Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe pc ouders

Pagina: 1
Acties:

• jjaann3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-11 21:09
Mijn ouders hun pc heeft het begeven en ik zou graag nu eens een deftige(langdurig houdbare componenten) bouwen zodat ze niet om de 3 jaar een nieuwe in de Aldi moeten halen :)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
surfen, office, mail.meer zal er niet gebeuren met de pc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
zo weinig mogelijk voor een stil en (relatief) snel systeem)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 tb oude hdd voor meer opslag,
dvd station
Intel® Core™ i5-3350P? of zou ik beter een nieuwe bestellen?
GTX 650 graphische kaart kan ook eventueel maar zou liever zo weinig mogelijk componenten hebben die kapot kunnen gaan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie lijstje hieronder

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur, gewoon iets dat vele jaren meegaat..

Ga je overklokken?
neen

Wat verwacht je van ons?
Kijken als alles compatibel is met elkaar. Advies over betere componenten indien nodig.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 47,95€ 47,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master Elite 342€ 32,-€ 32,-
1Crucial CT102464BF160B€ 47,31€ 47,31
1Seasonic G-series 360 watt€ 59,73€ 59,73
1WD Green SSD 2,5" (WDS120G1G0A) 120GB€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 289,94

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Persoonlijk stoor ik me altijd aan die grote pc-kasten die voornamelijk met niks gevuld zijn. Ik heb dan nu ook een klein bakje, maar mijn volgende gaat nog kleiner worden. Hebben je ouders persé een dvd speler nodig? En hoe erg vinden zij een grote bak? Anders kun je nog kijken naar een NUC/Brixx ding met evt een losse usb-dvd-brander.

Los daarvan: je hebt DDR3 geheugen en je mobo is DDR4. SSD lijkt me aan de krappe kant; voor het prijsverschil zou ik er een iets grotere in doen. Voeding evt pricewatch: be quiet! System Power B8 350W?

... en gaat over tot de orde van de dag

• jjaann3
P_Tingen schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:21:
Persoonlijk stoor ik me altijd aan die grote pc-kasten die voornamelijk met niks gevuld zijn. Ik heb dan nu ook een klein bakje, maar mijn volgende gaat nog kleiner worden. Hebben je ouders persé een dvd speler nodig? En hoe erg vinden zij een grote bak? Anders kun je nog kijken naar een NUC/Brixx ding met evt een losse usb-dvd-brander.

Los daarvan: je hebt DDR3 geheugen en je mobo is DDR4. SSD lijkt me aan de krappe kant; voor het prijsverschil zou ik er een iets grotere in doen. Voeding evt pricewatch: be quiet! System Power B8 350W?
cd speler moet er wel in. daarom heb ik ook een kleine kast genomen. Bedankt voor het geheugen, had dat niet gezien. SSD is enkel om windows en office op te zetten. ik zet er nog een oude hdd in waar ze hun bestanden op kunnen zetten.
Is die voeding beter dan degene die ik heb gekozen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jjaann3 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:28:
[...]

cd speler moet er wel in. daarom heb ik ook een kleine kast genomen.
Een NUC met externe USB-brander is, bijna, kleiner dan een losse 5.25" brander die je in de kast wil zetten. ;)

Neemt niet weg, en dat zal ik ruiterlijk toegeven; een beetje NUC met 8GB RAM en SSD en externe speler komt tegen de 400 Euro aan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jjaann3 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:28:
[...]
Is die voeding beter dan degene die ik heb gekozen?
Nee zeker niet en het is ook niet een voeding die voldoet aan de eis dat die heel lang mee moet kunnen, daarvoor is de kwaliteit te laag.

De i5-3350P is trouwens een prima CPU, maar mist de IGP waardoor je een losse videokaart nodig hebt. Zou dan logischer zijn om gewoon een nieuwe CPU met IGP te nemen.

@MAX3400 In een NUC zal waarschijnlijk ook de HDD niet passen, denk dat dat een 3,5 inch exemplaar is. Anders had iets als de pricewatch: ASRock DeskMini 110 ook gekund. Door de prijs veel interessanter dan een NUC.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 29-11-2017 14:36 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jjaann3
-The_Mask- schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:34:
[...]

Nee zeker niet en het is ook niet een voeding die voldoet aan de eis dat die heel lang mee moet kunnen, daarvoor is de kwaliteit te laag.

De i5-3350P is trouwens een prima CPU, maar mist de IGP waardoor je een losse videokaart nodig hebt. Zou dan logischer zijn om gewoon een nieuwe CPU met IGP te nemen.

@MAX3400 In een NUC zal waarschijnlijk ook de HDD niet passen, denk dat dat een 3,5 inch exemplaar is. Anders had iets als de pricewatch: ASRock DeskMini 110 ook gekund. Door de prijs veel interessanter dan een NUC.
Is idd een 3,5 inch hdd
Is het dan niet logischer om een nieuwe goedkope gpu te kopen in plaats van een (mindere)processor?
Ook vroeg ik mij af of ik met 4 gb geheugen niet toe kom om de prijs wat te drukken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@-The_Mask- @jjaann3 Klopt, in een NUC/BRIX passen idd geen 3.5" drives intern; had ik er even bij moeten zetten :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat kan, maar dan wordt het ook een tweedehands moederbord, nieuw zal je niks meer vinden. Kun je het geheugen ook wel tweedehands kopen, zal ook verschil maken in prijs. Is dan ook nog DDR3 wat je nodig hebt. Maar dan zou je ook even goed de CPU tweedehands kunnen kopen, aangezien die toch eigenlijk nooit stuk gaat, kun je de huidige weer verkopen.

Dan kun je gewoon een upgradesetje zoeken van CPU, mobo en geheugen.
categorie: Upgradesets

AMD Nieuwsdiscussie

• jjaann3
-The_Mask- schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:47:
Dat kan, maar dan wordt het ook een tweedehands moederbord, nieuw zal je niks meer vinden. Kun je het geheugen ook wel tweedehands kopen, zal ook verschil maken in prijs. Is dan ook nog DDR3 wat je nodig hebt. Maar dan zou je ook even goed de CPU tweedehands kunnen kopen, aangezien die toch eigenlijk nooit stuk gaat, kun je de huidige weer verkopen.

Dan kun je gewoon een upgradesetje zoeken van CPU, mobo en geheugen.
categorie: Upgradesets
Ok, bedankt, denk dat ik dan toch een nieuwe cpu zal kopen.
Hoe kan je eigenlijk zien als je cpu compatibel is met je mobo?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
jjaann3 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:54:
[...]

Ok, bedankt, denk dat ik dan toch een nieuwe cpu zal kopen.
Hoe kan je eigenlijk zien als je cpu compatibel is met je mobo?
Meestal aan de socket, maar daar zijn wat uitzonderingen op. (Zoals de 8ste generatie Intels op socket 1151)
Je kan het beste de lijst met compatibele cpu's opzoeken op de website van de fabrikant van het moederbord. Let daarbij op dat voor sommige cpu's een bios upgrade nodig kan zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 29-11-2017 14:56 ]

• jjaann3
nieuw lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 47,95€ 47,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master Elite 342€ 32,-€ 32,-
1Crucial CT4G4DFS8213€ 44,06€ 44,06
1Seasonic G-series 450 watt€ 56,95€ 56,95
1WD Green SSD 2,5" (WDS120G1G0A) 120GB€ 53,32€ 53,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,23

nu twijfel ik nog om een amd ryzen 3 1200 te nemen aangezien ik toch nog een werkende videokaart liggen heb. Of zou dit overkill zijn voor wat te surfen en office en zo?

• -The_Mask-
  • Niet online
Een Intel Pentium is prima voor simpel office werken en internetten. 8GB is een nuttigere investering, al is het geheugen nu zo duur dat later upgraden ook geen onlogisch iets is.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1