 van 8gb, alleen degene die ik heb gekocht staat niet op Tweakers.
Raar verhaal; dan ligt het dus mogelijk aan de connectie naar de monitor. Heb je niet een HDMI naar de TV ofzo om te testen?

Afgezien daarvan, en ik ben even te lui/moe om te lezen; die Asrock, uit mijn hoofd, accepteert toch helemaal geen single DIMM configuraties? Of ken ik de QVL niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dus ook geen beeld zonder videokaart
zowel op dsub als op dvi?

oh en hdmi zit er ook op

[ Voor 18% gewijzigd door boyette op 29-11-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHMHNTNAMN
MAX3400 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:16:
[...]

Raar verhaal; dan ligt het dus mogelijk aan de connectie naar de monitor. Heb je niet een HDMI naar de TV ofzo om te testen?

Afgezien daarvan, en ik ben even te lui/moe om te lezen; die Asrock, uit mijn hoofd, accepteert toch helemaal geen single DIMM configuraties? Of ken ik de QVL niet goed?
Met HDMI krijg ik precies hetzelfde, die doet het wel gewoon goed als ik die met mijn laptop en dezelfde TV verbind.

Ik dacht in de eerste instantie ook dat dat het probleem is, want de RAM die ik heb staat ook niet in de Memory QVL van dit moederbord, maar ik had dit op Reddit /r/buildapc gevraagd en daar zeiden dat die gewoon zou moeten werken.
boyette schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:16:
dus ook geen beeld zonder videokaart
zowel op dsub als op dvi?

oh en hdmi zit er ook op
Nee dan krijg ik ook geen beeld. Ik heb Dsub en HDMI geprobeerd. Ik heb geen DVI kabel maar ben van er morgen een te kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door MHMHNTNAMN op 29-11-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MHMHNTNAMN schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:22:
[...]

Met HDMI krijg ik precies hetzelfde, die doet het gewoon goed als ik die met mijn laptop en dezelfde TV verbind.

Ik dacht in de eerste instantie ook dat dat het probleem is, want de RAM die ik heb staat ook niet in de Memory QVL van dit moederbord, maar ik had dit op Reddit /r/buildapc gevraagd en daar zeiden dat die gewoon zou moeten werken.
Mmmm, de symptomen geven geen uitsluitsel over het RAM maar ik betwijfel of Reddit het beter weet dan de QVL. Neemt nog steeds niet weg dat de meeste QVL's die ik ken voor dit type CPU's, absoluut geen invullen geeft aan single-DIMM configuraties.

Maar, aangezien PC+HDMI -> TV ook geen beeld geeft: dan zit het issue dus ergens "in" de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
naah.. ik heb net ook die qvl bekeken van Gskill staat er een hele lijst in dus dan werken deze ook wel
tenzij het heel ander geheugen is..

welke heb je precies? typenummer?

ik denk dat je de bios een keer moet resetten.. zit daar nog een jumper voor of een knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
maar uhm TV dat kan wel eens issues geven .. met hdmi sync

heb je geen normale monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
MAX3400 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:24:
[...]

Mmmm, de symptomen geven geen uitsluitsel over het RAM maar ik betwijfel of Reddit het beter weet dan de QVL. Neemt nog steeds niet weg dat de meeste QVL's die ik ken voor dit type CPU's, absoluut geen invullen geeft aan single-DIMM configuraties.

Maar, aangezien PC+HDMI -> TV ook geen beeld geeft: dan zit het issue dus ergens "in" de PC.
ja dat single dimm geeft mij ook te denken maar zou ook gewoon moeten werken
alleen kan zijn dat die bios daarop hikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHMHNTNAMN
MAX3400 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:24:
[...]

Ik heb voor de zekerheid Asrock een mailtje gestuurd gisteren maar heb nog geen reactie.
boyette schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:26:
naah.. ik heb net ook die qvl bekeken van Gskill staat er een hele lijst in dus dan werken deze ook wel
tenzij het heel ander geheugen is..

welke heb je precies? typenummer?

ik denk dat je de bios een keer moet resetten.. zit daar nog een jumper voor of een knopje?
Er zit geen knopje bij, en er zat ook geen jumper pin ofzoiets bij het moederbord dus doe moet ik dan apart kopen toch?
boyette schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:27:
maar uhm TV dat kan wel eens issues geven .. met hdmi sync

heb je geen normale monitor?
Ik heb nog een scherm van 1280x1024 (die anders wel werkt) waar ik het op uitgeprobeerd heb, maar die geeft dus helemaal niks aan. Die is gewoon zwart.

Dit is de monitor die aangeeft dat ik geen signaal heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
handleiding pagina 20
cmos reset

zit er wel op

wel videokaart eruit halen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• boyette

je kan even een jumper pakken van een ander oud moederbord als je dat nog hebt liggen

anders kan je er ook een een schroevendraaier tegen aan houden of een paperclip of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHMHNTNAMN
boyette schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:44:

boyette schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:33:
handleiding pagina 20
cmos reset

zit er wel op

wel videokaart eruit halen
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat pinnetje zat er niet op maar ik heb het pinnetje van een heel oud moederbord kunnen gebruiken en hij is nu opgestart naar de BIOS!!!! Dankjewel!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
doe maar eens een paar thumbjes dan ;)

aah had je al gedaan..

[ Voor 25% gewijzigd door boyette op 29-11-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette