Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Haal een Hirschmann, al dan niet volgens de specs van de Ziggo-shop.
Als je namelijk een *random* kabel koopt en je belt daarna de klantenservice dat er "iets" verslechterd is, is het eerste item op het vragenlijstje of er Hirschmann-spul gebruikt is.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
De huidige kabel is te lang en is niet netjes weg te werken.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:50:
Wat is de oorzaak/het probleem waarom de huidige kabel niet voldoet?
(Y) bedanktMAX3400 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:53:
[...]
Haal een Hirschmann, al dan niet volgens de specs van de Ziggo-shop.
Als je namelijk een *random* kabel koopt en je belt daarna de klantenservice dat er "iets" verslechterd is, is het eerste item op het vragenlijstje of er Hirschmann-spul gebruikt is.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Langer kan niet, want: "dan verslechtert de verbinding meneer..."
Schoenvetercoax zonder enige afscherming. Als je houdt van blokjes in beeld cq packetloss op je internet moet je vooral deze nemen.MrVegeta schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:57:
[...]
Ik denk dat 1 van deze 2 kabels wel moet volstaan:
https://www.allekabels.nl...15/f-connector-kabel.html (2,50)
Onzinnige bling-bling op een matig afgeschermde (75dB) kabel, en te duur.
Je wilt anno 2017 minstens 85dB afscherming maar daar hoef je geen idiote bedragen voor neer te tellen. Zoek gewoon op Hirschmann KOKA 9TS...
Oslik blyat! Oslik!
Hirschmann KOKA 9TS of Technetix RLA++ coaxkabels zijn hier het enige antwoord wat echt volstaat. Gewoon goede degelijke kabels die bedoeld zijn voor dit soort taken.
Blingbling kabels. Note done. Goudkleurig moet om je vingers, pols en nek en hoort absoluut niet thuis in een deugdelijke coax installatie.
Tegenwoordig is de gewenste afscherming al minimaal 105dB. Zoals de Technetix RLA++ kabels waarbij de Hirschmann KOKA 9TS coaxkabels 120dB afscherming hebben.
Valt wel mee hoor. F connector kabels sturen ze op tot 1.5m. IEC female/male kabels (TV dus) sturen ze op tot 10m. Met 2 koppelstukjes IEC<>F zou je in theorie je modem 10m verderop kunnen zettenDaniel36 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:58:
Ik zou ff bellen met Ziggo omdat ze waarschijnlijk wel een korte kabel willen opsturen verwacht ik.
Langer kan niet, want: "dan verslechtert de verbinding meneer..."
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Alsof meerdere koppelstukjes dat wel zijnJim423 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:56:
[...]
Valt wel mee hoor. F connector kabels sturen ze op tot 1.5m. IEC female/male kabels (TV dus) sturen ze op tot 10m. Met 2 koppelstukjes IEC<>F zou je in theorie je modem 10m verderop kunnen zettenEen te korte coax kabel is ook weer niet goed ivm reflecties in het signaal.
Oslik blyat! Oslik!
Het zal ongetwijfeld werken maar perfect is het natuurlijk niet
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Verwijderd
Pardon? Bedoel je oversturing?Jim423 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:56:
[...]
Een te korte coax kabel is ook weer niet goed ivm reflecties in het signaal.
Staande golf is naar mijn beste weten geen significante factor in een digitaal kabelnetwerk (analoge TV natuurlijk wel, met die dubbele beelden, maar dan krijg je het nog niet van een te korte kabel maar van impedantieverschillen).
Maar in het kort zorgen impedance mismatches (zoals de reeds besproken koppelstukjes, en eigenlijk elke overgang, splitter,connector wel in bepaalde vorm) voor een kleine reflectie van het signaal, dit zou je kunnen zien als een echo en is niet te voorkomen. Dit is zeker een factor in ''digitale'' kabelnetten aangezien op deze gegevens/metingen zelfs preventief storingen opgelost kunnen worden. (Echo response) Ik zeg ''digitale'' netten omdat alle signalen in feite analoog zijn, er gaan geen 0en en 1en over de coax maar RF signalen die variëren in hoogte en fase. Een (zeer) korte kabel zorgt inderdaad niet direct voor een probleem of reflectie maar kan er wel voor zorgen dat er een sterkere herhaling plaatsvind van een echo. Kabels langer dan 40cm mogen in mijn boekje dan ook geen problemen geven wat betreft dit onderwerp.
[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 29-11-2017 22:56 ]