Goedenavond,
Ik ben al een tijd op zoek naar de juiste componenten om mijn PC samen te stellen. Nu heb ik een aantal componenten al gekocht maar blijf ik twijfelen over de grafische kaart.
1: Waar wil ik mijn PC voor gebruik:
Ik wil naast Photoshop Lightroom en de basis dingen vooral weer het pc gamen op gaan pakken.
Welke games?!: 'City Skylines, Planet Coaster en Divinity Original sin 2.
Wat verwacht ik van mijn PC:
Dat deze games op medium kwaliteit goed draaien. Voornamelijk een goede frame-rate.
Ik snap dat ik niet het budget heb om een high-end PC te bouwen. Mijn eis is dus ook niet
dat ik deze games op de hoogste kwaliteit kan spelen, mijn eis is dat ik ze kan spelen...
Welke onderdelen heb ik al of ben ik van plan om te kopen?
- Processor: AMD Ryzen 5 1600 WRAITH 3400 AM4 BOX
- Moederbord: ASUS PRIME B350-PLUS, socket AM4
- Intern geheugen: D416GB 3200-16 Predator K2 KHX
- Opslag: Samsung SSD
- Behuizing: Corsair Carbide 300R, Tower-behuizing
Maar nu, welke videokaart?
Ik ben al een tijdje aan het kijken welke kaart ik nu hierbij vind passen maar kan er
niet echt wijs uit worden. Er zijn zoveel verschillende videokaarten en het verschil ontgaat
mij eigenlijk.
Mijn voorkeur ging/gaat al langere tijd uit naar de volgende kaart:
ASUS ROG GeForce GTX 1050 Ti Strix OC Gaming
Deze is om en nabij de €190,-
Nu lees ik positieve reacties maar ook reacties dat deze kaart toch ook wel problemen heeft met de frame-rate. Mijn budget is maximaal €250,- voor een videokaart.
De 1070 kaart wordt vaak aangeraden maar deze zijn weer een categorie duurder.
Ook heb ik moeite met het vinden van goede vergelijkingen tussen goede kaarten. Ik kom dan al snel uit bij
kaarten van €500,-...
Ik vind het leuk om zelf mijn computer in elkaar te zetten en heb dit eigenlijk altijd al gedaan (ik ben nu 31..
)
Maar.... Ik ken helaas niet alle laatste ins and outs wat betreft computers.
Wie o wie kan mij helpen. Welke kaarten binnen mijn budget passen het beste bij de rest van mijn pc? En wat vinden jullie van de GTX 1050.
Bij voorbaat dank.
Ik ben al een tijd op zoek naar de juiste componenten om mijn PC samen te stellen. Nu heb ik een aantal componenten al gekocht maar blijf ik twijfelen over de grafische kaart.
1: Waar wil ik mijn PC voor gebruik:
Ik wil naast Photoshop Lightroom en de basis dingen vooral weer het pc gamen op gaan pakken.
Welke games?!: 'City Skylines, Planet Coaster en Divinity Original sin 2.
Wat verwacht ik van mijn PC:
Dat deze games op medium kwaliteit goed draaien. Voornamelijk een goede frame-rate.
Ik snap dat ik niet het budget heb om een high-end PC te bouwen. Mijn eis is dus ook niet
dat ik deze games op de hoogste kwaliteit kan spelen, mijn eis is dat ik ze kan spelen...
Welke onderdelen heb ik al of ben ik van plan om te kopen?
- Processor: AMD Ryzen 5 1600 WRAITH 3400 AM4 BOX
- Moederbord: ASUS PRIME B350-PLUS, socket AM4
- Intern geheugen: D416GB 3200-16 Predator K2 KHX
- Opslag: Samsung SSD
- Behuizing: Corsair Carbide 300R, Tower-behuizing
Maar nu, welke videokaart?
Ik ben al een tijdje aan het kijken welke kaart ik nu hierbij vind passen maar kan er
niet echt wijs uit worden. Er zijn zoveel verschillende videokaarten en het verschil ontgaat
mij eigenlijk.
Mijn voorkeur ging/gaat al langere tijd uit naar de volgende kaart:
ASUS ROG GeForce GTX 1050 Ti Strix OC Gaming
Deze is om en nabij de €190,-
Nu lees ik positieve reacties maar ook reacties dat deze kaart toch ook wel problemen heeft met de frame-rate. Mijn budget is maximaal €250,- voor een videokaart.
De 1070 kaart wordt vaak aangeraden maar deze zijn weer een categorie duurder.
Ook heb ik moeite met het vinden van goede vergelijkingen tussen goede kaarten. Ik kom dan al snel uit bij
kaarten van €500,-...
Ik vind het leuk om zelf mijn computer in elkaar te zetten en heb dit eigenlijk altijd al gedaan (ik ben nu 31..
Maar.... Ik ken helaas niet alle laatste ins and outs wat betreft computers.
Wie o wie kan mij helpen. Welke kaarten binnen mijn budget passen het beste bij de rest van mijn pc? En wat vinden jullie van de GTX 1050.
Bij voorbaat dank.