Je hebt een open verdeler, dus die heeft geen eigen pomp. Je hebt natuurlijk alleen flow als de warmtepomp aan het verwarmen is. Afgaande op jouw opmerking over bijna passiefhuis zou dit best eens heel sporadisch kunnen zijn. 22C aanvoer is laag, maar als je huis er warm van wordt, dan is het ideaal, want hoe lager de aanvoer des te efficiënter is de warmtepomp. Ik vermoed dat de warmtepomp de aanvoertemperatuur regelt op basis van de buitentemperatuur en de warmtevraag. Wederom kun je dat natuurlijk alleen meten als de warmtepomp daadwerkelijk aan het verwarmen is.
Je verdeler bestaat uit twee "balken". Op de ene zitten ventielen. Die zijn, zoals gezegd, NO (normally open, dwz als je ze niet actief indrukt, dan duwt een veer ze naar buiten en zijn ze open). Als je de motoren eraf haalt (die witte dingen met een zwarte stip en een draad eraan, genummerd 1 tm 5) dan worden die ventielen niet meer ingedrukt en staan al je groepen open (in principe natuurlijk, als ze niet kapot zijn).
Op de andere balk zitten doorgaans inregelventielen. Deze kun je inregelen om zo te zorgen dat iedere groep het juiste debiet krijgt (= flow). Deze kun je van helemaal dicht tot helemaal open draaien doorgaans. Zo kun je een kortere slang met minder weerstand een beetje verder dicht zetten om te voorkomen dat al het warme water de weg van de minste weerstand neemt.
Op die tweede (duidelijke) foto zie je de debiet metertjes. Die rode zuigertjes die onderin liggen geven de flow aan. Er staat een schaal verdeling op die plastic glaasjes. Die zuigertjes liggen op de foto allemaal onderin, dus er stroomt nergens water door. Waarschijnlijk stond daar je WP dus gewoon uit.
Ik zou beginnen met al die motoren van de zones af te gooien, zodat alls gewoon helemaal open is. Vervolgens zou ik de thermostaat overal op 30C zetten, zodat de kans groot is de de warmtepomp flink begint te werken en alles in verwarm stand gaat. Je zou dan ergens flow moeten zien, anders wordt je huis helemaal niet verwarmd (VV is je enige verwarming toch?).
Als er dan 1 of enkele groepen geen flow geven dan staat waarschijnlijk het inregelventiel van die groep dicht.