Mono en cpu upgrade voor gtx1080 en DDR3

Pagina: 1
Acties:

• MC trouble
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een ander topic open over mijn (vermoedelijk) overleden moederbord. Momenteel ka ik alleen via mijn mobiel op het internet. Dit maakt het vergelijken van onderdelen echt een drama.

Ik game op 4k... net cod ww2 gekocht, maar niet kunnen spelen 😒 Ik doe het wat zwaardere cad/cam tekenwerk en ik doe veel met excel VBA. Ok heb normaliter veel te veel open staan, maar mijn i7 2600 en 2x 8gb ram deed het goed.

Wat voor moederbord en cpu zouden jullie aanraden in combinatie met;

MSI GTX 1080 z
2x 8gb crosair vengeance 1600 MHz
Be quite 700 watt pcu
2 SSD schijven 5 HDD 1 dvd (minstens 8 SATA porten)
Scythe muggen 3.
Samsung 4k monitor
Samsung 2,5k monitor
Benq 1080p 'side scherm'

Budget is ~500 euro, maar kan wat hoger als het echt de moeite is. Veel van mijn programma's hebben 1 snelle core nodig dus een hoog frequentie is meer waard dan meer cores.

De nieuwe i5 werkt niet met het DDR3 dat net nieuw is. Ik zou naar ddr4 over kunnen stappen, maar voor 16g. Ben ik dan weer 160,- extra kwijt.

Ik geef de voorkeur aan nieuw.

Alle feedback is welkom, maar ik heb vrij snel weer een werk/school pc nodig 😌

Groetjes,

Koen.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-02 23:12
Ik snap dat je haast hebt, maar het is wel de bedoeling dat je zelf wat bij elkaar zoekt.

Wat dat geheugen betreft, DDR3 word niet meer gebruikt voor de huidige generatie.

Dus ik zou je huidige geheugen verkopen en daar ddr4 van halen.

• MC trouble
Ik had niet het idee dat ddr4 veel sneller zou zijn en ik hoef ook niet het nieuwste van het nieuwste dacht ik. Het prijs verschil tussen de generaties is inderdaad niet zo idioot hoog. Dan gaat het ddr3 de v&a op en wordt het budget 600,-.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:41
DDR 4 is niet compatible met de nieuwe generatie, dus als je wat nieuws wilt, heb je weinig keuze

• MC trouble
Ik neem aan dat je ddr3 bedoeld 😅. Nu ik niet meer naar DDR3 kijk heb ik gekozen voor de 8600k en een z370 moeder bord. Daarmee zou ik wel weer een tijd door kunnen. Alleen nog een moederbord vinden met genoeg sata poorten en spdif.

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aTo0NTA5MjE7aToxO30=

Ik krijg het op mijn mobiel niet voor elkaar om de Tweaker links te delen, maar ik denk dat dit wel een goeie set zou moeten zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door MC trouble op 29-11-2017 19:50 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:36
Als je bij DDR3 blijft heeft het weinig nut de i7 2600 te vervangen (een 4790 is niet zo veel beter dat het de prijs waard is).
Ik zou gewoon een zo goedkoop mogelijk 2e hands bord zoeken en het er nog een tijdje mee doen.
Of je moet gelijk naar een i7 4790k gaan en deze overklokken, dat zou nog wel nut hebben t.o.v. de 2600 non-OC.
Pagina: 1