Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:15

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers,

Vraagje(en als het hier niet thuis hoort hoor ik dat ook wel :) )..

Casus: Iphone 7+ valt van het ene op het andere moment 'uit' (althans hij werd gloeiend heet, maar geeft geen beeld.) en gaat vervolgens niet meer aan. Van alles geprobeerd, maar toestel is niet meer werkend te krijgen - dus dan maar op de garantie terug vallen.

Nu komt het, (houdt in je achterhoofd dat het toestel net aan een jaar oud is, en altijd in een hoesje heeft gezeten - dus puntgaaf is.) volgens Apple zit er een klein scheurtje in de lens van de camera, wat volgens hen onder valschade valt, waardoor de volledige rekening betaald dient te worden(+/- 500 euro).

Naast dat dit onzin is, wat heeft garantie dan nog voor zin?

Iemand vergelijkbare ervaringen met Apple rma?

Thanks!

Edit:

- Telefoon valt uit zonder reden
- Wordt verschrikkelijk warm
- Geen beeld
- Telefoon is nooit gevallen en heeft altijd in een hardcase hoesje gezeten

- Apple meld dat er schade zit in de camera lens
- Volgens Apple valt valschade buiten de garantie dus byebye garantie

[ Voor 15% gewijzigd door Uzuhl op 29-11-2017 13:29 ]

Beste antwoord (via Uzuhl op 29-11-2017 14:01)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:54
Waar heb je hem gekocht? Bij apple zelf of een retailer? Uitgebreide Garantie haal je namelijk bij de verkoper.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Garantie heb je op fouten van de fabrikant.
Op het moment dat er schade aan je apparaat ontstaat wijst een fabrikant de garantie af.

Scheurtje in cameralens voor 500 euro? Dat klinkt wel heel ver gezocht, vanuit mijn beroep weet ik dat zolang er niet aan het toestel modificaties zijn aangebracht (denk aan verwijderen van onderdelen en niet terugplaatsen maar ook herstel met niet originele onderdelen) , Apple of een Apple-servicepartner ofwel een reparatie aanbied of een refurbished unit als onmiddellijk herstel onmogelijk is. De kosten hiervoor bedragen geen 500+ is mijn ervaring.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 13:52
burrfoot schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:09:
Op het moment dat er schade aan je apparaat ontstaat wijst een fabrikant de garantie af.

Scheurtje in cameralens voor 500 euro? Dat klinkt wel heel ver gezocht, vanuit mijn beroep weet ik dat zolang er niet aan het toestel modificaties zijn aangebracht (denk aan verwijderen van onderdelen en niet terugplaatsen maar ook herstel met niet originele onderdelen) , Apple of een Apple-servicepartner ofwel een reparatie aanbied of een refurbished unit als onmiddellijk herstel onmogelijk is. De kosten hiervoor bedragen geen 500+ is mijn ervaring.
Klink inderdaad vergezocht maar is echt zo, ze moeten de hele iPhone vervangen als je lensje kaduuk is...
Ervaringsdeskundige meldt zich... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Topicstarter
burrfoot schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:09:

Misschien had ik het anders moeten formuleren, maar de Iphone viel uit op moment X en werd verschrikkelijk warm(de reden waarom hij opgestuurd is). Bij Apple hebben ze dat scheurtje ontdenkt en gooien ze het toestel defect op val schade waardoor de reparatie kosten dus 495 euro zijn, (er is niet vermeld vanuit Apple wat er nu daadwerkelijk defect is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Lees mijn laatste regel >:)
500+ is als er onderdelen missen meestal

Edit > Scheurtje is schade, dus prijsopgave voor de klant. Maar ik kan de hoogte van het bedrag niet helemaal rijmen met mijn persoonlijke ervaring.

[ Voor 51% gewijzigd door burrfoot op 29-11-2017 13:19 . Reden: Antwoord uitbreiden ]

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Topicstarter
burrfoot schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:16:
Lees mijn laatste regel >:)
500+ is als er onderdelen missen meestal
Dat maakt het verhaal alleen maar vreemder.. Er is letterlijk niets gebeurd met die telefoon :'(

Edit: yes, maar de telefoon werkt niet meer. En zover bekend bij mij zou een miniscuul scheurtje in de lens geen total defect moeten veroorzaken?

[ Voor 20% gewijzigd door Uzuhl op 29-11-2017 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties mogen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

IOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:21:
Garantiekwesties mogen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

IOS > SF
Thanks @Daedalus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Fabrikanten/winkeliers moeten garanderen dat hun product geschikt is voor normaal gebruik. Onder normaal gebruik van een smartphone mag je verwachten dat deze wel eens een keer kan vallen, en daar tegen beschermd is. Als een telefoon al na een lichte val direct zo enorm stuk kan gaan, is het product niet naar behoren en hoef je die kosten niet zelf te dragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:21
Ik zou helaas geen antwoord hebben op je vraag anders dan: "Het scheurtje is veroorzaakt door de spontane temperatuurstijging en evt. de luchtdruk die daarbij ook vrij komt."
Je kunt het nog proberen te gooien op als het val schade was dan was er veel meer kapot geweest dan alleen een haarscheurtje in de camera. Ik ga er hier vanuit dat het de camera is en niet de webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Topicstarter
fietser1997 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:28:
Ik zou helaas geen antwoord hebben op je vraag anders dan: "Het scheurtje is veroorzaakt door de spontane temperatuurstijging en evt. de luchtdruk die daarbij ook vrij komt."
Je kunt het nog proberen te gooien op als het val schade was dan was er veel meer kapot geweest dan alleen een haarscheurtje in de camera. Ik ga er hier vanuit dat het de camera is en niet de webcam.
Haha, ja ik durf het ook echt niet te zeggen :)
CyberMania schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:27:
Fabrikanten/winkeliers moeten garanderen dat hun product geschikt is voor normaal gebruik. Onder normaal gebruik van een smartphone mag je verwachten dat deze wel eens een keer kan vallen, en daar tegen beschermd is. Als een telefoon al na een lichte val direct zo enorm stuk kan gaan, is het product niet naar behoren en hoef je die kosten niet zelf te dragen
Dit dus, garantie nemen op Apple producten heeft letterlijk geen zin meer :/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Waar heb je hem gekocht? Bij apple zelf of een retailer? Uitgebreide Garantie haal je namelijk bij de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je direct via Apple contact of via webwinkel ?
Is er meer zichtbare schade als een barstje, en is het de lens of glaasje achter op de behuizing ?
Ik denk dat de oorzaak is ontstaan na (extreme) verwarming ipv val indien er geen verdere schade zichtbaar is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Topicstarter
loki504 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:36:
Oh thanks, dan gaan we Tele2 eens lastig vallen :)
Hackus schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:38:
Heb je direct via Apple contact of via webwinkel ?
Is er meer zichtbare schade als een barstje, en is het de lens of glaasje achter op de behuizing ?
Ik denk dat de oorzaak is ontstaan na (extreme) verwarming ipv val indien er geen verdere schade zichtbaar is.
Ik krijg zojuist te horen dat dit Amac is en niet Apple... Nee wat ik al zei, toestel is puntgaaf, met blijkbaar een scheurtje in de camera lens. Is die warmte nog te verklaren? Hij lag namelijk gewoon op zijn bureau (en het is ijskoud hier op de afdeling :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:21
Warmte kan door 2 dingen komen in een telefoon de soc of de batterij. Wanneer zij de batterij vervangen en de telefoon start op denk ik dat de batterij het begeven heeft. Wanneer de telefoon niet opstart kan het zijn dat de soc zoveel energie heeft gevraagd of gekregen dat er iets gesmolten is (over volt of gewoon overbelast door een of andere vreemde bug) maar dat zouden ze moeten kunnen zien als de iphone open is aan de koper lijntjes op het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Topicstarter
fietser1997 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:49:
Warmte kan door 2 dingen komen in een telefoon de soc of de batterij. Wanneer zij de batterij vervangen en de telefoon start op denk ik dat de batterij het begeven heeft. Wanneer de telefoon niet opstart kan het zijn dat de soc zoveel energie heeft gevraagd of gekregen dat er iets gesmolten is (over volt of gewoon overbelast door een of andere vreemde bug) maar dat zouden ze moeten kunnen zien als de iphone open is aan de koper lijntjes op het moederbord
Ah okay, thanks! Ga ik kijken of ik achter deze info kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Topicstarter
@All bedankt voor de moeite, wij gaan verder stoeien met Apple/Amac/Tele2 :)

Mag een slotje op @Daedalus

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Slotje gaat er zelden op. En mocht je nog hulp nodig hebben kan je die hier altijd stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 19:26

hmr

loki504 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:36:
*edit* spuit 11.

[ Voor 39% gewijzigd door hmr op 29-11-2017 14:48 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:48
Uzuhl schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:59:
@All bedankt voor de moeite, wij gaan verder stoeien met Apple/Amac/Tele2 :)

Mag een slotje op @Daedalus

Thanks!
Maar dan nog moet de gebarsten lens wel een relatie hebben met het gemelde defect. Regelmatig hier gelezen dat winkeliers aankomen met: 'ja het scherm is gebroken, of je die wilt dokken..' Terwijl de garantieaanvraag daar niets mee te maken had. Iets van een usb connector die niet werkte oid. Uiteindelijk, omdat fabrikant niet anders kon ook het scherm en usb connector vervangen voor nop.

In andere woorden, tenzij ze aan kunnen tonen dat het scheurtje in je lens iets te maken heeft met jouw garantie aanvraag kunnen ze het je niet flikken dat je €500,- moet dokken.
Pagina: 1