Ik heb een ander topic open over mijn (vermoedelijk) overleden moederbord. Momenteel ka ik alleen via mijn mobiel op het internet. Dit maakt het vergelijken van onderdelen echt een drama.
Ik game op 4k... net cod ww2 gekocht, maar niet kunnen spelen 😒 Ik doe het wat zwaardere cad/cam tekenwerk en ik doe veel met excel VBA. Ok heb normaliter veel te veel open staan, maar mijn i7 2600 en 2x 8gb ram deed het goed.
Wat voor moederbord en cpu zouden jullie aanraden in combinatie met;
MSI GTX 1080 z
2x 8gb crosair vengeance 1600 MHz
Be quite 700 watt pcu
2 SSD schijven 5 HDD 1 dvd (minstens 8 SATA porten)
Scythe muggen 3.
Samsung 4k monitor
Samsung 2,5k monitor
Benq 1080p 'side scherm'
Budget is ~500 euro, maar kan wat hoger als het echt de moeite is. Veel van mijn programma's hebben 1 snelle core nodig dus een hoog frequentie is meer waard dan meer cores.
De nieuwe i5 werkt niet met het DDR3 dat net nieuw is. Ik zou naar ddr4 over kunnen stappen, maar voor 16g. Ben ik dan weer 160,- extra kwijt.
Ik geef de voorkeur aan nieuw.
Alle feedback is welkom, maar ik heb vrij snel weer een werk/school pc nodig 😌
Groetjes,
Koen.
Ik game op 4k... net cod ww2 gekocht, maar niet kunnen spelen 😒 Ik doe het wat zwaardere cad/cam tekenwerk en ik doe veel met excel VBA. Ok heb normaliter veel te veel open staan, maar mijn i7 2600 en 2x 8gb ram deed het goed.
Wat voor moederbord en cpu zouden jullie aanraden in combinatie met;
MSI GTX 1080 z
2x 8gb crosair vengeance 1600 MHz
Be quite 700 watt pcu
2 SSD schijven 5 HDD 1 dvd (minstens 8 SATA porten)
Scythe muggen 3.
Samsung 4k monitor
Samsung 2,5k monitor
Benq 1080p 'side scherm'
Budget is ~500 euro, maar kan wat hoger als het echt de moeite is. Veel van mijn programma's hebben 1 snelle core nodig dus een hoog frequentie is meer waard dan meer cores.
De nieuwe i5 werkt niet met het DDR3 dat net nieuw is. Ik zou naar ddr4 over kunnen stappen, maar voor 16g. Ben ik dan weer 160,- extra kwijt.
Ik geef de voorkeur aan nieuw.
Alle feedback is welkom, maar ik heb vrij snel weer een werk/school pc nodig 😌
Groetjes,
Koen.