• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
Ik zoek een nieuwe telefoon voor een kennis. De harde eisen zijn:
- redelijk snelle soc, zodat de telefoon in de toekomst niet zo snel te langzaam wordt. Bijvoorbeeld een Snapdragon 625 (een snapdragon uit de 400 serie is net wat langzamer en dus minder toekomstbestendig). Een vergelijkbare Mediatek soc mag natuurlijk ook.
- niet al te groot (5,5" is te groot, dus bij voorkeur niet groter dan 5")
- netjes afgewerkt
- max 150 euro

Daarnaast een aantal 'nice to have' voorkeuren:
- kleur: zwart of grijs
- grote accu
- full HD (1920*1080) scherm
- band 20 mooi meegenomen, maar geen must (de telefoon wordt voornamelijk op wifi gebruikt).

Ik kwam zelf uit op de Xiaomi Redmi 4 Pro, maar die is slecht verkrijgbaar in de zwarte kleur. Bovendien is deze telefoon al weer een jaar oud, dus ik vroeg me af of er inmiddels niet betere alternatieven zijn.
Zelf zag ik ook nog een Xiaomi Mi5c, maar de accu daarvan is wel een stukje minder.

Wat zouden jullie mijn kennis aanraden? Ik heb vooral ervaring met Xiaomi, maar misschien zijn er ook nog andere merken met een goede aanbieding in dit segment. Xiaomi heeft dit jaar niet echt interessante 5" telefoons uitgebracht, met uitzondering van de Mi6 (maar die is absoluut te duur).

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik zou me niet blind staren op de soc. Ik heb nog een Redmi Note 1 met Snapdragon 400 liggen uit 2013/2104 die draait nog prima en is nog steeds dagelijks in gebruik.

Ik denk dat de Redmi 4X Global prima zou zijn, dan heb je alles er op en er aan. Je kunt ook nog even wachten tot 7 december, dan zou de Redmi 5 aangekondigd moeten worden.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:07
De Redmi 5 is al aangekondigd, dat wordt hem ook niet.

Denk dat het lastig is om aan al je eisen te voldoen.
Qua formaat denk ik direct aan de Redmi 4x (maar geen 625 Soc)
Qua overige eisen is de Note 4 wat je zoekt.
Mocht de eis van 5'' vervallen is dat haalbaar icm het genoemde budget.

Xiaomi is wel 1 van de betrouwbaarste/degelijkste chinaphones.
Als het voor iemand anders is zou ik een xiaomi aanraden en niet een ZTE / Ulefone e.d.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
De Redmi 5 is alleen op TENAA verschenen, 7 december is de launch en dan zullen de specs ook definitief zijn. ZTE is geen slecht merk, kan alleen wat lastiger zijn met installeren van Google services.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
Ok bedankt. Ik denk ook dat de Redmi 4X toch de beste keus is.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:07
John Rambo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:08:
De Redmi 5 is alleen op TENAA verschenen, 7 december is de launch en dan zullen de specs ook definitief zijn. ZTE is geen slecht merk, kan alleen wat lastiger zijn met installeren van Google services.
Dacht dat je bedoelde dat er nog niks/weinig bekend is over de Redmi 5. Maar 7 December is inderdaad de launch en zijn de specs 100% bekend.
nieuws: Foto's en specs van Xiaomi Redmi 5 en 5 Plus verschijnen online
Pagina: 1