Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 17:06
Hallo,

Ik heb mijn mbo van de zomer afgerond en nu sta ik voor de beslissing wat ik nu wil gaan doen. Momenteel werk ik fulltime bij mijn bijbaan maar dit wil ik niet langer dan een jaar gaan doen. (omdat het toch niet mijn passie is)

Nu heb ik dus zoals al vermeld mbo afgerond. MBO Niveau 4 ICT-Beheerder. Maar ik zit te twijfelen of ik HBO wil gaan doen, of toch werk ga zoeken. Full time HBO zie ik niet zo zitten omdat ik mezelf niet gemotiveerd meer ga krijgen om weer 4 jaar full time naar school te gaan. Daarom zit ik te kijken naar de alternative. Duaal en Deeltijd.

Zoals ik begrepen heb is deeltijd dat je full time (dan wel 32 uur) en daarnaast een studie volgt die eigenlijk niks met elkaar te doen hebben. Het is welleswaar in dezelfde sector maar daar houdt het mee op. En duaal is dat je werkt en een deel naar school gaat en dat je uit beide studiepunten moet halen. (als ik het mis heb, hoor ik dit graag!)

Maar nu is dus het ding, ik kan geen duaal opleiding vinden. En al helemaal geen ervaringen. Nu denk ik dat hier wel mensen met ervaring moeten zitten of mensen die handiger zijn in het vinden van opleidingen. Ik woon precies tussen Venlo en Nijmegen in. Op de grends van limburg,gelderland,brabant en duitsland. Het mag uit de buurt zijn maar liever niet dat ik voor een school dag 4 uur moet reizen (enkel) (retour zou kunnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Kan hoe dan ook aanraden om verder te studeren en voor HBO te gaan. Systeembeheer wordt ook steeds meer geautomatiseerd en je wil daar aan de "automatiseerder" kant staan en niet aan de "geautomatiseerde" ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Hoe oud ben je en wat wil je gaan doen voor HBO opleiding?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Oja, dat was ik vergeten te melden. Ik ben 20 jaar.

Wat voor HBO opleiding ik wil doen is lastig, hangt er vanaf wat er precies is. Maar in iedergeval wel ICT. (alleen houd ik niet zo van sites/programma's programeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

tendmex schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:40:
Hallo,
[...] (omdat het toch niet mijn passie is)

[...]Full time HBO zie ik niet zo zitten omdat ik mezelf niet gemotiveerd meer ga krijgen om weer 4 jaar full time naar school te gaan.
[...]
Ik haal er even wat zinsnedes uit die me opvielen. Je beschrijft voornamelijk wat je niet leuk vind of wat je negatief zou motiveren. Maar wat vind je juist wel leuk? Wat sprak je aan bij ICT, waarvoor koos je initieel je huidige MBO-opleiding? Wie weet als je dat wat meer beschrijft men ook inhoudelijker bepaalde studiegebieden kan aanraden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Mijn bijbaan is niet mijn passie, maar dat komt omdat het gewoon een heel andere sector is. Vandaar dat ik daar negatief over doe.

Wat ik wel leuk vind: Ik vind computers intressant, hoe ze werken, hoe ze in elkaar zitten. Ervoor zorgen dat die het wel weer doet, Het inrichten van een systeem etc.

Vroeger toen ik nog op de basisschool zat heb ik ook een computer naar de gallemoer gekregen (software matig althans) doordat ik steeds in het configuratie scherm aan het klooie was terwijl ik er eigenlijk geen verstand van had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Persoonlijk kan ik je vertellen dat je niet moet onderschatten hoeveel tijd je kwijt bent aan een duale opleiding. Je zal naast je baan en eventueel huishouden, nog zo'n 8 uur per week naar school gaan en daarnaast nog minimaal een studiebelasting van 10 uur hebben. Dat zijn al 50 uur die je enkel met serieuze zaken gaat invullen.

Daarentegen is een full-time HBO een mindere aanslag op je tijd, omdat je daadwerkelijk college volgt en het grootste deel van je dag hiermee invulling vind.

Duaal systeembeheer in Utrecht (HvU) is trouwens echt genoeg over te vinden.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• tendmex
Ik heb de opleiding die je bedoeld gevonden. Hier heet die alleen niet systeembeheerder maar: HBO-ICT
- System Network & Cloud Engineering (SNCE) Of is dat niet welke je bedoeld.

Ik snap dat het veel tijd kost, dat is ook niet erg. Want als het goed is vind ik het wel intressant. Maar je zegt dat je geen college's volgt. Wat doe je dan op die school dagen? Lijkt me niet dat je iedere keer dat als je naar school gaat een tentamen moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:48
Is een studie in de richting van bedrijfskundige informatica niet iets ? Niet te technisch maar je krijgt het meestal wel mee (hangt een beetje van de hogeschool af) en je bent veel breder inzetbaar.

Overigens ga je als je je voor fulltime HBO niet kan motiveren het nog flink zwaar krijgen in een duaal traject. Een weekje overwerken op je werk kan dan zomaar roet in het eten gooien.

Ik heb het HBO in een ver verleden deeltijd gedaan en ik heb er veel plezier in gehad. Leuk contact met mede studenten en docenten en dat werkte voor mij heel goed. Maar na een drukke week in het weekend nog aan de slag voor je studie maakt dat je wel erg gedisciplineerd moet zijn en over doorzettingsvermogen moet beschikken.

Ik zou dan eerder geneigd zijn om fulltime te gaan studeren omdat je dan meer tijd hebt om je motivatie dips te verwerken.

• HellyHanson
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-02-2024
Voor werkgevers is een diploma zeker een goede uitgangspunt om te zien op welk denkniveau een persoon kan zitten.
Ga er van uit dat je wanneer je wilt gaan werken op papier moet kunnen aantonen wat jouw werk- en denkniveau zit en wat jouw kennis is.
Kan zijn dat ervaringen van anderen anders zijn, maar dit kan ik je meegeven na 10+ jaar als IT professional.
Succes!
Pagina: 1