Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met dual boot tablets?
Ik lees op internet dat Chinese Windows niet zonder eigen key naar een andere taal is om te zetten.
Ik heb namelijk de volgende dual boot tablet op *knip* spam. gezien

De prijs is wel aantrekkelijk, maar niet met 100 Euro extra voor een nieuwe Windows 10 licentie.
Vandaar mijn vraag. :)

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 10-01-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd volgens mij is het bij Windows 10 prima mogelijk om van taal te wisselen. Ik geloof zelfs dat je simpelweg er een ander taalpakket op kan installeren.

Mocht dat toch niet werken, zijn Windows 10 licenties al te krijgen voor +/- 20 euro.

[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 29-11-2017 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.windowscentra...fault-language-windows-10

Neemt niet weg dat er 2 dingen in de topicstart sowieso lastig zijn/klinken:

- Chinese Windows niet zonder eigen key ?
- 32GB storage; daar ga je sowieso geen dualboot van maken met een extra Windows 10.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

MAX3400 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:20:
- 32GB storage; daar ga je sowieso geen dualboot van maken met een extra Windows 10.
Dat moet net passen. Hoe werkbaar dit is, is overigens een 2e.

Ik heb hier een Asus Transformerer T100 liggen en Windows zelf neemt maar 8GB (even uit het hoofd) in. Je hebt dan nog ongeveer 20GB over. Daar past Android met een footprint van max. 8GB ook nog wel bij.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 29-11-2017 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rens-br schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:25:
[...]

Dat moet net passen. Hoe werkbaar dit is, is overigens een 2e.

Ik heb hier een Asus Transformerer T100 liggen en Windows zelf neemt maar 8GB (even uit het hoofd) in. Je hebt dan nog ongeveer 20GB over. Daar past Android met een footprint van max. 8GB ook nog wel bij.
Volgens de specs staat er al Lollipop op alsmede Windows 10. Mogelijk dat ik verkeerd lees maar topicstarter post ook
maar niet met 100 Euro extra voor een nieuwe Windows 10 licentie.
Daaruit maak ik op dat topicstarter niet de geleverde Windows 10 wil gebruiken (of wel maar niet voor zichzelf) en mogelijk Windows 10 er dus nog op/bij wil gaan installeren.

Maar, en toen ging het licht aan bij mij: de URL uit de topicstart vermeld 2GB + 32GB. De pagina zelf vermeld 4GB + 64GB. Vraag me nou wel een beetje af wat je dan thuisbezorgd krijgt als je dat ding bestelt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

MAX3400 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:33:
Daaruit maak ik op dat topicstarter niet de geleverde Windows 10 wil gebruiken (of wel maar niet voor zichzelf) en mogelijk Windows 10 er dus nog op/bij wil gaan installeren.
Nee, dat klopt niet. De stelling is: Hij heeft ergens gelezen dat je de meegeleverde Chinese Windows versie, niet naar het Nederlands kan zetten, vanwege de licentie. Als hij er dus wel NL Windows op moet zetten, moet hij een nieuwe Windows 10 versie kopen (à +/- 100 euro).

Jij (en ik) ontkrachten dat, dus dat hele stuk kan genegeerd worden.
Maar, en toen ging het licht aan bij mij: de URL uit de topicstart vermeld 2GB + 32GB. De pagina zelf vermeld 4GB + 64GB. Vraag me nou wel een beetje af wat je dan thuisbezorgd krijgt als je dat ding bestelt.
Dat was mij nog niet eens opgevallen. Maar inderdaad de titel en URL geven 2GB/.32GB en de rest geeft 4G/64GB. Als het de laatste configuratie is, zou ik het zeker overwegen. 4GB/64GB is voldoende voor beide OS'sen.

Edit: Overigens staat er op Tweakers een hele uitgebreide review van het door jou genoemde apparaat: productreview: Chuwi Hi10 Plus Aluminium review door Luca.

Edit2: Op deze tablet draait RemixOS zie ik nu. De ontwikkeling van dit OS is inmiddels gestopt: nieuws: Jide stopt met Android-desktop Remix OS en betaalt Kickstarter-backer... Zoals dus ook in de review staat kan ik het apparaat wel aanraden voor Windows 10, maar voor Android niet echt bepaald.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 29-11-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de vele antwoorden.:-)
Ik ga de review erbij nemen.
Pagina: 1