Bluetooth hub voor telefonie in de auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn vraag

Voor mijn werk ben ik regelmatig langdurig op pad in de auto. Naast een privetelefoon heb ik een werktelefoon. Graag zou ik in de auto op beiden (via de ingebouwde bluetooth carkit van de auto zelf) bereikbaar zijn. Een dual sim oplossing heeft niet de voorkeur (ik hou het geheel graag echt fysiek gescheiden). Is er een Bluetooth "hub" te krijgen die verbindt als master aan twee telefoons en als slave aan de carkit?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Nu een Audi, maar dat wisselt per 2-3 jaar (en eigenlijk zoek ik iets wat universeel is), als telefoons momenteel een Galaxy Note 3 en Galaxy J5.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Veel oplossingen voor Bluetooth communicatie tussen auto's/motorrijders e.d. (twee slaves, apparaat als master), maar niet met nog een koppeling naar een carkit in een auto.

Als het niet bestaat moet ik misschien eens een Raspberry Pi met drie Bluetooth adaptertjes gaan inrichten :)

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 29-11-2017 16:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor zover ik weet is bluetooth een point-to-point verbinding. Bij een verbinding horen dan twee apparaten. Sommige apparatuur (motor intercom bijvoorbeeld) kan tegelijkertijd meerdere verbindingen aan. Echter, vaak zit hier ook maar maximaal één telefoon bij.

Mijn simpele oplossing in het verleden was mijn prive telefoon koppelen aan de carkit, en mijn werktelefoon doorsturen naar mijn prive telefoon.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:45
Kan je niet gewoon meerdere telefoons koppelen aan je car kit?

Kan op mijn RNS315 in een VW Golf wel....

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:56:
Voor zover ik weet is bluetooth een point-to-point verbinding. Bij een verbinding horen dan twee apparaten. Sommige apparatuur (motor intercom bijvoorbeeld) kan tegelijkertijd meerdere verbindingen aan. Echter, vaak zit hier ook maar maximaal één telefoon bij.

Mijn simpele oplossing in het verleden was mijn prive telefoon koppelen aan de carkit, en mijn werktelefoon doorsturen naar mijn prive telefoon.
Doorschakelen zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.
bramv82 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:56:
Kan je niet gewoon meerdere telefoons koppelen aan je car kit?

Kan op mijn RNS315 in een VW Golf wel....
Koppelen van meerdere telefoons gaat wel, maar er is er altijd maar een actief bij mijn weten (degene die als eerste in de prio-lijst staat of degene die als eerste connect)

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 29-11-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 12:15
pagani schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:57:

[...]

Koppelen van meerdere telefoons gaat wel, maar er is er altijd maar een actief bij mijn weten (degene die als eerste in de prio-lijst staat of degene die als eerste connect)
Dat laatste zou je eens moeten testen. Ervaring met iDrive-systemen van BMW is bij mij dat er meerdere telefoons tegelijkertijd gekoppeld kunnen zijn, en alle binnenkomende oproepen doorkomen. Uitgaande oproepen is lastiger, die gaan automatisch op het eerst verbonden device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

pagani schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:57:
[...]

Doorschakelen zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.

[...]

Volgens mij krijg je dan de mogelijkheid om de andere even tijdelijk in de wacht te zetten. Kwestie van proberen natuurlijk ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1