Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Citrix Receiver - Netwerkinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Voor mijn werk gebruik ik Citrix Receiver (versie 12.7) op Mac High Sierra op een MacBook uit laat 2011 (SSD update recent uitgevoerd).

Als ik op mijn thuis wifi-netwerk inlog, start de applicatie wel op, maar crasht na enkele minuten zonder ooit de remote desktop te hebben geladen. Ik heb het probleemrapport gekopieerd, dus kan dat indien nodig toevoegen.

Via wifi-netwerken op kantoor of elders heb ik geen problemen met inloggen, en via 4G hotspot ook niet.

Het gekke is dat mijn Windows desktop (Windows 10), verbonden met hetzelfde wifi-netwerk wél de Receiver kan starten en ik op mijn desktop probleemloos kan werken.

Ik vermoed dus dat er een probleem is met de wifi-settings op mijn MacBook, maar weet niet hoe ik dit kan lokaliseren en welke info ik daarvoor nodig heb.

Any ideas?

Dank je wel,
Eva

PS - Wellicht overbodig om te vermelden, maar de helpdesk van mijn werk geeft geen ondersteuning omdat dit een 'thuisprobleem' betreft. |:(

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
Lijkt gewoon op een Citrix Client issue en niet een wifi issue.

Kan je bijvoorbeeld wel inloggen op het portaal?

Citrix receiver al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd? => How to Remove Files Remaining on System after Uninstalling Receiver for Mac
Heeft deze ooit wel eens gewerkt?
Oudere versie eens proberen van de Citrix Receiver?
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:31:
PS - Wellicht overbodig om te vermelden, maar de helpdesk van mijn werk geeft geen ondersteuning omdat dit een 'thuisprobleem' betreft. |:(
Klinkt raar, maar het is ook duidelijk een thuisprobleem. Het is alleen altijd een lastige.... Immers daar is de servicedesk niet verantwoordelijk voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ha Rolfie,

Thanks voor je antwoord. Ik heb de Receiver gedeïnstalleerd, en ook m'n MacOS opnieuw geïnstalleerd. No luck. Ik kan nog een oudere versie proberen - zal zo terugkomen hier of dat is gelukt.

Het vreemde is dat de client wel goed draait op deze MacBook met een andere wifi-verbinding, of met een 4G verbinding. Ik heb enkel problemen als ik hem verbind met mijn wifi thuis. Mijn andere computer draait de client wel op de wifi thuis, vandaar dat ik denk dat het met mijn wifi-instellingen op de MacBook te maken heeft (maar ik kan er naast zitten natuurlijk :p).

Haha en ja, ik snap dat het echt een thuisprobleem is! Het jammere is dat daarmee ook alle ondersteuning vervalt, omdat ik deze vraag niet bij Citrix kan stellen zonder account. Gelukkig zijn jullie er :):)

Groetjes,
Eva

Verwijderd

Topicstarter
12.5 en 12.6 geprobeerd, maar no luck.
Deze versies worden ook niet door High Sierra ondersteund.

Iemand enig idee of bepaalde wifi-instellingen invloed kunnen hebben op de werking van Citrix Receiver?
Als ik namelijk gebruik maak van een ander wifi netwerk, of van 4G werkt 'ie wel direct.

Groetjes,
Eva

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:46:
...Iemand enig idee of bepaalde wifi-instellingen invloed kunnen hebben op de werking van Citrix Receiver?
Als ik namelijk gebruik maak van een ander wifi netwerk, of van 4G werkt 'ie wel direct...
Da's een beetje de omgekeerde wereld van troubleshooting. 't Lijkt mij handiger om op de citrix client logging aan te zetten en zo proberen te achterhalen waarom hij op jouw netwerk er mee uitscheidt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==