Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328669

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb een probleem. Sinds kort hebben we Tele2 internet en gebruiken een ZTE H369A router. Dit ding is dichtgetimmerd en daarom hebben we een R7000 router gekocht.

Nu blijk ik een double-nat situatie te hebben waardoor de VOIP telefonie problemen heeft. Daarnaast is de R7000 ook niet via een extern netwerk te benaderen.

Omdat het modem van Tele2 weinig instelmogelijkheden heeft (hij kan niet in bridge) heb ik gelezen dat je via DMZ moet werken. Nu zie ik 2 'opties'.

1. DMZ adres: hier vul ik het mac adres van de R7000 in.
2. Assign to public IP: dit is een andere optie in het ZTE modem, hier kan ik al het verkeer naar een IP adres sturen (in dit geval dus 192.168.1.2 -> R7000.)

Qua DNS settings heb ik de R7000 laten kiezen --> haalt dus info uit het tele2 modem.

Echter gaat het niet goed. Kunnen jullie me helpen? Uiteindelijk wil ik dat alleen het Tele2 modem als doorgeefluik werkt, en dat ik volledig internetinstelling op de R7000 kan regelen.

ps: ik heb zowel de DMZ optie, als de assign to public ip geprobeerd, maar ook een combo van beide. Het werkt niet.

Zodra ik 'assign to public ip' aangeef, kan ik via 192.168.1.1 mijn Tele2 modem niet meer benaderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 328669 op 29-11-2017 14:01 ]

Beste antwoord (via rens-br op 28-12-2017 22:17)

• TheBarnes
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-03 22:10
Als je er nog niet achter bent, wil ik mijn settings van een soortgelijke config wel met je delen. Ik heb een H369A van de KPN (Experiabox V10) en een R7000 waarover ik nog steeds erg tevreden ben. Ik mag hopen dat de software van Tele2 op de H369A niet heel anders is dan bij mij.

Op de H369A, bij Instellingen:
Bij DMZ - DMZ-IPv4, Stel in:
  • DMZ : Aan
  • Input modus: IP adres
  • LAN host : 192.168.2.1
En voor de zekerheid (dat je R7000 niet na een reset een ander adres krijgt)
Bij DHCP - DHCP binding:
  • Selecteer het MAC adres van je router bij "Selecteer uit beschikbare apparaten"
  • en wijs 192.168.2.1 aan als IP adres
Verder heb ik alle WiFi van de H369A uitgezet om niet nog meer stoorsignalen te veroorzaken!
Vergeet niet elke keer Toepassen te klikken na het configureren.

Op de R7000 staat het zo bij mij:

Advanced - Setup - Internet Setup:
  • Does your Internet connection require a login? No
  • Internet IP Address: Get Dynamically from ISP
  • Domain Name Server (DNS) Address: Use These DNS Servers:
  • - IP-adres eigen H369A vanuit eigen netwerk, bij mij: 192.168.2.254 en een Google DNS-server 8.8.8.8
  • Router MAC Address: Use Default Address (heb je bovenin al ingesteld)
Bij Advanced - Advanced Setup:
  • Router / AP / Bridge / Repeating Mode: gewoon Router Mode
Nu zet de H369A alle verkeer door naar je R7000 en moet die alle NATting en port-forwarding doen. Ik hoop dat het je zo lukt, succes!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheBarnes
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-03 22:10
Als je er nog niet achter bent, wil ik mijn settings van een soortgelijke config wel met je delen. Ik heb een H369A van de KPN (Experiabox V10) en een R7000 waarover ik nog steeds erg tevreden ben. Ik mag hopen dat de software van Tele2 op de H369A niet heel anders is dan bij mij.

Op de H369A, bij Instellingen:
Bij DMZ - DMZ-IPv4, Stel in:
  • DMZ : Aan
  • Input modus: IP adres
  • LAN host : 192.168.2.1
En voor de zekerheid (dat je R7000 niet na een reset een ander adres krijgt)
Bij DHCP - DHCP binding:
  • Selecteer het MAC adres van je router bij "Selecteer uit beschikbare apparaten"
  • en wijs 192.168.2.1 aan als IP adres
Verder heb ik alle WiFi van de H369A uitgezet om niet nog meer stoorsignalen te veroorzaken!
Vergeet niet elke keer Toepassen te klikken na het configureren.

Op de R7000 staat het zo bij mij:

Advanced - Setup - Internet Setup:
  • Does your Internet connection require a login? No
  • Internet IP Address: Get Dynamically from ISP
  • Domain Name Server (DNS) Address: Use These DNS Servers:
  • - IP-adres eigen H369A vanuit eigen netwerk, bij mij: 192.168.2.254 en een Google DNS-server 8.8.8.8
  • Router MAC Address: Use Default Address (heb je bovenin al ingesteld)
Bij Advanced - Advanced Setup:
  • Router / AP / Bridge / Repeating Mode: gewoon Router Mode
Nu zet de H369A alle verkeer door naar je R7000 en moet die alle NATting en port-forwarding doen. Ik hoop dat het je zo lukt, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonlamers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11-2024
het is wel een oud topic, maar ik heb het ook zo gedaan. ik heb een asus rt87u achter de experiabox.
ik had eerst dubbele NAT maar dat werkte ook goed. DMZ is alleen minder typ werk.