Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-08 15:49
Hallo Tweakers,

Mijn huidige computer is bijna op voor de werkzaamheden die wil uitvoeren met mijn computer.
Hij loop al wat vaker vast en soms duurt het iets langer. De basis van het systeem is ook al rond de 4 tot 5 jaar oud. Heb al kreeg paar upgrades gegeven zoals 8 GB geprikt en ssd en beter videokaart en heb ook al nieuwe PSU gegeven.

Ik heb bestolen om niet systeem te bouwen.
Ik heb al wat gevonden maar zit nog te twijfelen om koeler kon niet zo één vinden die goed inpast en die goed koelt als paar Mhz overklokt. PSU hoef ik niet er bij want die heb al in me huidige pc zitten daar heb ik al 650 watt in. En de SSD en HDD zet ik ook over maar plaats nog 1 er bij want mij HDD zit laats tijd best vol. Het is mijn tot nu gelukt maar nu alleen de cooler.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 278,-€ 278,-
1MSI Z370 Gaming Plus€ 128,50€ 128,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 62,95€ 62,95
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 186,95€ 186,95
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 46,-€ 46,-
Totaal€ 702,40

Mijn vraag:

De vraag is weet iemand een goeie CPU koeler voor de Intel Core i5-8600K en ook voor overklokken die in de case Cooler Master MasterBox Lite 5 past en op me moederbord past.

Voor de koeler wil ik graag niet zo veel uitgeven als redelijke stil is en goed koelt vind het prima.

Alvast bedankt voor mee helpen met deze zoektocht :)

Beste antwoord (via WrR0n op 29-11-2017 13:12)

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
Er zijn een paar koelers die met goed recht bijzonder populair zijn.

Op budgetniveau kun je inderdaad weinig missen met een 212 EVO (al is die naar mijn idee populairder dan nodig, er zijn naar mijn idee betere koelers voor het geld).

Voor een mediumbudget is de Scythe Mugen 5 een leuke optie. Die komt in twee smaken: normaal of iets stiller (PCGH-editie)
pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Wil je de absolutie crème de la crème qua koeling, waar zelfs waterkoeling niet aan kan tippen? Dan moet je bij Noctua zijn.
pricewatch: Noctua NH-D15

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 20:57

Sweatleek

404: Member Not Found

super goed koop misschien niet de beste als je voor hoge OC gaat maar voor 30 euro is het zeker geen slechte optie
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

confused reality

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• faraga
Er zijn een paar koelers die met goed recht bijzonder populair zijn.

Op budgetniveau kun je inderdaad weinig missen met een 212 EVO (al is die naar mijn idee populairder dan nodig, er zijn naar mijn idee betere koelers voor het geld).

Voor een mediumbudget is de Scythe Mugen 5 een leuke optie. Die komt in twee smaken: normaal of iets stiller (PCGH-editie)

Wil je de absolutie crème de la crème qua koeling, waar zelfs waterkoeling niet aan kan tippen? Dan moet je bij Noctua zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-08 15:49
faraga schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:45:

Heb wel interesse in de Noctua NH-D15 maar volgens mij past die niet in de kast en de Scythe Mugen 5 PCGH Edition wel. Lijkt me dan wel goeie keuze op de Scythe Mugen 5 PCGH Edition te kiezen. Of heeft iemand anders beter alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
Wr_Ronald schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:08:
[...]

Heb wel interesse in de Noctua NH-D15 maar volgens mij past die niet in de kast en de Scythe Mugen 5 PCGH Edition wel. Lijkt me dan wel goeie keuze op de Scythe Mugen 5 PCGH Edition te kiezen. Of heeft iemand anders beter alternatief?
Ga dan maar lekker voor de Mugen ja. Ik heb de Mugen 4 PCGH in mijn PC zitten en ik ben er nog steeds dik tevreden over :)