pc ouders probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06 09:01
Mijn vraag
Mijn ouders hun aldi-medion pc heeft problemen.
Ik krijg er namelijk geen beeld uit. kunnen jullie mij helpen?
na voeding aan te zetten lijkt de pc op te starten maar ik heb geen beeld. ik hoor de hdd draaien, fans van cpu en videokaart draaien ook. ik hoor niets van errors van het moederbord (geen biepjes of zo)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
cmos reset
3v batterij vervangen.
ram geheugen eens uitgehaald en opnieuw ingestoken
1 lat ram geheugen gebruik i.p.v. 2
video kaart uitgehaald en scherm direct op moederbord aangesloten.
vga en hdmi krijgen bijden geen beeld.

Kan er iemand mij verder helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:19
Is de monitor niet gewoon kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Monitor defect / kabel defect?

Post ook even de rest van de system config.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
faraga schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:24:
Is de monitor niet gewoon kapot?
Neen, pc is op mijn tv aangesloten, als ik met dezelfde kabel mijn laptop aansluit heb ik wel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
Hm. Heb je een andere voeding die je kunt proberen? Ik hoor dat de voedingen in Medions vaker brak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
het betreft medion md8868 pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
faraga schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:26:
Hm. Heb je een andere voeding die je kunt proberen? Ik hoor dat de voedingen in Medions vaker brak zijn.
Neen, ik heb geen spare voeding liggen. kan ik deze op een manier uitmeten? Heb wel een voltmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
Dat gaat mijn eigen expertise eerlijk gezegd te boven. Heb je geen andere computer in huis of een kennis van wie je de computer even voor een paar uurtjes mag ontdoen van zijn voeding?

Zijn er overigens tekenen dat de computer daadwerkelijk aan het opstarten is? Bijvoorbeeld een harde schijf die kraakt omdat Windows aan het opstarten is ofzo, met bijbehorende knipperende hdd-led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
faraga schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:30:
Dat gaat mijn eigen expertise eerlijk gezegd te boven. Heb je geen andere computer in huis of een kennis van wie je de computer even voor een paar uurtjes mag ontdoen van zijn voeding?

Zijn er overigens tekenen dat de computer daadwerkelijk aan het opstarten is? Bijvoorbeeld een harde schijf die kraakt omdat Windows aan het opstarten is ofzo, met bijbehorende knipperende hdd-led.
staat geen hdd led op jammergenoeg. maar zou ik niet in bios moeten geraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
jjaann3 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:37:
[...]

staat geen hdd led op jammergenoeg. maar zou ik niet in bios moeten geraken?
Als het probleem te maken heeft met de videouitvoer, dan zou Windows op de achtergrond gewoon wel moeten opstarten, ook al zie je niets. Als het moederbord naar zijn grootje is, zou dat niet eens moeten gebeuren. Een kapotte voeding kan hele rare problemen veroorzaken, zoals een computer die alleen soms opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
faraga schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:39:
[...]

Als het probleem te maken heeft met de videouitvoer, dan zou Windows op de achtergrond gewoon wel moeten opstarten, ook al zie je niets. Als het moederbord naar zijn grootje is, zou dat niet eens moeten gebeuren. Een kapotte voeding kan hele rare problemen veroorzaken, zoals een computer die alleen soms opstart.
ok, bedankt voor uw hulp, zal zien als ik ergens aan een voeding kan geraken en dan hiermee eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Pc aansluiten op een echte monitor, misschien je tv verkeerd ingesteld.

Zou nog kunnen dat je windows beeld, dus grootte in windows, zover afwijkt dat je tv dit niet accepteer, ik weet alleen niet of je dit nog zou zien op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
jan99999 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:00:
Pc aansluiten op een echte monitor, misschien je tv verkeerd ingesteld.

Zou nog kunnen dat je windows beeld, dus grootte in windows, zover afwijkt dat je tv dit niet accepteer, ik weet alleen niet of je dit nog zou zien op je tv.
heb ik gedaan, zelfde resultaat. Ik vrees dat het de voeding of het moederbord zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 17:13
Onzeker of je het al geprobeerd hebt, maar is altijd een poging waard: sluit het scherm aan op alle verschillende HDMI/VGA-outs van de PC. Soms start Windows gewoon prima op, maar komt het inlogscherm op het primaire scherm te staan, terwijl jij naar een zwart tweede scherm zit te kijken.
Dat zou in principe natuurlijk niet moeten als jij maar 1 display aansluit, maar je weet maar nooit (en het is makkelijk te onderzoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
kruimel0 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:38:
Onzeker of je het al geprobeerd hebt, maar is altijd een poging waard: sluit het scherm aan op alle verschillende HDMI/VGA-outs van de PC. Soms start Windows gewoon prima op, maar komt het inlogscherm op het primaire scherm te staan, terwijl jij naar een zwart tweede scherm zit te kijken.
Dat zou in principe natuurlijk niet moeten als jij maar 1 display aansluit, maar je weet maar nooit (en het is makkelijk te onderzoeken)
Beste kruimel,
Heb ik idd al geprobeerd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Is het een nieuwe pc en heeft hij ooit wel beeld gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
Arjantje72 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:23:
Is het een nieuwe pc en heeft hij ooit wel beeld gegeven?
Nee, het gaat om een pc van ong.5 jaar oud.
wat ik vanavond nog eens zal proberen is om er een andere gpu in te steken.
Volgens ik gelezen heb heeft de processor geen ingebouwde gpu dus als ik de grafische kaart er volledig uit haal kan ik geen beeld krijgen ook al heb ik hdmi op mijn mobo.
Misschien is gewoon de graphische kaart kapot. (ook al draaien de ventilators.) Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10

MsG

Forumzwerver

Hoor je überhaupt wel een boot-piep? Genoeg mensen die denken dat hun PC altijd een PC-speaker bevat, terwijl die dan helemaal niet op het moederbord blijkt te zitten en dus eigenlijk allang piepjes gaf, maar die dus nergens heen ging.

Ik zie inderdaad dat de gestelde processor geen ingebouwde videokaart heeft, maar de kast bevat wel degelijk een onboard VGA- en HDMI-aansluiting, ik vermoed dus een onboard videochip op het moederbord zelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.be/wp-content/uploads/2012/11/AldiMedionMD8816.jpg

Haal anders de videokaart er eens uit en probeer het zonder losse videokaart op de interne VGA en of HDMI-poort.

[ Voor 47% gewijzigd door MsG op 29-11-2017 15:50 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
MsG schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:46:
Hoor je überhaupt wel een boot-piep? Genoeg mensen die denken dat hun PC altijd een PC-speaker bevat, terwijl die dan helemaal niet op het moederbord blijkt te zitten en dus eigenlijk allang piepjes gaf, maar die dus nergens heen ging.
staat een soort speakertje op het mobo met buzzer1 erboven dus ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
MsG schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:46:

Ik zie inderdaad dat de gestelde processor geen ingebouwde videokaart heeft, maar de kast bevat wel degelijk een onboard VGA- en HDMI-aansluiting, ik vermoed dus een onboard videochip op het moederbord zelf:

[afbeelding]

Haal anders de videokaart er eens uit en probeer het zonder losse videokaart op de interne VGA en of HDMI-poort.
heb ik ook al geprobeerd (zie posts hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10

MsG

Forumzwerver

jjaann3 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:51:
[...]

heb ik ook al geprobeerd (zie posts hierboven)
Doe dit eens gecombineerd met nog eens een CMOS reset. Dus zowel videokaart er uit als BIOS-batterij. Soms staat een BIOS nog ingesteld op beeld op losse videokaart, terwijl die dan niet is aangesloten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
Heb een andere voeding gebruikt: zelfde probleem.
andere videokaart werkt ook niet. heb videokaart getest in andere pc en deze werkt perfect
Ik vermoedt dus dat het een kapot moederbord zal zijn. Tijd voor een nieuwe pc dus. Of weet er nog iemand raad verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:13
Moederbord repareren gaat moeilijk zijn / buiten proportioneel qua kosten als het al kan.
De goedkoopste optie is dan waarschijnlijk een ander moederbord op te pikken op de V&A of marktplaats :)

[ Voor 30% gewijzigd door Malantur op 29-11-2017 20:03 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjaann3
Malantur schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:02:
Moederbord repareren gaat moeilijk zijn / buiten proportioneel qua kosten als het al kan.
De goedkoopste optie is dan waarschijnlijk een ander moederbord op te pikken op de V&A of marktplaats :)
Bedankt maar aangezien ik in Belgie woon en er veel minder aanbod is op de v&a zal het een nieuwe pc bouwen zijn. Misschien dat ik de graphische kaart en hdd kan meenemen. dan zal er met 300 euro wel iets te bouwen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:13
jjaann3 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:06:
[...]

Bedankt maar aangezien ik in Belgie woon en er veel minder aanbod is op de v&a zal het een nieuwe pc bouwen zijn. Misschien dat ik de graphische kaart en hdd kan meenemen. dan zal er met 300 euro wel iets te bouwen vallen.
Ik woon ook in België, hier hebben we dan toch 2dehands.be ;)
En trouwens verzenden vanuit NL kan voor 13 euro dacht ik. 20-30 euro voor een moederbord en ben je voor 40 euro klaar.

Ach ja als je het geheugen ook nog kan meenemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 98,75€ 98,75
1ASRock A320M-DGS€ 50,95€ 50,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,50€ 34,50
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 55,31€ 55,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 239,51

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1