2 beeldschermen naar 1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan524
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Mijn vraag
...
Is er in Windows 7 een instelling waar ik twee dezelfde beeldschermen kan gebruiken als één? Dan bedoel ik dat het zeg maar één resolutie wordt. Nu zijn beide resoluties 1280 x 1024 kan het dan één scherm van 2560 x 1024 laten maken? De bedoeling is dan om bijv. een supergroot excel document makkelijker te kunnen lezen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Windows 7 & 2 dell beeldschermen van 17 inch als ik het goed heb.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Excel groter slepen werkt maar ik wil het gewoon zo hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En wat had je al op internet gevonden?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Je scherm heeft een maximale resolutie die van jou is denk ik 1280x1024 daar moet je het mee doen. Je scherm geeft alleen iets weer dat kan je niet samenvoegen. Als je het anders wilt moet je een andere monitor kopen met een hogere resolutie.

[ Voor 44% gewijzigd door HKLM_ op 29-11-2017 16:33 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan het venster van een programma gewoon groter maken en uitrekken over 2 schermen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 29-11-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
@PilatuS Dat wil die dus niet :P (maak ik op uit zijn laatste zin)

[ Voor 33% gewijzigd door HKLM_ op 29-11-2017 16:36 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Wil je een monitor Klonen? Dat kan standaard. De gekozen resolutie wordt dan die van de laagste van de twee schermen.

Of wil je een applicatie groter weergegeven hebben, omdat op de "native" resolutie van het betreffende scherm het te klein is om goed te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 19:10

TommieW

Numa numa.

Zoek je zoiets als Eyefinity van AMD? Ik kan je al vertellen dat de rand tussen de schermen best wel irritant gaat worden. :P

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-07 20:19

Processorkoeler

Geen stock koeler

Je kunt Eyefinity (AMD) gebruiken, volgens mij heeft NVIDIA hier ook wat voor, als ik het goed heb heet dit PHYSX en dit kun je ook instellen in het control panel. Is voornamelijk voor games, want je hebt ook bezelcorrectie, ik neem aan dat je dat niet wilt bij Excel.

Gewoon even googlen op je GPU en dan "combine monitors" of dergelijke termen intypen. 100% Dat je iets vindt!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-07 11:55

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Processorkoeler schreef op donderdag 30 november 2017 @ 02:02:
Je kunt Eyefinity (AMD) gebruiken, volgens mij heeft NVIDIA hier ook wat voor, als ik het goed heb heet dit PHYSX en dit kun je ook instellen in het control panel. Is voornamelijk voor games, want je hebt ook bezelcorrectie, ik neem aan dat je dat niet wilt bij Excel.

Gewoon even googlen op je GPU en dan "combine monitors" of dergelijke termen intypen. 100% Dat je iets vindt!
Bij Nvidia heet het iets met surround.

@Nathan524, bij deze technieken zorgt de videokaart ervoor dat Windows denkt dat maar 1 beeldscherm hebt met de resolutie van beide schermen. Dat is wat je wilt, denk ik.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Nathan524
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik lees wel dat NVIDIA en AMD deze opties hebben maar aangezien ik op intel graphics zit heb ik nog niets kunnen vinden.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 09:54
Waarom wil je eigenlijk die resolutie "samenvoegen"?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:59
Kijk eens naar Displayfusion... volgens mij kan je het daarmee realiseren.

https://www.displayfusion.com/

Anoniem: 188596

Je kan in beeldscherminstellingen eenvoudig kiezen voor twee beeldschermen en dan uitgebreid bureaublad.
Doet volgens mij precies wat je wil.
Pagina: 1