Pubg 40fps cap niet lagg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:36
Hallo allemaal,

Jullie zullen wellicht wel denken, jemig alweer iemand die komt klagen over pubg lagg of problemen gerelateerd hieraan. Dus laat ik beginnen met zeggen dat ik al dagen op google aan het zoeken ben geweest en daarbij veel tips/tricks/aanpassingen heb geprobeerd en door gevoerd om mijn specifieke probleem op te lossen.

Ik speel pubg al zo'n 200+ uren en heb over het algemeen een nette 60-80fps. Hierbij game ik dus prima! Echter, paar weken terug had ik veel lagg spikes die dusdanig vaak voor kwamen dat ik niet meer normaal kon gamen. Nadat dit ook bij Cod ww2 begon besloot ik het zekere voor het onzekere te nemen en mijn Windows opnieuw te installeren, en clean herinstallatie van mijn GPU drivers.

Daarna pubg weer geïnstalleerd op de ssd. Echter met de steam FPS overlay zag ik dat ik 40 FPS had wat merkbaar minder vloeibaar speelde. Natuurlijk gezorgd dat alles geüpdate was, launch options, graphics laag etc. Maar de FPS bleef altijd op 40.

Het viel me op dat de FPS ook niet lager kwam. Misschien even 38/39 voordat die weer 40 zat en bleef. Het lijkt dus erop dat er een soort FPS cap zit. Het grappige is wel dat wanneer ik ingame op escape naar de settings ga om bv de graphics aan te passen, de FPS tijdelijk naar 60 gaat.

Hoe dan ook, ben nu op werk en zal alle benodigde data en wat ik precies al heb geprobeerd hieronder zetten. Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij hierbij verder kan helpen.

**Excuses dat ik in mijn enthousiasme niet de achtergrond informatie zoals hardware en software weergaf. Echter is de oplossing al gevonden. Nvidia software had mijn game niet geoptimaliseerd maar waarschijnlijk toch het een of ander in beheer van pub. Nadat ik de optimalisatie had aangepast van 'optimaal' naar prestatie was het probleem verholpen! Dus waarschijnlijk toch V-sync.

Topic mag gesloten worden.

[ Voor 12% gewijzigd door FlowChef op 29-11-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:25
Begin eens eerst met de gebruikte hardware op te noemen. ;)
Hier kunnen we natuurlijk niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Klinkt als V-Sync enabled. (Aanname op basis van omschrijving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Bij mij capped hij mn FPS op 60 als ik V-Sync aan heb staan, dit terwijl ik een 75Hz scherm heb.
Dus idd even checken of V-Sync ingeschakeld is.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
dylan111111 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:02:
Begin eens eerst met de gebruikte hardware op te noemen. ;)
Hier kunnen we natuurlijk niet veel mee.
Als je alles had gelezen had je gezien dat ik op werk ben en dus later als ik tijd heb die benodigde data zal leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:25
johanteunis schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:36:
[...]

Als je alles had gelezen had je gezien dat ik op werk ben en dus later als ik tijd heb die benodigde data zal leveren :)
Zeker maar tot dit blijft het voor ons gokken, dan had je beter kunnen wachten tot dat je thuis was. ;)
Daarnaast heb je niet alle standaard vragen gevolgd: "Relevante software en hardware die ik gebruik"

Iets van V-Sync zou idd het issue kunnen veroorzaken.

[ Voor 5% gewijzigd door dylan111111 op 29-11-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
dylan111111 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:47:
[...]

Zeker maar tot dit blijft het voor ons gokken, dan had je beter kunnen wachten tot dat je thuis was. ;)
Daarnaast heb je niet alle standaard vragen gevolgd: "Relevante software en hardware die ik gebruik"

Iets van V-Sync zou idd het issue kunnen veroorzaken.
Heb je zeker gelijk in. Echter hoopte ik dat iemand t probleem herkende zonder de benodigde software en hardware te noemen. Dit omdat ik niet verwacht dat t daar aan ligt. 200 uur normaal spelen, herinstallatie Windows en daarna installatie van de game maakt opeens een cap van 40 FPS. Er is dus niks veranderd behalve een verse windows en pub installatie.

Maar goed, excuses zal de volgende keer geduldiger zijn!

V-sync is volgensmij een optie in de game instellingen die aan en uit kan. Die heb ik vrijwel 100% altijd uit gehad en nu dus ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Het kan ook zijn dat je in de Geforce settings hebt staan dat hij niet de game settings moet gebruiken en je onbewust dus wel v-sync aan hebt staan, dat is in deze ook de enige logische verklaring... tenzij je nu op een andere resolutie / quality speelt en dat gewoon het 3D / 2D fps gedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Lienuks schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:57:
Het kan ook zijn dat je in de Geforce settings hebt staan dat hij niet de game settings moet gebruiken en je onbewust dus wel v-sync aan hebt staan, dat is in deze ook de enige logische verklaring... tenzij je nu op een andere resolutie / quality speelt en dat gewoon het 3D / 2D fps gedrag is.
Dat klinkt wel Interessant aangezien ook dat opnieuw geïnstalleerd is. Vraag me af of Nvidia dat überhaupt als optimalisatie zou voorstellen. Bedankt alvast voor jullie input. Bijna vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
@johanteunis Johan, het is juist de bedoeling dat je in een topicstart een uiteenzetting doet van wat je zoal hebt geprobeerd, wat voor specificaties je systeem heeft. Dat achteraf invullen is nu juist niet de bedoeling.

Als je het stukje tekst dat je nu hebt staan, kunt typen op je werk, dan kun je net zo goed al een overzicht plaatsen.

Ik stel voor dat je je topicstart even bijwerkt vanavond

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1