Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb gister gezocht op google, naar een driver die ik nog nodig had, voor mijn usb 3.0
Echter, kwam ik toen "ASRock Live Update & App Shop" tegen. ik wist niet wat het precies was,...
Toen ik hem eenmaal op mijn pc had gezet, bleek het een programma te zijn van mijn merk moederbord.

Ik kan met deze app, drivers etc downloaden die bij mijn moederbord horen.
Ik heb dat dus gedaan, 3.0 erop etc. toen zag ik ook dat er een update was voor mijn bios!
Kwestie van drukken updaten, en installeren. na de reboot was de "bios update" weg.

Mijn systeem dus helemaal Up-To-Date! zou je denken...
Kreeg ik vandaag ineens een blauw scherm....?? ik dacht, hmm ik gooi windows 10 erop. dus schone install.
Dacht dan ben ik er wel vanaf, maar nee... nog steeds die rare blauwe scherm...

dit staat er links onderin mijn blauwe scherm:
system thread exception not handled

Uiteraard al de hele dag wezen google, zolang als het kon.. want zo nu en dan gaat hij uit, en krijg ik weer dat blauwe scherm....

Zou het van de bios update kunnen komen?
Google gaf aan dat ik door middel van opdracht promp? zo iets wat stappen kon doorlopen....die heb ik dus gedaan... maar niks van dat alles werkt.....

Wat kan ik nu nog doen?
Resetten bios? zo ja, hoe?

Radeloos!
Groet.
Michael.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:42
Meestal moet je na een dergelijke update je bios een keer factory default maken en opnieuw instellen.

Dat gebeurt meestal niet na zoń live bios update en dan komen bepaalde waardes niet overeen met de indeling van de nieuwe bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
Download even een blue screen viever en post een screenshot ervan, met de foutlmelding

Zoals deze bv:

http://m.majorgeeks.com/?...w.html&utm_referrer=#2804

[ Voor 46% gewijzigd door freaky35 op 29-11-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09 12:41
Probeer eens een CMOS reset.(even googlen)

En ik raad overigens nooit aan om de bios te updaten via software die je vanuit Windows runt.
Dat gaat helaas wel eens fout.
De beste manier is om op de website van de fabrikant het bestand te downloaden, op een USB zetten en via de bios te laten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@freaky35 ik heb even gezocht op google, want nu gebeurd het even niet....zul je altijd zien.

Screen:
http://en.community.dell....00_17-at-10.51.34-PM.jpeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
Ik zou daar nog even mee wachten, want die foutmelding zou te maken kunnen hebben met het geheugen,je wilt geen corrupt bios flashen,of die doe niet doorgaat tijdens de bios update

Je moet dat programma downloaden en daarmee lees je uit welke blue screen melding die heeft, hij leest de mini dump uit

[ Voor 25% gewijzigd door freaky35 op 29-11-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@freaky35 dankje!

Ik heb nu idd dat programmaatje en zie idd 2 regels...wat moet ik er nu mee doen?
Kopie past hier, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Post een screenshot er van hier als je wil,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem geupload:
https://ibb.co/csYCNw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@freaky35 Een hoop informatie,
Maar mijn engels is niet mijn sterkste kant. dus ga er niet zo heel ver mee komen..
Wel bedankt! Al weet ik nog steeds niet waar het aan ligt haha.
Denk dat ik mn pc maar even naar de winkel breng. volgende week ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Zat toch nog even te spelen vandaag, en wat me opviel is dat ik nu geen blauwe scherm meer krijg....behalve als ik een game start... en, als ik via chrome een website bezoek dan freez hij.. en staat er links onder in wachten op catche. deze wel geleegd overigens.

Nu zag ik dat ik ook mijn bios dus opnieuw moest instellen...echter, ga ik niet graag mijn bios in om dingen te veranderen, mits iemand weet wat voor instellingen ik moet gebruiken. dan kom ik er wel uit.

Is er iemand hier die weet welke ik moet hebben?
FX 8350 / Asrock 970 Extreme3 R2.0 / 8GB is mijn systeem.

mocht er een reactie komen alvast bedankt!
(Ja ik heb al rond gekeken op internet. kom veel dingen tegen, maar ben te bang dat ik verkeerde gegevens invoer, vandaar dat ik het via deze weg probeer!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Dit hoeft geen bios ding te zijn, in die link die ik je gestuurd hebt, staat ook dat een driver het probleem kan veroorzaken.

Dit kan je bekijken met eventviewer( Google dat maar eens)

Daar staan alle foutmeldingen ect in, ook dus die bij jou het BSOD veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu hier in....maar snap er niet zo heel veel van. waar kan ik nu zoeken naar het conflict?
Dank is groot!

https://ibb.co/jFWvAG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie inderdaad een hoop uitroep tekentjes, maar dan staat er: systeem is afgebroken. dit kan komen door verkeerd afsluiten of stroom storing. nja, daar weet ik de oorzaak wel van. BS.

maar ik snap het niet, schone install... ik had er nog niks op gezet of ik kreeg na mijn eerste boot, meteen die blauwe scherm. en nu krijg ik hem als ik cod op start, of ik krijg dat catche verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels mijn oude HDD erin gedaan, en mijn ssd er even tussen uit gehaald.. probleem lijkt verholpen...in de loop van de middag nog eens goed testen.
Pagina: 1